Acrylnagels onder de 16 jaar?

  • Sacha

    Ik heb een buurmeisje van 12 jaar die heel graag een keertje acrylnagels wil. Ik heb haar gezegd dat ik dat eigenlijk niet doe onder de 16 jaar, maar van haar moeder mag ze het wel.

    Zetten jullie ooit acrylnagels bij jonge meiden? En zo niet, wat is dan precies de reden?

  • jammetje

    zonder garantie……… heb ik bij een nichtje ook 2 keer nagels gezet..lagen er in een week weer af.

    de nagels van die jonge meiden zijn nog niet volledig volgroeid…ik begin er niet aan..

    alleen boven de 18…

  • Sacha

    En bijvoorbeeld een versteviging met Mani Q, zou dat beter blijven zitten?

    Ze wil het maar eenmalig, maar ik vind het ook zo sneu als alles er al snel weer af ligt. Da's toch zonde van het geld…

  • Jacqnails

    Beslist niet bij een kind van 12, is allemaal nog niet volgroeid.

    Ik doe t pas bij 18 jaar.

  • Yvel

    Als je toch iets voor haar wil doen , geef haar dan 1 pinknagel met gel (gewoon het idee). Je zal zien dat door het hoge vetgehalte in de nagel het er maar kort op blijft zitten.

    En wees eerlijk jonge meiden gebruiken hun handen zo anders dat is zowiezo niks voor kunstnagels.

  • Sacha

    Ik heb haar ook gezegd dat ik geen kunstnagels zet onder de 16/18 jaar, maar dat als ze het persé één keertje wil, ik geen garantie kan geven. Als ze het dan nog wil, dan alleen wanneer ik haar moeder zelf heb gesproken. Ik heb haar voorgesteld om gewoon iets anders leuks te doen met haar nagels (nail art, smART Nails of iets dergelijks).

    Sjemig, die meiden van tegenwoordig zijn er allemaal vroeg bij hoor, ha ha.

  • mirna

    de nagels van een puber zijn nog niet volgroeid waardoor er blijvende vergroeiingen kunnen ontstaan door de druk van kunstnagels. nooit doen dus.

  • OrigiNail

    jullie denken alleen maar aan dat het snel loslaat.

    wat veel belangrijker is, is dat nagels onder de 16 nog helemaal niet volgroeid zijn. Hierdoor kunnen dus blijvende afwijkingen in de nagels ontstaan. Bovendien zijn kinderen in die leeftijd heel gevoelig voor het ontwikkelen van een allergie. Als ze eenmaal een acrylaten allergie ontwikkeld hebben kunnen ze later dus kunstnagels helemaal wel vergeten.

    Niet doen dus, ook geen gel! Doe ze dan maar lakken en een leuk konad artje erop of zo.

  • Anouk

    Maite,

    Die vallen er snel af omdat je nagels daar te jong voor zijn.

    Als het goed gaat is er niks aan de hand. Maar op het moment dat jouw nagels er kapot van gaan voor de rest van je leven dan zul je zeggen “waarom zei die styliste niet dat het niet kon?” En dan vragen mensen hoe het komt en zeg jij dat heeft die en die gedaan. Enorme slechte reclame waar je nooit meer vanaf komt!

  • Deniz

    ik wil graag acryl nagels ik ben zelf 11 jaar maar ik weet niet precies hoe oud je moet zijn ik dacht 16 jaar maar de zus van mijn vriendin die heeft het ook en zij is 12 weet iemand hoe oud je precies moet zijn