HELP allergie..?

• ThePerfectGloss

Ik heb een klant die na het zetten van gellak jeuk krijgt, dikke nagel riemen en gevoelige vinger toppen, ik vermoed een allergie. Ze is hier niet op getest.

Ik blijf voelde van de nagel riemen en uit de nagelwallen, na 5 dagen trekt deze irritatie weg en is er niets meer aan de hand.

Is er een andere merk gellak die geschikt is voor mensen die gevoelig zijn voor bepaalde producten, ik weet natuurlijk niet welke stof de allergie veroorzaakt, nu werk ik met het merk bluesky.

Ik heb al eens rond zitten neuzen bij oudere berichten maar kan niets terug vinden wat me verder kan helpen.

• esther

Misschien ligt het ook wel aan iets anders, aceton of alcohol. Dit zit vaak in nailcleaners. Verder geen ervaring mee.

• Peerke

Misschien eens een ander merk proberen?

Ik gebruik zelf Florence of EZ-flow en die zijn super.

• DreamNails

Mag ik vragen waar jij de nagels mee ontvet en waar je de plaklaag van de gel polish mee weg haalt?

En waar week je de gel polish mee af?

Want wij hebben eigenlijk nog nooit iets gehoord van klanten die met de Bluesky gel polish werken en salon klanten die het dragen,

dat iemand een allergie voor de Bluesky gel polish zou zijn.

• Elske

Ik hoorde een hele tijd terug via via van 2 dames die allergische reactie kregen na het plaatsen van Gelpolish (niet bij mij zelf in de salon), Dat werd zó erg dat ze ermee bij de huisarts terecht zijn gekomen, doorverwezen, compleet door de molen zijn gegaan, en bij de allergie-testen kwam er uit dat deze reactie werd veroorzaakt door de cleanser.

Hoe dit verder is gegaan weet ik niet, maar de cleanser was dus de boosdoener, niet de Gelpolish…

• Elske

Het advies wordt ook vaak gegeven om de plaklaag te verwijderen met 1 wipe of sponsje per nagel, van de nagelriem naar de top te werken,

en dus zo min mogelijk huid te raken.

• J.van Veen

Ik ben zo'n iemand die door de hele molen is gegaan. Hele lijst mee waar ik allemaal allergisch voor ben, o.a. acrylaten.

Dure zalfjes die het meer verergeren dan verbeteren, en eigen risico er doorgedraaid en als advies gaf de dermatoloog. .. stoppen met mijn werk als nagelstyliste.

Wat ben ik ermee opgeschoten? Niks, nada noppa, want ik ga echt niet stoppen!

Bij mij is het begonnen toen ik mijn gelpolish ging afweken met aceton. Wel zeker 8x is mijn gehele huid van de vingertoppen af geweest. Nu zijn er nog 3 vingers die nog sneu zijn.

Ik zet bij mezelf gewoon weer nagels, ben wel overgestapt op CND (geen acrylaten). Gebruik bij mezelf geen cleanser of producten waar aceton in zit. De plaklaag verwijderen met alcohol, 1 wipe per nagel en goed opletten dat ik de huid niet raak. Als ik klaar ben gelijk heel goed de handen wassen en dan oliën.

Tijdens mijn werk smeer ik de vingers dik in daarna katoenen handschoenen en daarover dikke nitril handschoenen.

Moet ik met aceton werken dan gaat er over de vingers latex vingercondooms. Aangezien aceton ook door nitril gaat.

Ik zou bij jouw klant geen aceton producten meer gebruiken, nu trekt het met een dag of 5 weg maar ze kan de allergie verder opbouwen..

Succes met je klant en hou het goed in de gaten.

• DreamNails

Precies dames (Els en J. van Veen) vaak zijn de cleaner en de aceton de boosdoeners, vandaar mijn vragen ook aan Peerke .

Ben zelf ook heel allergisch wat betreft nagelproducten ,maar van de bluesky heb ik nog geen enkele reactie op mijn huid gehad, als ik maar op pas met welke spullen ik gebruik van cleaner.

• ThePerfectGloss

hallo,

na dat ik de nagels klaar heb gemaakt doe ik er een laagje Probonding op, gevolgd door de gel polish en voor de plaklaag te verwijderen gebruik ik alcohol.

voor af te weken gebruik ik aceton.

ik heb bij verder niemand klachten dus ik denk ook niet dat de gel polish de boosdoener is, ik wilde nu proberen om de gel polish eraf te vijlen en de plaklaag verzichtig te verwijder met alcohol en geen aceton te gebruiken.

• DreamNails

ThePerfectGloss, dat zou je inderdaad kunnen doen, alleen pas wel op dat je de natuurlijke nagel dan niet gaat raken, kans is dan groot dat je door te ver vijlen het natuurlijke nagelbed kan beschadigen.

Wij hebben als je door vijlen op deze manier de gel polish wilt verwijderen en dit tocht op een veilige manier voor het nagelbed wilt doen, een nieuwe builder gel lijn ook van het merk Bluesky binnen.

Hiermee leg je met de builder clear 1 of 2 dunnen laagjes aan, zodat je het natuurlijke nagelbed als ware beschermen en verstevigd is, daarna de basis coat, kleur en topcoat aanbrengen zoals je gewent bent.

Ga je dan vijlen vijl je tot het laagje clear de kleur weg, hierdoor kan je dus nooit een beschadiging op de natuurlijke nagel aanbrengen omdat het laagje ckear blijft zitten.

Mocht je klant willen stoppen met het dragen van de gel polish en alles verwijderd willen hebben, geen probleem deze nieuwe builder gel is ook afweekbaar en kan dan zonder risico van de nagel geheel afgeweekt worden.

Zelf werk ik ook op deze manier bij enkele klanten vanwege dat deze klanten vaak last hebben van in gescheurde nagels aan de zijkant.