hoe gezond / slecht is dit werk voor je gezondheid?

• Carola

Hallo allemaal, Ik zoek eigenlijk iemand die mij kan vertellen hoe gezond / slecht dit werk is voor je gezondheid? Of ben ik de enige die hierbij stil staat? Ik zet nagels met plezier, alleen de stank vind ik bijna niet te verdragen. Kan dus naar mijn mening gewoon niet goed voor je zijn…begrijp me niet verkeerd ik wil niemand in het harnas jagen hoor!! Maar ben daar echt benieuwd naar. Net zoals schilders die mogen ook nog verven alleen op waterbasis gebruiken en niet op acryl basis. Wie reageerd bij voorbaad dank!! Groetjes Carola

• Esther kvk

de acryllucht zal niet echt best zijn nee, maar ik denk zeker niet dat het je gezondheid in gevaar brengt anders mag het niet veerkocht worden, maar anders stap je toch over naar uv acryl? dat ruikt helemaal niet! en gel ook niet.

Esther

• Bijoux

Hoi Carola,

Da,s grappig, ik heet Carole.

Wat is tegenwoordig nog wel gezond? Je zou een goede afzuiging kunnen nemen, mondkapjes gebruiken, en zo zijn er nog wel een aantal voorzorgsmaatregelen te noemen. Maar van een drukke kantoorbaan kun je weer stress krijgen, is ook niet goed voor je. Stoffeerders zitten in lijmdampen, ook niet bevordelijk. De hele dag buiten in de randstad……..wat dacht je van al die uitlaatgassen.

Ik denk dat als je je daarin gaat verdiepen je nog wel 100 andere banen kunt bedenken die niet goed voor je zijn maar zou het nagelen er zelf zeker niet voor laten.

Groetjes, Bijoux

By the way; vind de retention+ wel lekker ruiken ;)

• tjakaa

ja pcies…ik werk bij schiphol…nou dan kan je je was niet eens buitenhangen of het is zwart…witte was dan he ;)

• lisette

ik heb op cursus gehoord dat er zoveel onderzoek is gedaan naar de schadelijkheid van de acryl plus de producten dat het niet schadelijk is mits je het goed gebruikt dat wil zegge goed gefentileerde ruimte je liquit potje afdekken als je het niet gebruikt je kunt ook een mondkapje dragen maar het is ook uit onderzoek gebleken dat het een vluchtige stof is die vervliegt en dat je er wel zoveel tegelijk van moet inademe dat het dan pas schadelijk is dus ik hoop dat je er wat aan hebt en anders moet je het even bij de groothandel vragen die kunne het je het beste uitlegge groetje lisette

• mirjam kvk

Ik loop al 3 jaar bij kno arts en er bestaat wel zoiets als schilders ziekte onder de nagelbranche.Maar daar zijn ze nog mee bezig met die onderzoeken…….

Goed ventileren, mondkapje dragen en heeeeel veeeel plezier beleven.

Er zijn idd. zoveel andere ongezonde gewoontes en dan heb ik het nog niet eens over roken….maar onze voeding, tja dat laat soms ook te wensen over, .

Mirjam

• Vincent

Hoi Carola,

Ten eerste: Stank is geen enkele maat voor de giftigheid van welk stofje dan ook!

Maar google eens naar “acrylaten en allergie” dan kom je al aardig wat te weten.

Tip: Werk altijd schoon en netjes en gebruik een goede afzuiging, dan ben je al een heel eind in de goede richting.

Voor gevorderden die alles willen weten: vraag eens bij je groothandel naar een MSDS. (Material Safety Data Sheet) Elke grondstof in de handel staat daarin tot in detail beschreven, incl risico's en behandeling.

• olga

hoi hoi

ik ben nog in opleiding maar wat ik wel merk is dat ik een snotneus krijg van de acryl lucht ik ben er denk ik dan gevoelig voor dus zal is met een mond kapje moeten werken.

nou dat wou ik ff kwijt groetjes olga

• Sandra

Ik weet niet of het echt slecht is, maar mijn advies is gebruik vanaf het begin van je opleiding een afzuiger,mondkapje en nitrile handschoenen.

Wees niet eigenwijs!!!!! Of denk dat je voor *** zit.

Ik heb 3 jaar zonder gewerkt en ik heb een hele vette allergie gekregen.

Met het dringende advies te stoppen met nagelen.

Dus probeer je eigen zoveel mogelijk te beschermen.

Gr Sandra

• lidy

als je goed ventileerd een goede afzuiger hebt en je hebt nog last van de acryl lucht kun je altijd nog een smel-terr in je salon neer zetten

het is een warmhoud plaatje met een glazen pot gevuld met een soort wax

het ruikt heerlik in je salon en je bent gelijk van de acryl lucht af