onycholisis

• Eljee nails

Ik heb een klant, vermoedelijk met onycholisis.

Ze heeft aan 2 vingers aan de vrije rand een wittige/gelige plek, daar laat haar nagelplaat ook los. Zo is ze ook bij mij gekomen, omdat haar nagelplaat los liet aan de vrije rand…en haar nagels braken zo af. Ze wilde sterkere nagels, maar geen acryl of gel, die had ze altijd gehad en dat vond ze niets. Ik had ook Shellac en was daar erg enthousiast over. Het ging ook altijd wel goed, hield haar nagels in het begin kort, zodat de nagel wat kon herstellen en toen is ze even niet geweest. Haar nagels waren gegroeid en toen zag ik al wel een plekje. Maar ze zei dat het vuil was, zit veel in tuin en bos. En ze had ze ook gestoten.

Ik vertelde haar dat dit ik ook al eens gezien bij iemand die psoriasis heeft.

Ik zei dat tegen haar en toen zei ze dat haar dochter ook psoriasis heeft. Ik heb geen idee of dit ook familiair is?

Toen begon ik me dus al zorgen te maken, maar heb toch naar nagels gedaan. Omdat ze zelf zei dat het niets was, dit had ze al meer gehad??!?!

Ben toch maar eens verder gaan kijken en navraag gaan doen..maar nu denk ik dus dat het Onycholisis is..Ik ga haar dus verwijzen naar de huisarts.

Wat moet ik doen? Vrijdag komt ze weer en ben dus heel benieuwd of haar nagels (shellac) zijn blijven zitten…

Maar ik ben eigenlijk een beetje huiverig om haar nog te hebben als ‘klant’. Ben bang voor besmetting. Nu heeft bij mij wel iedereen eigen vijlen, maar toch.

Weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken.

Wat moet ik doen? Hebben jullie advies voor mij?

Groetjes

• Eljee nails

Geen reacties? Tis weekend natuurlijk:-)

Maar moet ik nu alle produkten die haar nagels hebben geraakt (ze neemt altijd shellac) weggooien?

Prep, PB, Basecoat, color, topcoat? Vijlen zijn persoonlijk, dus die gooi ik weg.

Of moet ik alleen de Basecoat vervangen…die zit op de NN, de rest zit op de basecoat..dat zal niet geinfecteerd zijn?

Ik ga eens bedenken welke kleuren ze heeft gehad en wat die anderen die ik daarna die kleur heb gegeven…moet ik die ook op de hoogte stellen?

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

• perfectnagelstyling@live.nl

Zowel onycholysis als psoriasis zijn niet besmettelijk. Onycholysis is niks meer dan het loslaten van de nagel van de nagelplaat.

Psoriasis is een vervelende huidaandoening die ook de nagels kan aantasten, maar absoluut niet besmettelijk.

Je kunt gewoon je normale hygiene hanteren en je hoeft je verder helemaal geen zorgen te maken over besmetting.

• San

Onycholisis is niet besmettelijk, en psoriasis ook niet hoor.

Maar er zijn meedere redenen mogelijk voor het loslaten van de nagel.

Het is nooit verkeerd om iemand door te sturen naar een arts, als er afwijkingen te zien zijn, en er is (nog) geen diagnose gesteld…

• Eljee nails

Klopt, heb er mijn theorie nog eens op nagekeken, gelukkig maar. Ik schoot weer direct in de stress:-(

Maar goed, ik weet nog niet zeker of het dit ook is.

Ik ga ze toch doorsturen naar de huisarts en laat hem een diagnose stellen.

Ben hier toch een beetje huiverig voor. Wat nog geen infectie of schimmel is, kan het toch worden.

Ik ga er dus vrijdag de shellac afhalen, en laat haar eerst contact opnemen met de huisarts. Verder extra alert zijn bij de hygiene van haar.

Groetjes en bedankt!

• irene01

Eljee, heb je hier ooit nog eens iets over gehoord?

Is ze naar de huisarts geweest?

• Eljee nails

Nee, niet dat ik weet…ze was er zelf zeker van dat het niets bijzonders was. Ik

Heb haar gezegd dat ik haar niet verder wilde behandelen, omdat ik niet wist wat het was.

Ze mocht van mij terugkomen als het of weg was, of ze van de huisarts een diagnose had.

Ik heb haar nooit meer gezien.