Help wat moet ik doen??? er heeft iemand van me gejat!!!

• Sabine

Okeeey….?

Brenda heeft blijkbaar mail gehad, en omdat ze ook zelf iets gejat heeft vind ze het onprofessioneel dat men hier een voorbeeldmail neerzet voor mensen die de dupe zijn van jatters.

Brenda, kijk nou wat je zegt meid. Je hebt gejat, dan kun je andere suggesties naar voren halen zodat jouw actie minder erg lijkt, maar niets is minder waar. Jouw reactie maakt je alleen maar erger.

Als je er niet tegen kunt dat mensen elkaar helpen, dan had je dat eerder kunnen bedenken toen je de tekst overnam van Esther. Blijf gewoon van een anderman`s werk af dan overkomt dit je ook niet. In plaats van toegeven dat je de tekst niet eerlijk hebt gekregen kat je dat liever af op (de mensen van) dit prikbord. Dat vind ik onprofessioneel.

• Brenda

Je velt nu een oordeel terwijl je waarschijnlijk niet eens precies weet waar dit nu over gaat. Het gaat over mijn rubriek nageltips op mijn site. Hier staan tips in die terug te vinden zijn op honderden andere sites van nagelstylistes, omdat ze universeel zijn, want we hebben dit allemaal zo geleerd op de cursus en geven dit door aan onze klanten. Ik heb mijn eigen werk op mijn site staan en mijn eigen foto's, ik zou pas pissig worden als ik dat op andere sites tegen kwam, want dat is pas jatten. En als iedereen nou elkaar mails gaat sturen over nageltips die op elke site staan die overeenkomen, nou dan heb je er dagwerk aan en is niemand meer bezig met zijn beroep. Jammer dat dit zo moet gaan. Dacht eerder dat we er waren om elkaar te helpen en niet om elkaar af te branden.

• tjakaa

ik snap niet waar jullie je druk overmaken…die site is naar mijn mening heel anders…zo what dat ze een tekst heeft overgetypt of iets dergelijks….

• Bijoux

Hoi tjakaa,

Dat is dan jouw mening en ik neem aan dat jij geen site hebt maar, voor degene die er wel 1 hebben en er voor betaald heben is dit helemaal niet leuk. En als wij ons daar te druk overmaken????………..Kijk maar eens als jezelf een site hebt en er wrd van gepikt.

Groetjes

www.bijouxnails.nl

• beautynail

ik kan me een paar berichten geleden herinneren dat jouw site zo beveiligd was dat je er niets af kon pikken, nou nu zeg je weer dat zij zich druk maken over wat tekst. Jij weet ook niet wat je kletst zeg! net hoe de wind waait, waait jouw jasje, lijkt me duidelijk! kom maar op met je site dan heb ik gratis info van jouwe, jij vind het nl niet erg.. toch?

• beautynail

trouwens, als je het vervelend vind dat zij zich er druk om maken dan ga je toch weg? je bent vrij om te gaan hoor!

Ik persoonlijk zou ook enorm balen als het mij over komt dat mijn werk gejat word.

• tjakaa

snel op je teentje getrapt zeg sjeeesss….ik vind het inderdaad niet erg als iemand mijn tekst over typt dat hou je niet tegen maar zoals ik al eerder heb gezegd, als iemand dat overtikt en het is een heel andere soort site maak ik me niet druk. Netalsof jullie nooit wat gepikt hebben, en zeg nou niet nee dat heb ik niet want dat valt niet te bewijzen maar iedereen heeft wel is wat in zn leven gejat. Mijn site word verbouwd om het zo maar te zeggen en zoals je kon lezen open ik speciaal voor jullie een topic zodat je kan proberen te jatten (dwz plaatjes).

• Sabine

Ik heb nooit iets gejat hoor :):)

Ik ben van de soort die het juist leuk vind om zelf alles te doen en te maken en schrijven.

Daardoor maak je jezelf uniek.

Overschrijven is ook niet origineel, en ik zet liever mijn eigen ervaringen op de site dan dat ik het van een ander afkijk.

Maar merk zelf wel vaak dat mensen van mij de info en tips overnemen. Dingen die geheel niet relevant zijn, vind ik op andere sites terug. Ik vind dat erg jammer.

Kan me ook niet voorstellen dat iemand dat niet vervelend zou vinden. Maar goed het zij zo, ik heb nu mijn teksten als JPEG of GIF op mijn site, dan moeten ze het echt over gaan typen. Kopieren is dan niet echt handig, dan heb je echt het hele gifje te pakken, dus een heel blad met vaste tekst.

En dat is meer werk om aan te passen dan zelf te schrijven.

Mijn foto`s heb ik niet beveiligd meer. Aangezien ze dan ook niet bij afbeeldingen bij Google komen te staan. Dus dan is er een stukje reclame weg.

Maar kom ik een foto tegen of tekst, dan val ik terug op de copyright, en kunnen ze een rekening verwachten.

at betreft Brenda, ik ben uitgegaan op de info van Esther die zij mij dooorgaf. Ik zag het in de eerste instantie ook niet.

Ik maak me er niet echt druk om, maar vind het wel stijlloos als mensen iets gebruiken van een ander zonder toestemming.

Dan kun je gewoon verwachten dat er reactie komt.

Actie is reactie :)

Kan me dan ook de frustratie van de eigenaars van deze sites (suzanne en Esther in dit geval ) goed voorstellen.

Ik weet hoeveel werk er in zit om je teksten te schrijven en alle jaren ervaring op papier uit te werken.

Daarom heb ik er volkomen begrip voor dat men daar niet blij mee is.

Zo nou ik laat het hierbij, ik ga mijn tassie klaarmaken want ik ga morgen gezellig met een hele leuke meid van dit prikbord te carnavallen. Ben spontaan uitgenodigd en die heb ik met beide handen aangenomen, dus ik heb nog een hele leuke vriendschap over gehouden via dit prikbord.

vond ik wel even leuk om te vermelden :) Zo kan het zomaar lopen :)

Fijn weekend allemaal!

:):):)

• Bijoux

AAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!

: ).

Tot………………….smurfs ehhhh morgen

Carole

• Bijoux

Hoi,

Nog even voor tjakaa, wat ik jammer vind is dat jij herhaaldelijk op allerlei topics reageerd en steevast je kont tegen de kribbe gaat gooien. ook die uitdaging om van jouw site proberen te “ pikken” terwijl er geen site is. En niet 1 x stel je dat voor maar het gaat maar door.

En ik zie het niet alleen hier gebeuren maar er word aardig heen en weer gesurfd tussen verschillende sites. Op zicht kan dat natuurlijk maar houd het dan ook een beetje positief. Krijg nu een beetje het gevoel ohhh jeee wat nu weer als ik jouw naam achter een post zie staan .

Beetje begrip hier en daar is niet verkeerd toch?

Groetjes bIJOUX