adverteren

• maaike

ja ben ik weer.

Heeft er iemand goeie tips om klanten te trekken.

Ik ben niet ingeschreven bij de KVK dus ik kan moeilijk adverteren.

Ik werk in nijmegen misschien heeft iemand nog wel een adresje voor mij.

Ik hoor het wel.

Doei doei

• tjakaa

waarom mag je niet adverteren als je niet bij de kvk bent ingeschreven??? Naar mijn mening heeft dat meer met de belasting te betalen (als je zwart werkt) dan met de kvk.

• NailsByMarlies

en ook al sta je niet ingeschreven bij de kvk, en heb je geen btw. nr. dan nog wil dat niet zeggen dat je zwart werkt. Je kan het immers allemaal netjes op het einde van het jaar opgeven.

Dus dat mensen die niet ingeschreven staan zwart werkers zijn, klopt niet want je kan niet zien wat hun op het einde van het jaar bij de belasting indienen.

Misschien dat we zo de term “zwart werkers” eens kwijt raken :-)

Groetjes Marlies.

• Nin@

Helemaal mee eens!

Nin@

• mirjam kvk

moeilijk hoor, zelf heb ik met het huis aan huis blad gebeld en een gratis stukje gekregen op voorwaarde dat ik een advertentie plaatste.

Dat heb ik gedaan.

Maar hoe dat precies met kvk zit dat weet ik eigenlijk niet.( is al weer zo'n poos geleden)

Maar het is voor kleine ondernemers maar een klein bedrag op jaarbasis, dus dan schrijf je je toch in?? Geen zorgen meer, en niemand die je wat kan maken.

En de belasting? die zit niet op kruimeltjes te wachten, je mag een x bedrag in het jaar verdienen om geen belasting te betalen.

Een gesprek met een administratie kantoor/boekhouder is gratis en vrijblijvend, dus altijd de moeite waard…

Mirjam

• tjakaa

dat heb ik ook niet gezegd, ik werk ook niet zwart maar ben ook niet ingeschreven, ik zei het erbij zodat het verschil in mijn bericht word gesnapt. Verder kan je altijd adverteren behalve als je zwart werkt daarom zei ik het ook erbij. Als jij het opgeeft wel of niet ingeschreven dan hoef je je naar mijn mening niet druk te maken.

• karin

Wat je steeds vaker leest over dat je een bepaald bedrag mag verdienen per jaar van de belasting.

klopt wel ,maar je moet toch echt verantwoorden wat en hoe je verdient.

Zomaar aan het eind van het jaar een bedrag aanmelden bij je jaaropgaaf is toch echt niet de bedoeling.

Er zijn verschillende manieren om bij te verdienen.freelancers,alpha hulpen,zelfs vrijwilligers moeten aan tonen ,bij wie en waar ze dat werk doen er zijn sofienummers nodig.

Dit alles heeft ook te maken met de waz en ook met je ziekenkosten.elk jaar moet je die formulieren verplicht in vullen.

Je moet contracten en nota's overleggen ook als je bv wat freelance werk hebt ben je verplicht om formulieren in te vullen bij de belasting in tweevoud, voor je zelf en je

opdrachtgever.

Alpha hulpen zijn verplicht de nota's te bewaren en krijgen zelfs een jaaropgaaf ook al werken ze geheel zelfstandig en hebben een vrij bedrag.

Wettelijk moet je het kunnen overleggen.

Een nota die jij zelf maakt voor je klant is toch echt geen bewijs.

Want op dat moment ben jij de enige die zegt dat verdiend te hebben……..??

De belasting zal heus niet alles nakijken van elk bedragje dat extra staat aangeven,

maar pas op ! als het wel gebeurt dat je langs moet komen.ze pluizen alles uit tot aan je agenda van 5 jaar geleden.

Heb je die bv niet meer en ze kunnen geen goede balance maken vanuit je verdienste wordt je aangeslagen en dat gaat vaak over de normale salon klasse.

en dat gebeurt vaker dan je denkt.

• Nancy

Mijn site heeft mij aan iets meer (nieuwe) klanten geholpen door uitstraling e.d.

Is toch leuk :-).

• mirjam kvk

mee eens hoor, maar daarom had ik haar ook doorverwezen naar een administratie kantoor/ boekhouder, die kunnen je daar alles over vertellen……

mirjam

• karin

Inderdaad mirjam dat is de eerste optie die je moet doen.;-)

Elk jaar pakt de belasting er iets uit,vorig jaar werden de ziekte kosten extra na gekeken.

Dit jaar staat er toevallig bij de site van de belastingen dat ze juist extra de

bijverdiensten na gaan kijken

Dus alles wat je verdiend naast een vaste baan wao of uitkering.

this maar dat jullie het weten ;-)