nagelstyling: is dat nog hot?

• Yvonne

Hallo allemaal,

Het lijkt mij een ontzettend leuk vak, nagel styling. Ik ben best creatief en kan goed met mijn handen werken. Het lijkt me ontzettend leuk om me om te laten scholen van kantoor juf tot nagel styliste. Maar is het de moeite waard? En kun je er goed van leven? (bij fulltime) Is het moeilijk om klanten toe werven? Hoe hebben jullie dat gedaan? Wat kost een totale inrichting met produkten ongeveer (minimale benodigdheden) om te kunnen beginnen?

Ik hoop dat jullie je ervaringen met mij willen delen.

• tjakaa

Maar is het de moeite waard? als je iets graag wilt is het altijd de moeite waar vind ik

En kun je er goed van leven? (bij fulltime) geen idee ik ga beginnen met de opleiding en ben ook pedicure en daar is goed van te leven

Is het moeilijk om klanten toe werven? ligt helemaal aan jezelf hoe je jezelf ervoor inzet (flyer/advertentie etc etc)

Hoe hebben jullie dat gedaan? ….

Wat kost een totale inrichting met produkten ongeveer (minimale benodigdheden) om te kunnen beginnen. Ik denk persoonlijk dat je het zo duur en zo goedkoop mogelijk kan maken als je zelf wilt. Persoonlijk vind ik het heel belangrijk om goed werkmateriaal te hebben en de rest van de inrichting maakt me niet zoveel uit maar een goede afzuiging, goede vijlen etc etc vind ik wel belangrijk.

• Tatjana

hoi yvonne,

ik vind het zeker de moeite waard.

het klanten werven is in het begin even moeilijk maar als je een paar klantjes hebt die je met mooie goede nagels naar huis laat gaan dan komt het allemaal vanzelf.

mond tot mond reclame is heel belangrijk.

ik heb wel advertenties enzo geplaatst en ik heb daar ook wel wat klanten aan over gehouden maar de meeste klanten heb ik weer via hun bijv.

maar adverteren kan nooit kwaad natuurlijk.

ik weet zo niet wat het kost, een totale inrichting, maar het is altijd investeren in het begin natuurlijk.

je kunt ook in het begin aan huis gaan of bij je thuis een bureautje neerzetten om zo klanten te werven.

als je dan eenmaal genoeg inkomsten hebt kun je vanzelf een salonnetje gaan inrichten.

ik hoop dat je hier wat aan hebt. succes!

gr tatjana

• Nin@

Inderdaad, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, maar let op: soms is goedkoop –> duurkoop. Dus schaf goede materialen aan, beknibbel daar niet op.

Qua klantenwerving: begin gewoon eens in je vriendenkring/collega's. Daar haal je een hoop modellen vandaan en vandaaruit rolt het vanzelf verder. Mooie nagels verkopen zichzelf, toch?

In het begin zou je het nog naast een reguliere baan gaan doen, totdat je zoveel klanten hebt dat het rendabel genoeg is om fulltime styliste te zijn.

Gewoon doen! Veel plezier alvast!

Nin@

• Yvonne

Nou, hardstikke bedankt voor jullie leuke en enthousiaste reacties! Ik vind het erg leuk dat ik jullie zo optimistisch reageren. Had ik best nodig.

Ik ben nu aan het zoeken naar een geschikte opleiding. Van iemand uit de branche heb ik gehoord dat OPI Helmond (Milou) hele goede opleidingen verzorgt. Het is prijzig maar zoals gezegd: goedkoop is…..

Een andere brandende vraag is: met welk soort product wordt er het meest gewerkt, gel of acryl. Acryl spreekt mijzelf het meest aan omdat ik vroeger ook kunstnagels had van acryl. Deze vond ik erg mooi.

Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Yvonne

• Radha

Hoi Yvonne,

Ik ben ook net klaar met mijn opleiding voor allround nagelstyliste en ik heb nu al een paar klanten. Het gaat best snel. Ik heb namelijk overal bij mij in de buurt flyers in de bus gedaan. En wat betreft je opleiding, ik weet niet waar je woont maar bij rishma nail fashion kan je nu ook opleidingen volgen. Haar website is www.rishma.nl

Nou groetjes en succes.