heet worden van de nagel onder de uv lamp

  • nail

    hallo,

    hebben jullie daar ook wel eens last van dat je nagels heel heet worden als je gel op gebracht heb en dan onder de lamp met je hand gaat het word echt heel heet af en toe ik hoorde eens een keer dat je dan moet gaan tikken met je vinger tegen de onderkant of drukken tegen de onderkant maar dit helpt niet altijd ik heb 4x 9watt lampen ik heb de lamp bij emmi-nail

    graag hoor ik jullie reactie's of tips

  • henny

    Hai hai,

    Tikken met de vinger/nagel zou ik niet doen, wat je moet doen is buiten de lamp de vinger op de tafel even aan drukken een aantal seco.daarna kan je de lamp weer met de vinger en meestal is dan dat branden over.

    Heel veel klanten hebben hier last van, bij de een enkele vinger bij de andere alle vingers,heeft ook met de conditie van het nagelbed temaken en kan ook aan het gestel liggen.

    De een is er wat gevoeliger voor als de ander.

    Het is ook meestal de builder pink die dit veroorzaakt, doordat deze vak wat dikker opgezet wordt voor de vorm en de bolling,maaris dus eigenlijk een gebruikelijk probleem.

  • OrigiNail

    mijn klanten hebben er ook last van maar alleen bij de clear gel, niet bij de pink.

    Even de nagels freezen, dwz 5 sec. in de lamp dan 5 sec. eruit en weer terug. Het branden is dan over. Ik heb ook een Emmi nail lamp, werkt perfect.

    Groetjes, Carola

  • nail

    bedankt voor jullie tips!!!

    en klopt de lamp van emmi nail is inderdaad perfect verder

  • CaRoLa KyRa YaNoU

    Hier ook last van.

    Ik denk zelf dat het komt door dat de natuurlijke nagels wat dunner is geworden, en in combi met de warme gel.

    Als het warm gaat worden, even er uit, voelt het niet meer warm aan, is het ook over en kunnen de nagels weer in de lamp!

    Groeten Carola

  • Lena

    Het kan ook zijn dat je het product te dik aanbrengt dan gaat het ook branden. Ook ligt het aan het product dat je gebruikt, ik ben speciaal overgestapt van HN naar Christrio, mijn klanten hadden zoveel last van branden dat iemand een keer zijn nagel in haar Cola hing om er van af te komen. Ook het 5 sec er in en dan er uit hielp niks, branden begon al naar 3 sec en heel heftig. Haar nagelplaat was echt vuurrrod en was pijnlijk voor een een paar dagen, gelukkig heeft ze er geen blijvende schade aan overgehouden

  • 2B Products

    Mij is altijd verteld dat dit zogenaamde frictiehitte is, omdat de gel krimpt in de lamp. De ene gel heeft het meer dan de ander, maar hoe dikker de laag, hoe meer hij krimpt en des te sneller en heftiger de gel brand.

    Dunnere lagen tegelijk aanbrengen dus en zoda hij brand, vinger uit het licht houden en drukken op tafel of een ander oppervlak.

    Je kan hem wel uit de lamp halen, maar zolang het UV-licht er nog op schijnt help dat natuurlijk niet. Het licht activeert de gel, dus dan blijft hij branden al is het iets minder omdat het licht minder intens is.

    Groetjes,

    Bianca

  • mirna

    ik gebruik de gel van young nails en pas de bevriezingstechniek toe. ik heb nooit last van de uithardingswarmte. die bevriezingstechniek heb ik geleerd bij beautyline opleidingen. daar verkopen ze ook de dvd van young nails en daar word het ook op voorgedaan.

  • CaRoLa KyRa YaNoU

    Ik gebruik ook Cristrio, en merk wel dat als de nagels er af gestoten is, en je weer een nieuwe tip er op moet zetten het extra heet gaat worden, omdat er natuurlijk weer extra gevijlt is.

    Moet ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit anderen clear gel heb geprobert, alleen die van Cristrio.

    Groeten Carola

  • nageltje

    Ik heb begrepen dat dit komt door een bepaalde stof in de gel. En de het ene merk of het andere heeft verschillende concentraties hiervan in de gel zitten.

    Inderdaad even freezen buiten de lamp en daarna hand volledig in de lamp.

    Gebruik ook YN en hoor verder niemand.