nagel groen

  • stephanie

    hoi hoi

    ik heb je vraag op de site gelezen..wat ik er op uit maak is het waarscheinlijk toch schimmel.

    er heeft waarscheinlijk een luchtbelletje onder gezeten of er is toch wat van vocht onder de nagel in gekomen.

    ik zou er eens ( antifungal solution ) op de plaats smeren waar het vlekje zit.

    en kijk of het daar mee weg gaat.

    je kan het ook bij je klant op de nagel doen voor te verkomen dat er zulke vlekjes ontstaan.

    groetjes

  • Pika-Nails

    Hoi Olga,

    Een dokter kan je helaas niet verder helpen en zal er niets aan doen. Hij/zij zal het advies geven om de vlek schoon te houden en uit te laten groeien. De groene vlek is een bacteriële infectie (pseudomonas). Deze ontstaat door niet voldoende hygiënisch werken, onycholisis of lucht onder de kunstnagel. De klant moet de nagel dagelijks weken in een warm badje met Biotex, daarna een antiseptic druppelen (bijvoorbeeld Thymol van Young Nails; speciaal voor schoonhouden en genezen van onycholisis, pseudomonas en schimmelnagels) en dan afsluiten met nagelriemolie.

    Je kan een kunstnagel op de geïnfecteerde nagel zetten, maar je moet goed oppassen voor kruisbesmettingen! Niet alleen bij de nagels onderling, maar ook bij jezelf en bij al je andere klanten.

    Ik zou je ten zeerste aanraden om een cursus anatomie & pathologie te gaan doen. Je hebt dan een goede achtergrond, waarbij je weet of je wel of geen kunstnagel kan zetten en hoe je dat moet doen. Zo weet je ook wat te doen bij psoriasisnagels, beau lines, onychoschizia, lichen planus nagels, etc. Ikzelf heb me inmiddels enkele jaren verdiept in de anatomie & pathologie van de nagel en ik heb daar een volledige workshop van gemaakt; inclusief praktijkadviezen voor de nagelstyliste. Je bent altijd van harte welkom!

    Groetjes,

    Wendy

    www.pika-nails.nl

  • Pika-Nails

    Hallo Stephanie,

    Een groene verkleuring duidt altijd op een bacteriële infectie. Tenzij je in het regenwoud leeft en je in aanraking bent gekomen met de uiterst zeldzame groene schimmel, maar dat is niet waarschijnlijk.

    Groetjes,

    Wendy

    www.pika-nails.nl

  • olga

    owwwwwwwwwww das niet zo mooi om te horen voor me zelf dan ik dacht dat ik wel schoon genoeg was met het werken en zo gebruik voor elke klant een eigen vijl en doe alles volgens het boekje zeg maar…….

    kan het ook zo zijn dat het er al zat …..ze kwam wel als een nieuwe klant bij me en toen heb ik niks opgemerkt ….maar daar voor kwam ze wel bij iemand anders vandaan…..toen droeg ze gel …en bij mij dus acryl …..ik ben nu dus wel overgegaan naar gel bij haar ….behalve dan haar duim nagel daar zit nu niks op

    maar goed zal nog beter opletten het het schoon maken van de spullen en zo

    en de spullen aanschafen die jij me voorstelde te kopen …danke je wel

    groetjes olga

  • Pika-Nails

    Hoi Olga,

    Het kan inderdaad zijn dat de bacteriën al aanwezig zijn geweest voordat jij een kunstnagel hebt aangebracht. Of omdat er vuil tussen de kunstnagel en de natuurlijke nagel is gekomen. Of omdat er vuil onder de natuurlijke nagel is gekomen. Soms kan het zijn dat het ‘de schuld’ is van de nagelstyliste, maar het kan ook zeer zeker ‘de schuld’ zijn van de klant. Houdt in ieder geval de vlek goed in de gaten, je instrumenten extra goed schoonmaken (eventueel uitkoken), je werkplek extra schoonmaken, de vijlen waarmee je bij die klant gewerkt hebt allemaal weggooien en bij die klant werken met handschoenen.

    Groetjes,

    Wendy

    Pika-Nails