nederlandse beautyschool

  • kim

    dames, eventjes een vraag wie heeft er ervaring met de nederlandse beautyschool, want ik zat te denken om daar wat cursussen te volgen maar volgens mij is dit een liguber zooitje. ik lees bijv een resentie van de school dat alle pakketen incompleet zijn er zogenaamde prof.fotograven zijn wat achteraf gewoon de man van de directrice is. er zogenaamde prof,docenten zijn maar achteraf gewoon vrouwen als jij en ik zijn die ooit eens een opleiding hebben gevolgd en niet bevoegd zijn tot docent. en je een zogenaamd erkend diploma krijgt terwijl het gewoon een kopieetje is uit de pc. dus heeft iemand hier ervaring mee wat zijn jouw ervaringen. groet.kim.

  • MariaNails

    Allereerst; iedereen (ja ook je buurman, je vader, je zus of wie dan ook) mag zich nagelstylist noemen. En docent. Het is namelijk geen beschermd beroep en er is geen erkende opleiding voor. Dat komt, onder andere, omdat er geen eisen aan gesteld zijn, wat moet een nagelstylist kunnen?

    Docenten zijn dus altijd vrouwen of mannen die zichzelf door allerlei cursussen en heel veel ervaring kundig genoeg vinden om het iemand anders te leren. Zonder regelgeving kun je alleen niet weten wie dat zijn…

    Diploma's (echte erkende diploma's met een bepaald niveau bedoel ik) bestaan dus ook niet in onze branche.

    Ga er dus zelf kijken, oordeel over wat je docenten kunnen en hoop dat ze je de kunst ook kunnen leren.

    Succes!

  • marij

    als je er zelf geen goed gevoel bij hebt, dan zou ik zeggen, niet doen!! ik ben er niet bekend mee, dus ik kan er niks over zeggen. en inderdaad anders eens langs gaan en kijk wat je gevoel zegt.

  • Valerie

    Hoi Kim,

    Toevallig heb ik 3 jaar geleden de Nailartist opleiding gedaan bij de Nederlandse Beautyschool. Ik vond het leuk, we zaten met 7 meiden in de groep. Het werkpakket bestond uit de producten van Peggy Sage. Een top merk waar ik nu nog mee werk in mijn eigen nagelstudio. Moet je maar even Google of www.peggysage.com

    Het is waar dat je een schooldiploma krijgt want het is nog niet een erkend beroep. Ik moest voor het onderdeel gelnagel herexamen doen, gelukkig heb ik het toen wel gehaald. Ik had les van Marina, volgens mij werkt zij er nog.

    Succes met je keuze.

    Doei

    Valerie

  • Kim

    Hoi, ik ben super enthousiast over de Nederlandse Beauty School. Ik heb de opleiding MUA, Make-up Artist, gevolgd en het beviel me goed.

    De lessen waren praktisch en de docent nam echt de tijd voor je. Wat ik ook erg prettig vond is dat de klassen klein zijn. Zo is er echt tijd en aandacht. Na mijn diploma voor MUA ga ik door voor de opleiding Decoratieve Hairstyling. Succes allen met jullie keuze maar hoop jullie te zien bij mij op school :)!

    Groetjes!

    ps. en Valerie en Kim, ik werk zelf ook met het merk Peggy Sage en het is inderdaad een topmerk en te betalen. Volg nu ook hun Facebook, https://www.facebook.com/NederlandseBeautySchool, en Instagram, Nederlandsebeautyschool