Welke prijzen vragen jullie voor een set nagels?

• Peerke

In een andere topic zie ik dat de prijzen van de stylisten hier nogal verschillen.

Ik ben nog niet heel lang bezig voor de buitenwereld en ik denk ook zo als ik me prijzen hoog houdt dat ik klanten misloop en die ik nu heb kwijt raak.

Als ik zo de prijzen bekijk bij sommige van jullie snap ik niet waarom ik van die lage prijzen vraag.

Echter kan ik er wel mee uitkomen en ik doe het voor de hobby.

Een van mijn vaste gezegde is ook: De goedkoopste van Den Bosch en omstreken.

Ik zeg eerlijk er zitten HÉÉL veel nagelstylisten in DenBosch en die concurreren zich kapot (letterlijk).

Mezelf onderscheiden van de andere lukt me goed omdat ik al een man ben en dan me prijs.

De angst bij mij zit hem erin als ik me prijs verhoog dat ik me klanten kwijt raak.

Ik heb nu zo'n 5 vaste klanten en dat worden er al snel meer.

Dit is ook gekomen omdat een van mijn klanten Rachelle Reijnders is.Die doet momenteel mee in de finale Miss Holland.

Mijn prijslijst is:

Nieuwe set acrylnagels incl lakken/eenvoudige nailart €20,- / nailart uitgebreid €25,- / French manicure €25,-

Reparatie nagels:

Eerste week geheel gratis tenzij eigen toedoen/schuld.

Na de eerste week €2,50 per nagel

Eenvoudige nailart op alle nagels (zonder nieuwe set nagels) €10,-

Uitgebreide nailart op alle nagels (zonder nieuwe set nagels) €15,-

Nagels alleen lakken (gellak) (zonder nieuwe set nagels) €10,-

Glitteracryl gehele nagels €15,-

Glitteracryl op de tips €10,-

Na iedere behandeling je handen laten verwennen met een handcreme. Dit is tegen droge handen en verzorgend. €1,-

Nabehandeling/opvullen €15,-

Controlle afspraak (incl reparatie) €15,-

Natuurlijk zit het grote verschil of je dit doet voor je inkomen of (net als ik) hobbymatig omdat ik met lichamelijke beperkingen zit.

Nu komen dus mijn vragen:

Wat vragen jullie zoal voor een set acrylnagels(weet niet of er een groot prijsverschil zit in acryl of gel) en de andere dingen zoal vullen en dergelijke?

Vinden jullie dat mijn prijzen echt veel te laag zijn en dat ik ze moet verhogen?Heb al eens de opmerking gehad van een styliste dat ik schandalige prijzen vraag en zo een schande ben voor het vak en andere stylisten. Dat vind ik ook wel overdreven , maar ik snap het principe wel gezien ik rond kijk en de prijzen zie.

Dit is echt serieuze vragen omdat ik toch wel professioneel over wil komen en niet als een of andere flop ook al doe ik het hobbymatig en voor mijn vrouw.Voor haar ben ik destijds ook dit gaan leren.

Alvast bedankt voor het lezen van me topic en het beantwoorden.

• Brittany

Hoi Peer,

Je vraagt o.a. €15,- voor opvullen indien je hierover BTW afdraagt hou je €12,40 over.

Van €12,40 trek je de productkosten af zeg zo een €4,- dan blijft er €8,40 over. Dat zou indien je 1,5 uur bezig bent met opvullen betekenen dat je €6,30 per uur verdient.

Dan hebben we het nog niet eens over de overige kosten zoals verzekering,koffie voor de klant, elektriciteit etc.

• Nails&wimpers

HUH!

heb jij een website met fotoos van je werk? als je zo iets vraagt dan ben ik benieuwd naar je werk :)

ik snap het niet waarom je apart 1 euro moet rekenen voor handcreme ? al die losse prijzen

dus eigenlijk wat jij vraagt is enkel voor je producten en niet voor je werk , dus als jij belasting zou moeten betalen dan zou jij uit eigen zak moeten doen …….. of mies ik iets?

Hoeft niet meer ik heb je website gevonden.

Ziet er goed uit maar toch zou ik willen weten hoe jij erbij komt om deze prijzen te vragen? Jij hebt over andere nagelstylistes die zich kapot concurreren ? Enne sorry Peerke maar jij gaat ze afmaken hahahah

• Nails&wimpers

o ja Brit ik heb niet meer over de andere kosten gehad

• Peerke

Daarom heb ik dus deze topic geopend omdat ik met me prijzen erg in de knoei zit.

