net gestart met nagelstudio

• Netty

Hoi iedereen,

Eindelijk een informatieve site (prikbord) gevonden waar ik met mijn vragen terecht kan.

Ik zal mezelf even kort voorstellen. Ben sinds twee maanden gestart met een eigen nagelstudio. Hiervoor heb ik een goedbetaalde kantoorbaantje. Wegens stress ben ik moeten stoppen en heb ik gelijk een allround cursus nagelstyliste gevolgd. Heb mezelf gelijk in het diepe gegooid en ben gelijk na de cursus begonnen met mijn eigen nagelstudiootje. Achteraf gezien misschien toch allemaal iets te snel gegaan.

Het valt allemaal niet mee, heb het gevoel dat ik er niks van bakt. Ik doe echt alles volgens de regels die ik heb geleerd, toch komen er regelmatig klachten binnen. Dan zit er weer teveel lucht, dan is het weer te dik, dan zijn de zijkantjes weer niet goed. Begin echt behoorlijk aan mezelf te twijfelen. Ligt het nou aan de klanten of ben ik gewoon nog niet goed genoeg? De meeste klanten van mij moeten dan ook binnen 3 weken al terugkomen voor een nabehandeling, is dit niet te snel?

Heb gelukkig wel al wat vaste klantjes binnen gehaald, maar het gaat toch allemaal nog niet zo soepeltjes. Van de 20 klanten komen er zeker 8 niet meer terug. Is dit normaal? Hoop dat jullie je ervaringen met mij willen delen.

Groetjes twijfelaartje Netty.

• mirjam kvk

Hoi Netty,

Alle begin is moeilijk.

Ik ben al 6 jaar bezig en ik heb zelfs af en toe een lucht klantje hoor.

Ik laat mijn klanten na 1 week terug komen voor een gratis vijlbeurt en lucht controle.(kost je 15 tot 30 minuten)

Het wordt erg gewaardeerd en het is een visite kaartje voor mij als de klant mooie nagels heeft en houdt.

Ik raad ze wel af om de eerste 24 tot 48 uur geen rare schoonmaak fratsen uit te halen ,dat mag alleen met handschoenen, omdat tijdens het volledig drogen van de nagels je beter geen dweilen e.d. uit kan wringen, daar er dan bij de zijkanten eventueel lucht kan ontstaan.

En vooral bij chemische schoonmaakmiddelen, daar adviseer ik ook “rubbers” voor.

Als je na 2 dagen geen lucht hebt, dan komt het er ook niet meer (tenzij mensen er aan pulken of kluiven!!!)

Dit zijn overigens mijn eigen ervaringen hoor, het kan zijn dat iemand anders er anders over denkt, maar dat horen we dan graag, 2 weten meer dan 1……

heel veel succes met je nieuwe tokootje ..

Mirjam

• Netty

Hoi Mirjam,

Leuk dat je zo snel heb gereageerd, bedankt nog voor je tip.Geen slecht idee.

Tja je weet hoe de klanten kunnen zijn, vooral nu in het begin kunnen ze me zo onzeker maken. Je gaat gewoon denken dat je niks goed doet. Daarom ben ik blij met deze site, hier kan ik tenminste even mijn hart luchten.

Groetjes Netty

• NailsByMarlies

Hoi Netty,

Hier ook iemand die nog niet zolang bezig is en naast de nagels dat kantoorbaantje er nog bij heeft :-) Ik hoor aan alle kanten dat je pas echt ervaren bent na het zetten van 100 sets, ik geloof dat meteen. Het is echt de ervaring waar je het meeste van leert ik leer nu van iedere klant en elk setje dat ik zet steeds weer bij en ik zie nu na een paar maanden resultaat in de nagels, nog niet in de snelheid hoor, dat is het volgende punt. Maar kwaliteit staat bij mij voorop.

Ik denk dat Mirjam je al heel erg goede tips heeft gegeven, en dat je daar zeker wat aan hebt. En Netty klantjes komen en gaan,als ze begrip hebben voor het feit dat je net begint en je alles netjes maakt als er eens iets niet hellemaal 100% is, dan komt het allemaal best wel goed. Kop op schouders eronder!!

Heel veel suc6 met je salon Marlies

• Netty

Hoi Marlies,

Ik merk inderdaad ook dat ik van elke klant nog iets kan leren.

Ik heb me zo vergist in dit vak, ik dacht altijd dat ik dat wel even kan doen. Maar er komt toch heel wat bij kijken. Er kan zoveel misgaan.

Maar ik ben mezelf misschien ook iets teveel aan het pushen. Ik ben namelijk zo bang dat ik mijn kosten er niet uit haal, ik heb toch wel wat moeten investeren.

Ik ben in ieder geval wel een doorzetter, dus hopelijk komt het allemaal wel goed.

Groetjes Netty

• Beads by mail

Hoi Netty,

en lastige klanten hou je er altijd wel tussen. Je moet het zien als een uitdaging. Een tijd geleden kwam er iemand bij me en dat was een echte zeurpiet. Tegenwoordig zeurt ze niet meer en nu kunnen we er samen om lachen. We hebben het er nog wel eens over als ik haar nagels zit te doen. Weet je nog de eerste keer dat je bij mij was…….

Ik laat ook nieuwe klanten na een week terugkomen. Ik vertel ze dat dit service is en dat ik dan gelijk kan zien hoe snel de nagels groeien ivm met het maken van een vervolgafspraak. Tijdens de controle laat ik ze gelijk een vervolgafspraak maken. De meeste maken een nieuwe afspraak, maar er zijn er ook een aantal die zeggen “ik bel je wel”. Dan weet ik al gelijk dat dit eenmalig was.

Kop op zou ik zeggen en laat je niet gek maken door die lastige klanten.

Gewoon veel blijven oefenen want oefening baart kunst.

Groetjes Veronique

• mirjam kvk

Ja , zo doe ik het ook, na de vijlcontrole direct een afspraak maken voor vervolg afspraak.

En als ze zeggen ik bel wel, ja idd. hoor je daar vaak niets meer van.of ze bellen na weeeeeeken weer omdat ze het toch wel mooi vonden…

Tip!!! vertel je klanten nooit dat ze na 1 set nagels verslaafd kunnen raken aan nagels!!!hahaha

Dat is vaak wel zo namelijk….

Mirjam

• Netty

Inderdaad een hele goede tip. Ik ga het zeker ook aanbieden aan mijn nieuwe klanten.

Zo zie je maar, ik heb me pas 1 dag aangemeld en nu al iets geleerd van jullie. Thanxxx.