Ik ben zo'n iemand die door de hele molen is gegaan. Hele lijst mee waar ik allemaal allergisch voor ben, o.a. acrylaten.
Dure zalfjes die het meer verergeren dan verbeteren, en eigen risico er doorgedraaid en als advies gaf de dermatoloog. .. stoppen met mijn werk als nagelstyliste.
Wat ben ik ermee opgeschoten? Niks, nada noppa, want ik ga echt niet stoppen!
Bij mij is het begonnen toen ik mijn gelpolish ging afweken met aceton. Wel zeker 8x is mijn gehele huid van de vingertoppen af geweest. Nu zijn er nog 3 vingers die nog sneu zijn.
Ik zet bij mezelf gewoon weer nagels, ben wel overgestapt op CND (geen acrylaten). Gebruik bij mezelf geen cleanser of producten waar aceton in zit. De plaklaag verwijderen met alcohol, 1 wipe per nagel en goed opletten dat ik de huid niet raak. Als ik klaar ben gelijk heel goed de handen wassen en dan oliën.
Tijdens mijn werk smeer ik de vingers dik in daarna katoenen handschoenen en daarover dikke nitril handschoenen.
Moet ik met aceton werken dan gaat er over de vingers latex vingercondooms. Aangezien aceton ook door nitril gaat.
Ik zou bij jouw klant geen aceton producten meer gebruiken, nu trekt het met een dag of 5 weg maar ze kan de allergie verder opbouwen..
Succes met je klant en hou het goed in de gaten.