Ben het wel eens met Nails&Wimpers.
In mijn hart ben ik ook wel zo om te willen zeggen ah joh, vind t zo vervelend dat die nagels zó snel groeien, kom met 2 weken maar voor een speciaal prijsje… Maar ik laat mijn verstand spreken en doe het niet ! Niet bij “vreemde” klanten, niet bij familie, en niet bij vrienden.
Ten eerste werk je dan idd voor de kat z'n viool, je bent net zo lang bezig, én je gebruikt evenveel product.
Ten tweede heb je er dan ook mensen tussen zitten die er misbruik van maken ; Ach maakt t uit of ik ruw met mijn kunstnagels om ga of niet, ik krijg elke 2 weken voor een miniem prijsje toch weer een nieuwe set…
Daar begin ik dus echt niet aan want dan is het einde zoek, en je grenzen stellen ook, want er wordt over gepraat ; Oh, die doet niet zo moeilijk, gewoon vragen en zeggen dat je het van mij hebt. Zo gaat dat echt, en neem van mij aan dat straks -op die manier- de klanten, jou regels, jou prijzen, en jou toko regelen en niet jijzelf. En vervolgens kun jij fluiten naar dat plakje kaas op je boterham waar je je “de tranen tussen je billen” voor werkt…
Ze mogen bij mij best met 2 weken terug komen, graag zelfs :-) maar de nb prijs tot 3 weken blijft hetzelfde. Daarbij ben ik niet te beroerd om ze in dat geval evt kosteloos van een simpele/basis nailart te voorzien.
Verder is het mijn toko, ik bepaal de regels en de prijzen, hoe sneu ik het in sommige gevallen ook vind en hoe graag ik het iemand ook gun.
Kunstnagels zijn een luxe, kan iemand het niet of nauwelijks bekostigen, dan is dat niet mijn probleem. Ik werk keihard voor mijn centen en ik ga niet voor Jan met de korte achternaam werken…
Heb nu ook een klant wiens nagels mega snel groeien en eigenlijk ook elke 2 weken aan de beurt zou moeten zijn, maar ook zij kan dat niet bekostigen. Ze komt trouw elke 4 weken. Zijzelf zit daar niet mee, is hartstikke zuinig op haar nagels, werkt altijd met handschoenen aan, en is blij met wat ze nu kan qua centen en weken, maar door de snelle groei wel regelmatig luchtvorming in de laatste 2 weken en bij een full color uiteraard snel een flinke uitgroei zichtbaar. Ze heeft ook aangegeven dat als het penibel wordt ze dan ook geheel of tijdelijk stopt met kunstnagels dus we weten iig wat we aan elkaar hebben, en dat is wel zo prettig t.o.v elkaar.
Toen ik zelf mijn nagels nog elders liet doen kon ik het ook maar net behappen, mijn nagels groeiden ook mega snel (nu heel langzaam) maar had alleen het geld bij elkaar voor elke 4 weken, en ook heb ik bij de eerste afspraak duidelijk gezegd dat ik elke 4 weken probeerde te komen maar dat als ik mijn centen ergens anders voor nodig had, dat ik dan zeker één week van te voren mijn afspraak zou annuleren. Ik wist ook dat ik ná die 4 weken een geheel nieuwe set zou moeten betalen.
Heb er ook nooit een korting gehad (zelfs niet na 2 jaar trouw elke 4 weken komen) en ook geen gratis nailartje oid.
Misschien kom ik wel bot/hard over in mijn opschrijven (de meesten hier weten wel hoe ik ben..) maar dit zijn wel mijn “grenzen” en regels in mijn toko.
Snel groeiende nagels of niet…
** Begrijp me goed ; Ik veroordeel niemand die het anders doet, ieder heeft z'n eigen idee hierover en doet het zoals hij/zij het 't beste vindt, ook daar heb ik respect voor !