Vanaf welke leeftijd mag ik nagels zetten bij mensen

  • annamama

    Hoi meiden,

    De titel zegt het eigenlijk al: vanaf welke leeftijd mag ik kunstnagels zetten bij mensen.

    Ik heb nl 2 keer een vraag gehad van een jonge meid of ik nagels wilde zetten, de ene was 13 jaar en de andere 14..

    Ik heb nee gezegd, omdat ik denk dat ze te jong zijn.. Maar eigenlijk twijfel ik nu.

    Waarom kan ik ze eigenlijk niet zetten en vinden jullie ook dat ze te jong zijn of zouden jullie de nagels wel zetten?

    Hun ouders vinden het trouwens goed.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

  • Jaddie

    Vind dit wel een intresante vraag.

    Ik ben een beginend nagelstyliste en heb een jonger zusje van 12 die er ook steeds naar vraagt.

    Heb ook steeds nee gezecht maar vraag me nu ook af of het wel terecht is….

    Ben benieuwt.

    Groetjes

  • poppetje71

    Hoi hoi,

    Niet doen bij zo`n jonge leeftijd. Ze zijn nog volop in de groei en hun nagels ook nog.

    Deze meiden weten ook niet hoe je met de nagels om moet gaan en hoe ze deze moeten onderhouden.

    Dit kan je ze wel uitleggen maar pubbers luisteren niet en pulken zo de gel of acryl eraf waardoor je juist veel blijvende schade aan kan richten.

    Laat ze maar terug komen als ze rond de 18 jaar zijn, zelfs dat vind ik nog niet altijd een geschikte leeftijd.

    Groetjes

  • Sjaan

    Ik heb geleerd vanaf 18 jaar i.v.m. groei ( hormonen) etc.

    Jongere kinderen spelen nog, zijn lomper in hun gedrag met alle gevolgen van dien.

    Ik zou het niet doen ook al vinden de ouders het goed, als er wat gebeurd staan ze toch bij jou op de stoep en ben jij aansprakelijk voor de gevolgen.

    Bij jongere meisjes zou ik een leuk lakje met stempel of sticker doen maar meer niet.

  • Susi

    m

  • KD-nails

    Ik zet pas nagels als ze 18 jaar oud zijn

  • VIP-Moninails

    Ik heb geleerd om de leeftijd van 18 jaar aan te houden. Heb wel voor een speciale gelegenheid een keer mani-q met een french gemaakt. De nagels van zo'n jonge meiden zijn vaak nog erg dun en bevatten meer vetten, waardoor de nagels ook veel sneller loslaten. Daarbij komt dat pubermeiden zeker niet voorzichtig zijn en de verzorging van hun nagels vaak wat te wensen overlaat. Vaak komen ze ook pas na vele weken weer omdat ze eerder geen geld hebben. Betekent dus nog meer lucht en kans op beschadigingen.

  • 2B Products

    Ik zet nagels vanaf 18 en in elk geval moeten ze het kunnen betalen. De meeste jonge meiden kunnen het niet betalen en dus hechten ze er ook geen waarde aan. Pas als ze zelf moeten betalen, dan pas zijn ze zuinig op hun nagels ;)

  • Susi

    m

  • marij

    Vragen? ;)