Ik weet gewoon niet wat ik moet vragen.

Belasting en dergelijke heb ik het niet over gehad.Dat betaal ik niet omdat ik dit hobbymatig doe.

Ben eerlijk gezegd ook nog niet bij de KVK geweest en dergelijke.

Maar idd ik vraag niet veel.

Daarom vraag ik jullie meningen en prijzen.Dan kan ik altijd nog kijken wat ik ermee moet doen.

Zoals ik al zeg ben ik bang dat als ik meer ga vragen dat ik geen klanten meer krijg omdat er al zo veel zijn.Bij mij in de wijk (7 straten) zitten er al 5.

Je laatste zin weet ik even niet hoe ik die op moet nemen.Positief of negatief.Ik ga uit van het eerste.

Zo ie zo dank je wel over me werk.Ik vind nailart erg leuk om te doen.Vele malen leuker als witte tips zetten.

Ik zoek veel voorbeelden via internet zoals youtube.Zoek dan filmpjes op en maak ze dan na. Youngnailsvideo maakt erg leuke dingen.

Is ook een man en dat vind ik erg leuk.

Die handcreme is niet simpel je hand geven,kloddertje erop en smeren.Is masseer heel je hand,smeer het niet simpel in.

Maar terug naar het hoofddoel.

Snappen jullie mijn idee van de topic?

Ik wil best meer gaan vragen voor me werk , maar krijg die concurrentiestrijd niet uit me hoofd.

Nails&wimpers Schreef:

——————————————————-

> HUH!

> heb jij een website met fotoos van je werk? als je

> zo iets vraagt dan ben ik benieuwd naar je werk

> :)

> ik snap het niet waarom je apart 1 euro moet

> rekenen voor handcreme ? al die losse prijzen

> dus eigenlijk wat jij vraagt is enkel voor je

> producten en niet voor je werk , dus als jij

> belasting zou moeten betalen dan zou jij uit eigen

> zak moeten doen …….. of mies ik iets?

>

>

> Hoeft niet meer ik heb je website gevonden.

> Ziet er goed uit maar toch zou ik willen weten hoe

> jij erbij komt om deze prijzen te vragen? Jij hebt

> over andere nagelstylistes die zich kapot

> concurreren ? Enne sorry Peerke maar jij gaat ze

> afmaken hahahah

• Brittany

Quote: Belasting en dergelijke heb ik het niet over gehad.Dat betaal ik niet omdat ik dit hobbymatig doe.

Ben eerlijk gezegd ook nog niet bij de KVK geweest en dergelijke.

Indien je hobbymatig werkt mag je geen geld vragen. En geen verzekering is mijn ogen nogal …… Stel je voor je bezorgt iemand een infectie en die persoon kan daardoor 2 weken niet werken en stelt jou aansprakelijk. Aangezien je geld ontvangt valt het niet meer onder hobby matig dus ben je aansprakelijk voor aangerichte schade.

• Peerke

Sorry Brittany ik had gewoon een simpele vraag over andermans vergoedingen.

Ik heb natuurlijk wel nagezocht hoe en wat en met het UWV besproken over hobbymatig werk en vrijwilligerswerk.

Je zou de teksten hierboven letterlijk kunnen nemen als we alles zo precies gaan nemen.

Ik vraag een vergoeding voor me producten.Niet voor me werk.

Over verzekering heb je zeker gelijk.Echter werk ik geheel steriel (zo ver het gaat).

Ik ben niet zo maar uit het niets begonnen.

Heb eerst bij een stylist een cursus gedaan,toen bij een opleidingsinstituut een aantal modules.Januari start ik met een gehele cursus , maar dat doe ik allemaal omdat ik het leuk vind.

Misschien schrijf ik mezelf wel in bij de KVK maar dat is toekomst werk.En ik ben zeker niet de enigste in Nederland die het zo doet.

Wel een van de weinige die wel de regeltjes in de gaten houdt hoe alles moet enzo.

Maar weet ontopic.

Ben toch benieuwd.

• Nails&wimpers

Wel een van de weinige die wel de regeltjes in de gaten houdt hoe alles moet enzo.

