Hoi,
Heeft iemand goede tips om mooie close up foto's van handen/nagels te maken met een digitale camera?
Hallo Miepie, digitale foto's maken is niet zo heel moeilijk, gebruik een goede camera, en probeer een aantal standen uit wat betreft wel of geen flits, filters o.i.d.
Gebruik een wat donkere, kleurrijke en niet reflecterende ondergrond, je bent dan erg contrastrijk.
De resoluties van digitale camera's liggen tegenwoordig vrij hoog, d.w.z dat als je ze eenmaal op je pcee hebt bekeken, ze prima geschikt zijn, om ze uit te printen, of uit te laten printen in een groot formaat, met of zonder glans.
Wil je ze echter op een website presenteren, gebruik dan beslist geen “paint” om de foto's te verkleinen, maar een fotoprogramma, en zet i.v.m diefstal er een watermerk in.
Dit is de enige manier om te voorkomen dat je foto's ergens anders “opduiken”
Foto's (op een website) met een hoge resolutie, zijn zeer traag met laden, terwijl je brouwser ze toch klein weergeeft.
Zorg daarom dat je foto's in dat geval rond de 60kb liggen, en op een juiste maat zijn voor eventueel een brouwser die op 800X600 staat.
Laat je de foto's “meegroeien” (%) in het formaat van de brouwser, zorg dan dat het formaat ergens tussen de 100 en 200kb uitkomt, anders wordt de kleinere foto “uitgerekt” en ziet er dan niet meer scherp uit.
Succes met fotograferen, groeten Andre (webmaster patries/yvon.nl.nu)
http://www.websites4u.nl
Soms heb jeen optie warbij je van dichtbij foto`s kunt nemen. Dan staat er ergens een soort tulpje in je menu. En dat is voor close up.
Nu is het wel handig om hem dan toch 25 tot 30cm van het voorwerp af te houden.
Druk hem zachtjes in zodat hij eerst even kan scherpstellen, en dan pas echt doordrukken.
Dat scheelt ook.
Het beste is in daglicht, en anders met goed licht.
En wat Andre zei, kijk of je in een fotoprogramma de resolute kunt verlagen anders neemt de foto heel veel webruimte in, en voor op de site is een lage resolutie ook al perfect.
pffff, ben blij dat mijn man de meeste foto's maakt, want ik bak er echt niets van.
Het nadeel daarvan is wel dat als hij niet is en ik heb bv een mooie nailart ofzo opgezet bij iemand dan wilt het gewoon niet lukken (nee ook niet als ik wel 25 foto's maak hahahah)
Sommige mensen zijn niet in de wieg gelegd voor fotografie, denk ik?!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?