Shellac vragen aan ervaren gebruiksters

  • info@sysa-nails.nl

    Wat is finishing wipe? Ik weet wel dat er genoeg alcohol in het product moet zitten om een goede glans te krijgen. Kan het niet zo zijn dat de nagel iets gekanteld in de lamp heeft gezeten? Dat wil ook nog weleens gebeuren en als je dan de plaklaag eraf haalt is je nagel ook dof. Dan doe je er gewoon weer een nieuw top laagje op en hard opnieuw uit en vaak is het daarna wel goed. Kan ook nog zijn dat je lamp misschien te oud is? Ik noem maar iets…… Ik heb er zelf zelden last van, maar goed, de uitzondering bevestigt de regel, nietwaar?

  • Sandra

    Lamp is net een weekje oud, dus daar kan het niet aan liggen. Van die gekantelde vinger weet ik haha uit ervaring ook al inmiddels met de UV Gel Sealer.

    Finishing whipe word gebruikt om de plaklaag te verwijderen bij gelnagels, zit weinig tot geen alcohol in.

    Had wel bij Beauty XL alcohol bijgekocht een flesje van 70 % alcohol op aanraden van hen, maar ook die slaat dof uit ((dat kan trouwens wel aan de oude lamp liggen))

    Is 70 % alcohol voldoende om de glans te behouden??

    Heb er nu gewone top coat over gedaan, dus glans is er.

    Maar dat is niet de bedoeling met een klant natuurlijk.

    Die moeten tevreden de salon uilopen en meteen alles kunnen doen.

  • info@sysa-nails.nl

    Je hebt helemaal gelijk, Sandra! De klant moet gewoon tevreden zijn!! Dan erbij, het staat natuurlijk ook weinig professioneel als er geen mooi glans ontstaat! Maar als ik kijk naar mezelf, ik meng 70% alcohol met een goedkope swipe, gekocht bij ICOS in almere. Misschien weet je dan genoeg? En anders doe je het eerst met alleen alcohol en meng steeds een beetje meer swipe erbij, net zolang tot je vind dat het een dof resultaat geeft. Niet in het zicht van de klant natuurlijk! Weet je, ik vind zelf altijd, dat als je een product gebruikt wat niet alleen doorzichtig is, maar een beetje blauwig of rozig, het voor de klant professioneler lijkt. Is natuurlijk flauwekul, maar ala, wat kan dat schelen? ik wens je veel suc6 met het “gif mengen”, haha!

    Yvon

  • Sandra

    Je hebt helemaal gelijk, Sandra! De klant moet gewoon tevreden zijn!! Dan erbij, het staat natuurlijk ook weinig professioneel als er geen mooi glans ontstaat! Maar als ik kijk naar mezelf, ik meng 70% alcohol met een goedkope swipe, gekocht bij ICOS in almere. Misschien weet je dan genoeg? En anders doe je het eerst met alleen alcohol en meng steeds een beetje meer swipe erbij, net zolang tot je vind dat het een dof resultaat geeft.

    haha… neem aan dat je bedoelt totdat het GEEN dof resultaat geeft haha…

    Die goedkope swipe zal te vergelijken zijn met de finisching whipe waar ik het over had eerder. Maar in feite is het toch dat je het slechts met de 70 % alcohol af hoeft te nemen??

    Bedankt voor je reactie en het meedenken!!

    Gr. Sandra

  • info@sysa-nails.nl

    Jeeeh Sandra!! Dom, blond en onnozel, ben ik, zeg!! Natuurlijk bedoel ik dat! Sorry, hoor! Maar idd is 70% alcohol genoeg. Nogmaals suc6!

  • Hanneke

    oh ik lees dat shellac 2 weken blijft zitten, bij maniQ is dit 4 weken, denk dat dat HET grote verschil is. in ieder geval bedankt!

  • Eljee nails

    2weken gegarandeerd. , maar zeker 3 weken hoor. Als men bij mij terugkomt na 3 weken zit het er nog goed op…..het enige is de uitgroei….kijk die nagels groeien gewoon door hoor, dat is ook met ManiQ. Dus de reden dat je dat neemt vanwege de 4 weken….vind ik ongegrond.

    Trouwens…..Shellac ligt veel mooier op de nagel, vind ik, omdat het mooi dun is. ManiQ ligt er toch weer dikker op.

    Maar dat ook is weer een kwestie van smaak.

    Je zou eens allebei een keer moeten proberen bij een collega….ik vermoed dat je dan voor de Shellac zou gaan.

    Zoals je wel ziet ben ik een Shellac-fan:))

    Groetjes!

  • Hanneke

    haha ik heb het in de gaten ;)

    ach klanten met gelnagels die om de 4 weken komen hebben dezelfde uitgroei toch.

    maar ik heb nu zo'n product waarvan ze zeggen t blijft 2 wken zitten, nou, ik ben blij als t 1 week is.

    vandaar dat ik op zoek ben naar een ander merk.

    maar shellac blijft dus wel echt 3 wken zitten?

    ik vind 2 nl echt de moeite niet.

    iig bedankt voor je antwoord!

  • info@sysa-nails.nl

    Hanneke, dat ligt ook heel erg aan je klant!! Als je een klant hebt die heel zuinig is op haar nagels, dan gaat het al beter! Maar zijn ze dat niet, ja dan word het al snel lastiger! Dan ook nog, als je een klant hebt met een vettige nagelplaat, dat kun je onmogelijk zien! Dan blijft het gewoon minder goed zitten. Ik heb klanten die met Shellac 2 weken doen, maar ik heb ook uitlopers naar 5/6 weken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dan nailart plaats, met een naturel nagelplaat, zodat je de uitgroei bijna niet ziet. Dus je ziet, garanties moet je niet kunnen en niet willen geven! Het enige wat je als nagelstyliste kunt doen, is je stinkende best, goede adviezen meegeven en goede service geven! En als je klant dat aan je merkt, zul je zien dat ze hoe dan ook tevreden zijn.

    Yvon

  • Hanneke

    haha jij gaat er helemaal voor shellac merk ik :) ik ga eens in de buurt zoeken of ik dat eens ergens kan proberen.

    bedankt in ieder geval (tu)