Help de gel nagels vallen eraf!!

  • Joyce B

    Wie kan mijn helpen. Ik heb een klant waarbij de gelnagels er binnen 1 week afvallen. Ik ben een beginnend nagelstyliste en weet niet goed wat hiermee te doen/ hoe het kan. De nagels zaten er netjes op, goed dof gevijld en ontvet. Het waren wel hele fijne / kleine nagelbedjes maar het was goed te doen. Ik heb gevraagd of ze medicijnen gebruikt. Ibuprofen de afgelopen week en Marvelon dagelijks. Ook had ze op mijn advies nagelriem olie gekocht (ze had hema merk met limoen). Zou het aan de nagelriemolie kunnen liggen? Ik weet dat ik beginnend ben maar vindt het vreemd dat ze er allemaal af zijn. 1 fout gezet nageltje kan altijd maar alles…? Ik heb al heel wat af geoefend en dat ging goed. Wordt er zo onzeker van. Morgen komt de klant en ga ik alles weer opzetten, ze vroeg of ze misschien niet beter fiberglass kon nemen. Wellicht een betere oplossing? ik kijk morgen wel naar het overgebleven resultaat. Heeft iemand een tip?

    Baal er zo enorm van. :S

    Groetjes Joyce

  • jenna866

    ik zou zeker niet onzeker worden,je leert van elke set nagels ook al doe je dit al 2 jaar.

    wel is het gek dat alle nagels er af liggen,dan zou je toch denken dat in het ontvetten iets niet hele maal goed is gegaan.

    heb je bij meer mensen al nagels gezet?en hoe lang bleven die zitten?

    bleven die wel goed zitten dan zit denk ik het probleem bij de klant haar nagels.

    mijn advies is probeer nog beter te ontvetten en hopen dat ze dan langer blijven zitten

  • minette

    Ik zou contact opnemen met je groothandel/opleidingscentrum en kijken of ze je daar verder kunnen helpen.

    Minette

  • BeautiNail

    Hoi,

    Aangezien het alle nagels zijn dan denk ook ik niet goed opgeruwd/ ontvet.

    Maar kijk ook verder, heeft ze gerookt tijdens de behadeling, gebruikt ze medicijnen?

    Is ze zwanger of juist in de overgang, gebruikt ze ne een (ander) anticonseptie?

    Hormonen reageren op de nagels.

    Succes ermee.

  • Helena

    hihi volgens mij reageren de nagels op hormonen :D

  • Emy

    Hallo,

    Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ben nu een tijdje bezig met mijn allround opleiding.

    Mijn klant had het met acryl.

    Had haar nagels gezet en voordat ik aan het vijlen was begonnen zag ik al lucht ontstaan.

    Voordat ik klaar was was ze al 1 nagel kwijt!

    Drama dus. Maar zij gebruikte ook ibuprofen.

    Ik heb de behandeling dus stop gezet. Bij sommige mensen pakt acryl en gel niet wat je ook probeert.

    Kan inderdaad met echt vanalles te maken hebben.

    Twijfel niet aan jezelf. Heb ik namelijk heel erg gedaan…

    Achteraf was dit niet nodig geweest

    Hoop dat je hier wat aan hebt.

  • Nicole

    Hallo,

    Ik ben al 6 jaar nagelstyliste.

    Ik kom dat ook nog soms tegen bij klanten dat er nagels

    loskomen. Dat ligt bijna altijd aan medicatie.

    Het hangt af van persoon tot persoon.

    Verdoving van bij de tandards kan ook invloed hebben op de hechting van de gel of

    acryl dat blijf ook een dag o 2 in je bloed.

    Ik heb 3 klanten die al van het begin bij mij komen en zware medicatie nemen.

    Er zit er zelfs eentje bij met morfinepleisters en hun nagels houden 3 tot 4 weken

    zonder lucht.

    Ik werk met gel.

    Dus je moet niet panikeren en onzeker worden.

    Vriendelijke groetjes Nicole

  • vanessa

    hallo , ik had ook gel nagels en na een week ofzo vielen ze er plots allemaal af , toen ik mijn nagelstyliste contactereerde zei ze mij dat dit kon komen door koorts ( dat ik toen had ) of wel omdat de nagels geplots waren tijdens de menstruatie

    hopelijk heb je hier iets aan en lukt het de volgende keer wel

    succes

  • Dolores

    Hoi!

    Ik weet dat sommige met hele dunnen natuurlijke nagels het niet lang blijft zitten.

    Heb een klantje gehad die kon haar vrijerand helemaal naar de nagelriem toe buigen zonder dat die brak, ik schrok me een hoedje zo eng.

    Ik heb haar eerst 10 tips gegeven na 1 week waren ze eraf, toen met sjabloon gedaan er ook af. Daarna gewoon acryl op haar eigen nagel zonder verlenging dat heeft ook maar 1 week gezeten want het brokkelt er ook af.

    Heb haar gezegd dat ik het niet meer wist en dat ze beter naar iemand anders met meer ervaring kon gaan.

    Nu heeft ze gel nagels en wonderbaar die blijven zitten…… dus ik snap het ook niet. Nu doe ik alleen haar nagels met art.

    Maar ik wist niet dat het door ibuprofen kon komen weer wat geleerd.

    Of door verdovingen bij de tandarts of bedoel je een lichte narcose want dat weet ik dan weer wel.

    Meno pose kan ook op de nagel slaan ivm hormonen.