allergie voor acryl heb ik vaak gehoord ook met gel?

  • jeanne-gordijn

    Ik heb zelf een fikse allergie voor de liquid, buiten mijn handen en nagels, was ook mijn hele gezicht misvormd, ogen ook, mijn man zei: je stopt ermee want nu gaat het de verkeerde kant op, hij had gelijk hoor, boven mijn borsten had ik het ook, en nu na jaren is het nooit meer zo geworden als het was.altijd weer lichte vlekjes erdoor daar waar de bultjes stonden, ja het was niet normaal, ben ook allergisch voor goud en bepaalde wasmiddellen, maar goed dat is een verhaal apart, maar hebben jullie het ook weleens met gel gehad? Ik ben deze week druk in de weer geweest met gel, en nu jeukt mijn gezicht weer!!! het zal toch niet??? iemand die een allergie had tegen gel? ik lees het graag weer, groetjes jeanne

  • Door

    Tjonge zeg,schrik me een hoedje van dit bericht….

    Morgen gelijk een afspraak maken met je huisarts met de wens om dit verder uit te zoeken….

    Misschien is het wel helemaal niet je liquid maar iets anders dat je ook gebruikt tijdens de behandeling…..oooh doen hoor,afspraak maken en daarna je laten testen zodat je in iedergeval weet waar jij zo heftig op reageert….Kun je dan de nodige maatregelen treffen… sterkte enne… slaap lekker ik ga nu ook mijn mandje in;)

  • DreamNails

    Hai Jeanne,

    Ik heb een allergie voor acrylaten,maar kan wel tegen gel.

    Ik was voor dat ik dit dus wist ook bang dat het zowel voor de acryl als voor de gel was.

    Ik zou inderdaad een allergie test in het ziekenhuis laten doen, hier kunnen aan de hand van al je werk materialen kijken waar je op reageerd.

    Bij mij kwam dus alleen de acrylaten, gel cleaner en primer van de werkmaterialen uit de test.

    Maar dus ook van heel veel dagelijkse producten, waar onder dus alle vormen van parfum.

    Wie weet ben jij dus ook niet voor de acryl og gel allergies maar wel voor iets anders waar je dagelijks mee in aanraken komt met werk of in huis.

    En als je dit eenmaal weet kan je dus stappen onder nemen om je er tegen te beschermen.

    Hoef namelijk niet altijd zo te zijn ,dat je je pedicure werk en nagels niet meer zou kunnen doen.

    Ik werk zelf gewoon met acryl, maar dan wel met de nodige bescherming van afzuigers,handschoenen enzo.

    Tegen mijn andere allergie de parfum dus ,is het veel moeilijker om dit te vermijden, maar ook dit heb ik aardig onder controle gekregen.

    Dus echt vraag aan je huisarts een allergie test aan.

    Heel veel sterkte gewenst, want ik weet als geen ander hoe lastig en soms pijnlijk een allergie kan zijn.

  • teisha en an

    ik heb dit van gel

    het is niet om aan t zien

    in acryl zal ook iets inzitten waardoor je een allergie opbouwd mss?

    het jeukt idd verschrikkelijk en bovendien ook lelijk

    veel succes en vrees dat je echt zal moeten stoppen

    mss is het maar voorlopig .. wie weet he

  • jeanne-gordijn

    Hoi dames,alweer bedankt voor jullie reacties, nee dat van de liquid is nu jaren geleden, en ben getest etc, heb er nu nog weleens last van, maar daarom werk ik nu meer met gel. Maar omdat gisteren mijn gezicht weer zo jeukte dat ik, nee niet weer hé. Maar vanmorgen geen last meer. fijne dag nog jeanne

  • jammetje

    in zowel acryl als gel zitten acrylaten…dus komen die vrij bij het vijlen…

    bij acryl is het vaak extremer dan bij gel… maar je kan evengoed allergies dus zijn voor de gel…

  • Miranda

    Hoi Jeanne,

    Je kan ook eens de gel proberen van Miyoshi de anti-allergische gel is een hele fijne gel.

    En wil je toch acryl nagels maken kun je ook eens de Extreme van Backscratchers proberen.

    Kun je hele mooie nagels mee maken en een fijn systeem.

    Wil je meer weten hoor ik het wel.

    Groetjes,

    Miranda

  • jeanne-gordijn

    hoi mira nails, toevallig stond er vandaag er een topic over dat merk, ik ben nog steeds op zoek naar een line, ben er nog steeds niet uit. denk toch yn, ook vanwege de nieuwe white sculpter gel, moet nog nieuwe lampen hebben, maar dan lukt het wel denk ik,hoop ik!!!!! ik doe mijn handschoenen aan en dat scheelt echt . verder mondkapje op bij het frezen. ik heb alcohol 70%, srub heb ik, prep heb ik, moet goed komen toch? bedankt jeanne