Hey Tiny!
Inderdaad is Shellac geweldig om mee te werken!! Ik werk er nu ongeveer anderhalf jaar mee. In mijn nagelstudio werk ik uitsluitend met de natuurlijke nagel, ik werk alleen met acryl voor reconstructieve doeleinden, dus je snapt wel dat gelpolish bij mij de boventoon voert. Ik maak er ook erg veel nailart mee, heel goed te doen met Shellac! Leuk te combineren met bloemetjes, glittertjes enz. Er staan veel foto's op mijn website, www.sysa-nails.nl. Onlangs heb ik ook Magnetic erbij genomen, omdat het soms bleek dat bij een vettige nagelplaat de Shellac niet goed bleef zitten. Magnetic heeft eerst een bonding en dat is echt geweldig spul! Ik doe het ook standaard onder de Shellac en bij alle klanten blijft het nu beter, zoniet heel veel beter zitten. Je kunt ook prima alles door elkaar gebruiken, geen probleem! Mijn ervaring is wel dat de base en top coat van Magnetic niet zo fijn is. Als basecoat plakt hij niet zo fijn, en als topcoat is hij zo hard dat er snel stukjes van de top afknappen. De topcoat van de Shellac is flexibeler en dus blijft deze ook beter zitten.
Voor de naturel look, gebruik ik niet de Beau of de Negligee, maar de Clearly Pink! Deze maakt de nagelplaat heel iets rose, en dat staat prachtig! Juist voor mensen in de zorg is dat heel mooi en natuurlijk! Bij een french moet je er goed om denken, dat je niet te dik opzet, want dan gaat het bij het uitharden een beetje bobbelig worden. In de regel zie je dat niet zo heel snel terug als je de top erover heen doet, maar het is de kunst om dat te voorkomen.
Ik wet eigenlijk niet of er ook workshops worden gegeven, alleen voor french manicure, maar mischien ook wel……..Waar woon je? Anders wil ik het je ook wel leren, hoor, zo moeilijk is het niet.
Wat de lampen betreft, gewoon een goedkope lamp nemen!!! Ik had een stervensdure lamp van OPI, ja, want die had zo'n hoge UV output!! Jaja!! Nou, het is allemaal flauwekul!! Ik heb nu lampen van nailsonly, voor 35 euri's en die doen het prima!! Ik werk er nu zeker een jaar mee en heb tot nu toe nog maar één keertje de lampen hoeven vervangen, dus dan weet jij wel genoeg.
En over het afhalen, ik vind het persoonlijk prettiger om geen wattenschijfjes te gebruiken, want dan vervliegt de aceton sneller en het pluist vaak ook meer, maar precies zoals eljee zegt, ook dat is een keuze. In elk geval gaat het afhalen heel makkelijk, makkelijker als menig ander merk, vind ik! En als je na het afhalen een nieuwe laag Shellac opbrengt, doe je daarna toch je nagels goed verzorgen met een olie en een lekker handcreme, dus dan is het ook in orde.
Als je nog vragen hebt, ik hoor het wel, hoe dan ook, SUC6!!!
Yvon