Luchtrandjes

• p194

Hallo,

Ik zet inmiddels al een behoorlijke tijd nagels maar loop nog steeds tegen die rottige luchtrandjes bij t opvullen aan, ik heb al vanalles geprobeerd en over het algemeen krijg ik ze redelijk goed weg alleen als klanten na 4 weken komen om op te vullen en ik niet veel ruimte over heb om te vijlen krijg ik ze niet helemaal weg.

Tipblender werkt ook redelijk goed, maar als je goed kijkt zie je vaag toch wel kleine randjes zitten.

Heeft iemand een hele goede tip om dit probleem op te lossen?

Misschien heb ik een verkeerde vijltechniek ofzo, durf met de frees ook niet te veel te vijlen omdat ik bang ben de natuurlijke nagelplaat te beschadigen dus ben liever voorzichtig.

Alle tips zijn welkom!

Groetjes,

Priscilla

• NinsNails

Nah,

Dat had ik ook hoor, gelukkig niet bij elke klant….maar toch wel bij een paar.

Ik baalde daar enorm van, want naast het feit dat het veel tijd kost om dit met de hand weg te vijlen, kon ik het ook nooit helemaal weg krijgen en zag je dus die randjes…heel vervelend!

Ik ben sinds kort overgestapt op een nieuw gel-product en 1 van de 2 klantjes waarbij ik altijd dit probleem had, al na een paar dagen zelfs bij 1tje, heeft nu na bijna 2 weken nog geen lucht!

Gebruik je wel een bonder?

• VIP-Moninails

Oke, om te beginnen wil je natuurlijk de luchtrandjes verwijderen. Blijf op het product vijlen en in een draaiende beweging van vrije top naar nagelriem tot ongeveer in het midden, dan de andere kant ook. Op het product blijven vijlen, niet heen en weer, want dan blijf je lucht vijlen. Tussendoor kun je controleren of de lucht weg is door met de cleanser even over de nagel te gaan. Nadat het oude product ( voor 90%) en de lucht verwijderd is de nagel met cleanser schoonmaken ( eerst een hand ) dan de probonding op de nagel en dan het nagelbed opbouwen ( reversed) Dan de andere hand hetzelfde.

De probonding voorkomt lifting en als je dat gebruikt zul je zien dat je klanten wekenlang mooie nagels hebben. Na een tijdje heb je het probleem met lucht wegvijlen ook niet meer.

Ik hoop dat ik het zo een beetje handig uitgelegd heb? want doen en uitleggen zijn 2 verschillende dingen.

Succes.

• p194

Hoi Monique,

Nou super bedankt voor de goede tips ik ga ermee aan de slag!

Ik vijl idd heen en weer, en een probonding gebruik ik niet, ik ken het ook niet eerlijk gezegd.

Hebben ze dat ook van Ezflow of Ibd dat je weet?

Ik heb de opleiding 9 jaar geleden op Thomas instituut Den bosch gedaan maar natuurlijk is t een en ander veranderd en ook niet alles is blijven hangen.

Ik zou eigenlijk eens een opfriscursus moeten doen om echt weer helemaal up to date te zijn.

Groetjes,

Priscilla

• p194

Hoi Ninsnails,

Ik werk t meest met acryl, soms met Gel maar dan gebruik ik uiteraard een bonder.

Voor allebei de behandelingen borstel ik de nagels schoon met water en zeep daarna gebruik ik een dehydrator (ezflow) en primer (ezflow)

Heel irri omdat er idd ook superveel tijd in gaat zitten met wegvijlen, ben met een opvulbehandeling bijna langer bezig dan met een nieuwe set.

Zelfs nu ik een frees heb..:S

Ik heb net goede tips van Monique gekregen, ik ga daar mee aan de slag!

Bedankt voor je reactie!

Groetjes,

Priscilla

• leniedezwaan@hotmail.nl

Goede prep is essentieel en ook de producten natuurlijk. Druk de acryl ook goed aan voor betere hechting en gebruik NIET teveel primer, dat werkt averechts.

Als je product wegvijlt probeer dan niet de lucht na te jagen, vijl op het randje net voor de lucht, dus op het goede product, dan kan je het vlokje lucht er zo afhalen als je door het product bent( voorzichtig natuurlijk voor de nat. nagel). Let ook goed op dat je de ware nagelriem/ nagelriemvliesje van de nagelplaat verwijderd, dit zit ook vaak in de zijwallen en zorgt voor lifting.Welk merk gebruik je? Ook ezflow?

• p194

Ja ik gebruik alles van Ibd en Ezflow, ik ben daar heel tevreden over.

Bedankt voor de tips!!

Ik kan er zeker wat mee!

• leniedezwaan@hotmail.nl

Ok, ja ik ken t merk niet, enige wat ik dan kan denken is prep, vijl 240 om glans te verwijderen. Te hoge grit maakt nagel stuk, zorgt voor meer lifting. Succes;)

• You Got NailDesign

Bij EzFlow gebruik je eerst EzBond om vocht te onttrekken aan de nagelplaat en daarna spaarzaam de primer van EzFlow aanbrengen.

Zorg dat je eerst het kwastje van de primer afgedaan hebt op een celstofdepper want dit zie je ook wel eens bij het teveel aan primr gebruiken.

Heb je het dan nog, laat dan de primer helemaal weg.

Het blijft een kwestie van uitproberen wat voor jou bij deze klant het beste werkt.

Succes!

• Sylvanails

ja en natuurlijk goed opletten dat er geen product in de riemen of zijwallen terecht komt en anders toch iets verder er vanaf werken, het loopt toch altijd nog iets uit

Ik heb het zelf ook wel eens hoor vooral nu ik zelf pas weer begonnen ben en ook bij mezelf aan de linkerhand omdat ik die gewoon minder seccuur kan bouwen.

maar tis ontzettend irritant ja.