Dames HELP!!!!!!

• sandra van H

Hallo dames en mede nagelstylistes, wie kan mij helpen???

Ik wil voor mezelf beginnen op mijn zolder, maar weet niet goed waar ik moet beginnen. kan ik pas reclame maken als ik bij de kvk ben ingeschreven? Hoe hebben jullie dit gedaan.

Tot op heden heb ik wel geteld twee klanten, maar ik wil er wel wat meer.

Wie o wie heeft er tips

THANKSSSS

• Lokje

Begin toch maar met in schrijven bij KvK. Ten eerste is het een zetje voor je zelf, en ten tweede kun je dan gewoon serieus een bedrijfje opbouwen.

En bij kvk kunnen ze je met een hele hoop vragen helpen.

Suc6

• Sabine

Mag ik hier even op reageren? :):) Ik heb een kvk en ik zelf zal nooit met 2 klanten een kvk inschrijving doen. Dat heeft nog geen enkele zin.

Kvk inschrijving kost geld, dat komt elk jaar terug (60,- ) het is dan ook de bedoeling dat je ook belasting af gaat staan, daarnaast komen er div. instanties die ook geld van je eisen (in mijn vak is dat ambachten (HBA) à 330,- per jaar of je moet de gemeente betalen omdat je een bedrijfje aan huis begint, in sommige gemeentes is dit zo) en daarnaast kan Buma stemra je een rekening sturen als je muziek afspeelt in de salon en ga zo maar door. En dat voor 2 klanten? Denk daar goed over na. De belasting zit echt niet achter de mensen aan die maar 2 of iets meer klanten heeft.

Bouw eerst maar eens een klantenbestandje op. Als je een kvk hebt krijg je daar ècht niet meer klanten van. Reclame maken, begin daar eetst maar mee.

Wat je kunt doen is een leuke salon maken en adverteren in de supermarkten in de buurt.

Laat gratis kaartjes drukken (kan via internet bij vista print) en geef mensen een kleine korting als ze via mond op mond reclame een nieuwe klant meebrengen bijv.

Succes met je salonnetje! :)

Sabine

• Sabine

PS: je kunt ook zonder inschrijving info krijgen over een eigen bedrijfje. :)

• Bijoux kdk

Hoi Sandra,

Eigenlijk heeft Sabine hierboven alles al gezegd. ter aanvulling kan ik je zeggen dat de kvk en de belasting zelf je dit ook zullen adviseren. Eerst een klantenkring opbouwen en daarna inschrijven. (hetzelfde had ik) Als je bedoeld dat je het niet “zwart” wilt doen dan kun je je inkomsten uit het nagelen jaarlijks opgeven. Daar hoef je ook niet voor ingeschreven te staan.

Succes met het opbouwen van je studiootje.

Groetjes Carole

www.bijouxnails.nl

• Budget_Beauty kvk

Ja ik denk ook eerst even meer klantjes,

je moet het dan wel opgeven want als je reclame maakt bv. marktplaats enz.. de belastingdienst zit ook op die site 's mee te kijken ,en als je het niet opgeeft val je door de mand.

en de beste reclame is mond op mond,dus doe je je werk goed komen de klantjes vanzelf.veel succes groetjes van monique

www.budgetbeauty.nl

• Nin@

Even een aanvullende vraag. Ik ben ook te klein om in te schrijven bij kvk maar ik wil wél wit werken, ga het dus straks opgeven bij de belasting (tel het dus bij mijn inkomen op). Maar wat ik me afvraag. Jullie gaven aan dat de belastingdienst en kvk zelf adviseren om een klantenkring op te bouwen. Maar weet iemand met hoeveel klanten je dan moet hebben? Bestaat daar een aantal voor?

groet, Nin@

• Danielle

Hoi

Persoonlijk vindt ik dat je nooit te klein bent voor een kvk.

Als je dit eenmaal hebt kun je ook veel gemakkelijker terecht bij sommige groothandels en heb je ook geen risico van jaloerse mensen als jij reclame probeert te maken. en het stta natuurlijk ook proffesioneel tegenover je ( potentiele) klanten.

Maar uiteraard moet je voor je kvk betalen. Hier is dat 60 euro in het jaar maar misschien is dat regio gebonden. Als je alleen nagelstyliste bent hoef je volgens mij geen HBD of HBA te betalen (ff checken) en BMU moet je daadwerkelijk alleen betalen als jij in de betreffende ruimte muziek draait.

Dit moet je dus zelf afwegen… zoals je in dit topic al leest zijn de meningen nogal verdeeld.

Succes

• sandra van H

Lieve allemaal

Ik ben in iedergeval al een stuk wijzer geworden.

Super jullie reakties.

Ik ga me best doen om er iets van te maken.

Thanx

sandra

• danielle

hoe komen zij erachter of je muziek draait. enwat is dat eigenlijk voor iets. je mag in je huis toch altijd muziek opzetten?? of bedoelen jullie er iets anders meeDanielle schreef:

>

> Hoi

>

> Persoonlijk vindt ik dat je nooit te klein bent voor een kvk.

> Als je dit eenmaal hebt kun je ook veel gemakkelijker terecht

> bij sommige groothandels en heb je ook geen risico van

> jaloerse mensen als jij reclame probeert te maken. en het

> stta natuurlijk ook proffesioneel tegenover je ( potentiele)

> klanten.

>

> Maar uiteraard moet je voor je kvk betalen. Hier is dat 60

> euro in het jaar maar misschien is dat regio gebonden. Als je

> alleen nagelstyliste bent hoef je volgens mij geen HBD of HBA

> te betalen (ff checken) en BMU moet je daadwerkelijk alleen

> betalen als jij in de betreffende ruimte muziek draait.

>

> Dit moet je dus zelf afwegen… zoals je in dit topic al

> leest zijn de meningen nogal verdeeld.

>

> Succes