annuleringsregeling

• noord22

Hallo allemaal!

Ik ben op dit moment bezig met mijn flyer en ik wil mijn klanten gelijk vanaf het begin goed opvoeden.

Daardoor wil ik ook een klein stukje kwijt aan annuleringsregeling.

Maar mijn ervaring tot nu toe ook in schoonheidssalons is dat de regel van binnen die en die tijd wordt zoveel % in rekening gebracht, gewoonweg niet meer serieus genomen wordt. Want wij zijn immers geen dokter etc..? *ja, dit heb ik echt enkele keren aan de telefoon over me heen gehad.*

Wat kan ik nu het beste op mijn flyer kwijt waardoor mensen het wel echt serieus nemen en dat het de mensen van ….smoesjes afschrikt, maar dat het toch vriendelijk overkomt?

Naar mijn idee schrikt het zoveel % in rekening brengen niet genoeg af..

Hoe pakken jullie dit aan?

Groetjes!

• CN

Mijn regeling is indien men 5 tot 15 minuten te laat is, dit in eigen tijd wordt ingenomen (verkorte behandeling, dus bijv. niet het resultaat zoals het altijd is). Tot 5 minuten heb ik uiteraard geen regeling. Na 15 minuten mag ik de afspraak verzetten zodat de volgende afspraken geen vertraging oplopen OF ik kan het ook verkorten. Annuleren binnen 48 uur voorafgaande aan de afspraak wordt 50% van de afgesproken behandeling in rekening gebracht. Dit doe ik echter pas bij een 3e keer. 1 keer kan gebeuren, 2 keer kan het zijn dat het gewoon echt pech is maar dan waarschuw ik ze wel indien het een 3e keer gebeurd. En vanaf de 3e keer en vaker dus 50% betalen.

• noord22

Ja precies.. Dat is ook mijn insteek na de 3e keer bijvoorbeeld.

En hoe gaan jouw klanten hiermee om? Nemen ze het wel serieus?

• Peerke

Ik vind het zo ie zo lastig.

Ik heb er ook over nagedacht , maar ben ook bang dat het mensen afschrikt.

Ik heb wel dat ik niet zo maar meer spullen bestel voor iemand.

Daar heb ik me al vaker mee in me vingers gesneden.

• CN

Ik heb het tot nu toe eigenlijk nog maar bij 1 klant gehad. Zij nam het wel serieus maar is uiteindelijk weggegaan. Geen idee eigenlijk waarom (waarschijnlijk vond ze mij te duur). Was ook een klant die je liever kwijt dan rijk was, wat een zeur!

• CN

Ik vergis me! Ook bij 2 collega's welke tot 2x toe een half uur te laat waren. Nadat ik de behandeling verkort had bij de 2e keer, en ze gewaarschuwd had indien het een 3e keer gebeurd, namen ze het wel echt serieus. Vond het wel moeilijk om zo te reageren, maargoed het moest voor het belang van de salon… Volgende keren kwamen ze steeds een kwartier te vroeg, hahah!

• noord22

bedankt voor jullie reacties! ik denk indrdaad dat het al veel scheelt hoe je reageert naar de klant toe.

Peerke, ik zou het dan wel meenemen in je Algemene voorwaarden dat mensen geen loopje met je nemen.

en als klanten iets willen betellen, misschien een idee om ze van tevoren laten betalen zat ik te denken?

via webshops etc. moet dat immers ook en zo heb jij in ieder geval zekerheid.

• Elske

Ik heb 1 klant die (altijd) heel graag een bepaalde kleur op haar nagels wil. Deze kleur raak ik verder aan de straatstenen niet kwijt hier.

Toen kwam ze zelf met ; “Zou je die kleur voor mij willen bestellen, ik betaal hem je gewoon”. De eerstvolgende bestelling die ik bij dat bedrijf deed heb ik die kleur mee besteld (apart bestellen was onzin gezien de verzendkosten die er voor één potje Gel van 8ml bij komen), ze heeft mij vóórdat ik ging bestellen betaald en het potje zit nu netjes in een gripzakje bij in haar eigen vijlen-doos…

• Info@momentibeauty.nl

Heyyy

Dit is altijd lastig moet ik bekennen. Ik zet hier geen sancties op maar kijk naar de reden van de klant. Eerste keer kan altijd gebeuren. Tweede keer alleen bij een echt geldige reden. Bij derde keer deel ik de klant mee dat ik helaas geen nieuwe afspraak meer inplan. Mensen aangeven dat we geld in rekening gaan brengen heeft bij ons alleen tot de reactie geleid: ‘Ik heb niets getekend dus je kunt mij niets in rekening brengen’ of ‘ik kom hier nooit meer en betaal toch niet’ .. Geen zin in incassoprocedures voor 30-40 euro…

Verder verkopen wij ook aan klanten (niet alleen via de webshop) maar uitsluitend op vooruitbetaling. Hierdoor lopen we financieel geen risico.

• noord22

juist precies! Dat is nou exact waar ik ook tegenaan loop. Alleen zet jij het dan ook bij je algemene voorwaarden of iets? Dat mensen het van te voren weten of vertel je het juist op het moment zelf?