WOW

sorry Peerke maar ik ga hier verder niet op in . Jou denkwijzen en visie gaat boven mijn petje :)

Jij weet heel goed wat jij moet doen

prijzen kan je opzoeken bij andere salons

trek je conclusie

ik zou zeggen : S6

• Marga1984

In mijn ogen vraag je veel te weinig. Ook al doe je het hobbymatig, vind ik dat je rekening hoort te houden met wat er in jouw buurt wordt gevraagd voor nagels. Er dan net onder zitten om de goedkoopste is helemaal prima, maar zo ver eronder is slecht voor het vak nagelstyliste. Zoals ik begrijp uit jouw tekst (corrigeer me als ik het verkeerd begrijp) heb je nu een uitkering van het uwv. Maar je bent begonnen met nagels als hobby. Dus vraag je alleen de kostprijs, want een uitkering krijg je al en je hoeft van het nagelen niet te leven. Tot zover goed? Maar andere nagelstylistes moeten hier wel van leven en door jouw prijzen kunnen ze niet concurreren. Daarnaast is het ook niet helemaal fair dat iemand die dit hobbymatig doet wel reclame maakt via facebook en website. Dan is in mijn ogen dat ook niet meer hobby maar werk. Ik denk dat je nu op het punt bent gekomen waar je moet gaan kiezen. Wel of geen hobby? Over je klanten hoef je je echt geen zorgen te maken. Er zijn zat mensen die er wel meer voor willen betalen (mits de kwaliteit er ook naar is). En klanten die puur en alleen naar je prijzen kijken?…..tja, wil je die nu echt als klant hebben?

• Peerke

Ik wil het ook zeker voor me werk gaan doen , maar ik ga verder niet eens meer antwoord geven op sommige mensen.

Ik wil wel maar ik MOET alles in overleg doen met het UWV vanwege me gezondheid.

Jullie zijn allemaal ineens zo gestart.Verder nooit zo bij gewerkt en ineens een salon opgezet en dergelijke.Alles precies zoals het moet.

Ga toch weg………

Ik ben momenteel met het UWV in gesprek hoe en wat.

Hoe het precies zit met mij doet er niet toe.Dat ga ik niet openbaar zetten.

Wat ik qua facebook en me site doe staat PRECIES op hoe en wat.Ik doe het als hobby,staat er duidelijk op.

Hoe en wat staat er precies op.

De prijzen die ik nu vraag is €5,- onder hetgene wat hier nog meer in de buurt gevraagd word.Daarom open ik deze topic omdat ik niet snap dat vele velen malen meer vragen.

Marga1984.Jou verhaal klopt grotendeels.Op een aantal punten in je reply heb ik al antwoord gegeven in me overige tekst.

Nails&wimpers nu vraag ik open en bloot hoe het allemaal zit.Vorige week zaten er mensen te zeuren dat OA ik via sites dingen afkeek zoals teksten en prijzen.

Nu doe ik PRECIES wat jullie zeiden en dan nog is het niet goed.

Dus ik snap jou denkwijzen niet en gaat boven mijn petje.

Die reactie van de regeltjes bedoel ik over andere mensen die “op mijn manier werken” De zogenoemde hobbyisten.

Ik ken er ook HEEL wat die het anders doen als mij.

Zou zeggen kom eens kijken naar me studio.Als die onhygiënisch is of wat dan ook , dan sluit ik hem direct

Ik hoop echt dat al die mensen die mij een prive bericht hebben gestuurd nu ook open durven te zeggen wat ze zeiden tegen mij.

Ik ben open en eerlijk.Rechtdoorzee en direct.Sommige mensen kunnen daar niet tegen en dat blijkt wel weer.

Dingen die ik besproken heb met mensen in priveberichten.Die kwamen met de volgende argumenten naar mij:

Een nieuweling word blijkbaar moeilijk geaccepteerd

Een lolletje word vaak verkeerd opgevat.Is blijkbaar niet mogelijk omdat het hier erg serieus is.

Beginnelingen krijgen vaak antwoorden waar we niks mee kunnen.

Verder ga ik de topic maar als gesloten beschouwen.

Nu zal ik wel weer gezien worden als boeman of iets.Doet me vrij weinig.

Ik kan veel hebben ,maar vanaf het begin word ik al aangevallen door mensen.

Oke van een persoon kan ik het goed begrijpen. Met haar heb ik ook gesproken en dat ik klaar , maar de rest………….Heb ik jullie iets misdaan ofzo?