vorm van nagels

• Joyce

Goedemiddag dames!

Ik heb nog een vraagje waar jullie vast wel een mening over hebben:

Al een lange tijd vraag ik me iets af: waarom zie je vaak bij kunstnagels dat ze recht gevijld zijn? en waarom niet wat spitser? is dit puur een persoonlijke smaak (die ik dan blijkbaar niet deel) of is er nog een andere reden? ik heb nog geen opleiding gevolgd, maar ik denk niet dat dat nog lang gaat duren (hihihi).

Groetjes joyce

• yvon KvK

Gewoon de smaak van de klant of nagelstyliste. Ik heb klanten met amandel, half rond en rechte nagels. Wel denk ik dat je het vaak ziet omdat men een natuurlijke nagel vaak niet zo mooi recht kunt krijgen en een kunstnagel wel en sommige klanten vragen wel eens aan mij of dat recht verplicht is, nee tuurlijk niet, alles kan. de amandelvorm is wel de moeilijkste vorm om te maken maar ook de meest natuurlijkste. misschien dat sommige stylistes moeite hebben met de andere vormen en daarom voor het gemak kiezen voor de rechte vorm. En dat je het daarom wat meer ziet.

Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen….

groetjes Yvon

• Joyce

aha! duidelijk uitgelegd Yvon bedankt! lijkt me als nagelstyliste wel handig dat je alle vormen kunt vijlen zodat je je klant nog beter van dienst kunt zijn, maar ik ga er wel van uit dat je tijdens de opleiding de verschillende vormen aan leert.

groetjes joyce

• mirjam kvk

hey Joyce,

tijdens mijn opleiding moest ik ze persé vierkant/recht maken, omdat dat bij het examen uiteindelijk verplicht was.

Maar of dat nog zo is? Ik denk het wel, in het vakblad zie je vaak examen foto's en die zijn allemaal recht/4kant.

Persoonlijk vind ik amandel vorm mooier, maar dat is mijn smaak.

Per persoon is het ook verschillend, iemand met dikke korte vinger daar vind ik amandel vorm mooier, 4kant lijkt dan naar mijn mening propperig….en amandel vorm lijkt slanker.(het is wel iets meer werk)

Daartegen mensen met langere dunnere vingers, die kunnen het vaak wel vierkant of recht hebben.

Mirjam

• Joyce

oeps rechte nagels op het examen, dat wordt dan flink oefenen tijdens de opleiding! ….ik vind amandel vormen ook mooier en vijl mijn eigen (natuurlijke) nagels ook altijd zo, maar ja zoals al ik zei ik denk dat ik me alle technieken eigen moet maken en dan komt het met het examen ook wel goed!

bedankt voor je reactie!

groetjes joyce

• yvon KvK

Zover ik weet is de vorm niet bepalend met het examen, wel de gelijkheid, en die nu eenmaal gemakkelijker te maken met recht nagels vandaar dat er zoveel voor recht kiezen.

gr. Yvon

• mirjam kvk

ow, ik dacht dat dat verplicht was joh.

Bij de opleiding zaten ze er ook steeds op te hameren dat ik ze vierkanter moest maken, dus vandaar ik dacht dat ze bij het examen ook zo moesten zijn.

Maarruh, het is idd altijd beter om alle vormen te kunnen maken natuurlijk.

groetjes mirjam

• Danielle

voor zover ik weet is het niet verplicht om vierkant te vijlen maar wel alle 10 nagels identiek en dat is vierkant veel gemakkelijkr als rond of amandel etc.

En het gekke is.. ik vond voor en in het begin vierkant afschuwelijk. Ik had van mijzelf altijd lange nagels en die vijlde ik ook altijd rond. In het begin van de opleiding deed ik dit ook steeds bewust en zelfs onbewust, ik zei ook tegen mijn lerares dat ik vierkant veel moeiklijker vond. Maar ook zij zei dat ik mij vierkant ivm examen aan moest leren. Toen ik uiteindelijk zelf een keer model had gezeten en hele lange kaarsrechte nagels kreeg vond ik het de volgende dag helemaal geweldig en sinds dien wil ik niet meer anders en doe ik het ook altijd bij mij klanten ( als ze recht willen of het nog niet weten). Recht kun je altijd nog rond maken als ze het toch niet mooi of handig vinden maar anders om niet.

Maar kort samengevat: recht is idd niet moeilijker maar dat zit tussen je oren omdat je het zelf niet zo mooi vindt.