Vijlen

• Radha

Hallo dames,

Ik ben onlangs mijn opleiding als allround nagelstyliste gedaan en heb al mijn certificaten. Nu moet ik nog heel veel oefenen voor mijn examen. Mijn probleem is dat ik vijlen moet kopen, maar ben helemaal vergeten hoe het zit met het aantal grit. Is het nou zo dat hoe hoger de grit, hoe fijner de vijl of is het andersom. Bijv. is een 80/80 vijl groffer of juist fijner dan een 100/180. Ik kan dit nergens meer terugvinden in mijn boek. Ik wil het namelijk vandaag bestellen, maar kan natuurlijk niet op zondag mijn opleidingsinstituut bellen.

Wie o wie kan mij helpen.

• nail

Hoi Radha,

Een 80/80 gritt is een hele grove vijl.

Dus hoe hoger de gritt hoe fijner hij word.

Groetjes Luciënne

• Radha

Hoi Luciënne,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Nu kan ik het dan eindelijk bestellen. Ik heb namelijk hele goedkope vijlen gezien.

Bedankt Radha

• daniellea

is goedkoop geen duurkoop ?

• Artistik

Mijn ervaring is ook dat goedkoop helaas niet altijd goede producten teweeg brengt. Heb ook de laatste keer goedkopere vijlen gekocht maar ben er echt niet blij mee. Als je in maart naar de beurs gaat kun je de vijlen ook bekijken misschien een tip

• Radha

Ik weet niet of de vijlen goed zijn of niet. Ik ga namelijk werken met wegwerpvijlen, ik heb gebeld naar die firma en heb te horen gekregen dat als het niet bevalt dat ik de vijlen mag retourneren. Maar ze zegt zelf dat ik ook enkele vijlen kan bestellen om het mee te proberen. Ik denk zelf dat het wel goed zit, omdat ik vaker bij haar bestel.

In ieder geval bedankt voor jullie waarschuwingen/berzorgdheid.

• NailsByMarlies

als je de vijlen maar 1x gebruikt neem dan iig niet de aller duurste, maar ik ben wel met de dames eens ook daar zit een kwaliteits verschil in. De goedkoopste weg werpvijlen zijn vaak na een aantal nagels vijlen al rijp voor de prullenbak.

Groetjes Marlies

• Christel

Hoi Radha,

Je kunt bij mij een proefpakketje vijlen bestellen om uit te proberen.

Christel

• daniellea

mag ik vragen waar jullie allemaal je vijlen komen ga ook met een opleiding beginnen maar heb nog geen idee waar ik ze straks ga kopen alle tips zijn welkom

• Esther kvk

waarschijnlijk krijg je die bij opleidingspakket erbij.

Esther