marmerlook maken op de water manier lukt niet goed.Jullie wel?

• Peerke

Ik zat op internet te kijken en zie je heel veel manieren dat mensen een marmerlook maken doormiddel van een bekertje water , druppels lak in laten vallen,nagel onderdompelen en je hebt de look.

Nu heb ik dat een aantal keer geprobeerd op een losse nagel.

Ik loop alleen tegen de volgende problemen aan.

Als ik naar de filmpjes kijk gaan de druppels mooi in cirkels uit elkaar.

Dat doen bij mij de eerste net zo.Echte de tweede druppel blijft veelal bij elkaar en trekt niet uit elkaar zeg maar.

Ik heb verschillende merken lakken gebruikt.

Van de goedkoopste tot dure.Van oude lak tot splinternieuwe

Ook heb ik verschillende temperaturen water gebruikt.Er word vaker gezegd kamertemperatuur.Dat heb ik gedaan.Ook heet en zelfs koud.

Nog steeds hetzelfde.

Ook zodra ik er een vorm in wil maken met een tandenstokertje ofzo blijft de lak al direct aan de prikker hangen.

Ook al doe ik het erg snel dan lukt het me nog niet.

Mij lijkt het wel leuk om een paar mooie nagels te maken en neer te zetten in me salon.

Ik zou graag vragen of jullie deze manier kennen en tegen welke problemen jullie aanlopen.

• Nails&wimpers

huh , ik werk nooit met nagellak

marmer look kan je toch ook maken met gelpolish? of met acrylverf/?

wellicht weten andere meer :)

• Peerke

Ik gebruik ook grotendeels gelpolish maar voor te oefenen en dergelijke vind ik het zonde om duurdere lakken te nemen.Ook is het maar als voorbeeld om neer te zetten.

Echter wil het me niet lukken.Als je gelpolish neemt en die een mooie basekleur geeft,drogen onder de lamp.

Vervolgens druppels van andere kleuren op je nagel laat vallen en dan met de prikker die door elkaar draait heb je ook zo'n effect.

Ik wil juist kijken of die watermanier me ook lukt en of er veel verschil in zit.

• DntjeD31

Je kan de marmerlook ook met gel maken of met gelpolish, acrylverf, precies wat Nails&Wimpers zegt. Dan hoeft je niet zo te klooien met water.

Ik doe het op de manier wat Greg ook doet en je krijgt ook dezelfde effect mee.

Je zet toch als de klant het wil die LOOK en dan lijkt het mij dat je beter met gel of zo kan oefenen dan met water.

• Peerke

Dat is de manier di i ook beschreef toch?Heb je er misschin een vvorbeeldfilmpje van?

• Elske

Persoonlijk vind ik het water-marbelen helemaal niks. Het schijnt idd ook niet met alle nagellakken te werken.

Het ziet er prachtig uit als het eenmaal klaar is maar vind t een eindeloos geknoei, en je moet rondom de nagel (dus de huid) zoveel schoonmaken…

Wat met een beetje oefenen heel mooi, en erg makkelijke Nailart is ; Als je twee of meer kleuren kleine drupjes Colorgel of Gelpolish op de nagel legt, daar met een dottingtool (kleinste punt) of een cocktail-prikkertje doorheen gaan streepjes/krullen trekken. Daarna sealen en klaar is “Annie” :-)

• Susi

.

• Elske

Dit is wat ik bedoel,

(deze nagels zijn NIET door mijzelf gezet).

Even op onderstaande link klikken,

Marbeling met Gel.

• Peerke

Dat is idd erg mooi Els.

Ik bedoel dus ook dit soort dingen:(foto's zijn van Google)

Ben nu dus aan het kijken hoe ik het beste voor elkaar kan krijgen.

De watermanier vergeet ik maar.Dat gaat niet werken en geeft idd een troep.

Wat bij mij dus ook niet werkt is de manier zoals jij beschrijft.

Ik doe namelijk acryl en kan daarom geen colorgel gebruiken.

Color acryl en gel polish werkt niet samen

Els466 Schreef:

——————————————————-

> Dit is wat ik bedoel,

> (deze nagels zijn NIET door mijzelf gezet).

>

>

> Even op onderstaande link klikken,

> Marbeling met Gel.

• karin

Als je wel met gewone nagellak wilt doen laat dan de druppel niet van te hoge afstand vallen. Vaak helpt dit ook wel. Groetjes karin