Ik heb een klant, vermoedelijk met onycholisis.
Ze heeft aan 2 vingers aan de vrije rand een wittige/gelige plek, daar laat haar nagelplaat ook los. Zo is ze ook bij mij gekomen, omdat haar nagelplaat los liet aan de vrije rand…en haar nagels braken zo af. Ze wilde sterkere nagels, maar geen acryl of gel, die had ze altijd gehad en dat vond ze niets. Ik had ook Shellac en was daar erg enthousiast over. Het ging ook altijd wel goed, hield haar nagels in het begin kort, zodat de nagel wat kon herstellen en toen is ze even niet geweest. Haar nagels waren gegroeid en toen zag ik al wel een plekje. Maar ze zei dat het vuil was, zit veel in tuin en bos. En ze had ze ook gestoten.
Ik vertelde haar dat dit ik ook al eens gezien bij iemand die psoriasis heeft.
Ik zei dat tegen haar en toen zei ze dat haar dochter ook psoriasis heeft. Ik heb geen idee of dit ook familiair is?
Toen begon ik me dus al zorgen te maken, maar heb toch naar nagels gedaan. Omdat ze zelf zei dat het niets was, dit had ze al meer gehad??!?!
Ben toch maar eens verder gaan kijken en navraag gaan doen..maar nu denk ik dus dat het Onycholisis is..Ik ga haar dus verwijzen naar de huisarts.
Wat moet ik doen? Vrijdag komt ze weer en ben dus heel benieuwd of haar nagels (shellac) zijn blijven zitten…
Maar ik ben eigenlijk een beetje huiverig om haar nog te hebben als ‘klant’. Ben bang voor besmetting. Nu heeft bij mij wel iedereen eigen vijlen, maar toch.
Weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Wat moet ik doen? Hebben jullie advies voor mij?
Groetjes