mooi en fit.. Argghh!

• noord22

Zo nu moet ik ook even mijn eitje kwijt.

Sinds vorige week ingeschreven bij de Kvk en ze weten je gelijk te vinden.

Werd bestookt met prive telefoontjes op de tijden dat ik niet op kon nemen, vanochtend dus weer en het bleek om de website mooi en fit te gaan.

Heel mooi verhaal dat als ik even toestemming zou geven dat ze mijn gegevens op hun website mochten zetten, dat klanten mij gelijk kunnen benaderen en dat ik ook in de zoekmachines beter te vinden zou zijn.

Waarop ik vroeg: is deze ‘toestemming’ gratis? En zoals ik verwachtte dus niet.

Of ik even 150-180 eenmalig wilde betalen. Maar uiteraard kreeg ik wel een garantie dat als er tegen die en die tijd minder als zoveel % klanten hadden aangemeld krijg ik een klein bedrag terug. Yeah right!

Gelijk gezegd dat ik hier niet in geinteresseerd ben.

Daarop viel er een stilte, daarna kwam ze nogal brutaal uit de hoek. ‘ ja maar het is toch belangrijk dat potentiele klanten u gelijk kunnen vinden, of niet?!’

Waarop ik zei: ja en ik ga er vanuit dat ik me niet naar jullie hoef te verantwoorden op het moment dat ik me niet wil vastleggen aan zoiets?!

Waarop zij weer een mooi verhaal kon ophangen. ArgHh!!! Ik heb maar gelijj opgehangen. Dikke doei!

Het zal wel niet de laatste zijn, maar god wat irritant zeg! Nee is toch gewoon nee :@

Zo. Dat is eruit haha

• Info@momentibeauty.nl

Succes! Waar veel nagelstylistes nog niet aan hebben gedacht is dat je ook een rekening gaat krijgen van het HBA (Hoofd bedrijfschap Ambachten). Kost je ook zo'n 100 euro per jaar en dit is wel een verplichte bijdrage. Heeft de KVK mij ook nooit iets over verteld!

Verder ontvang ik echt maandelijks ‘rekeningen’ wat eigenlijk aanbiedingen zijn. Wees dus voorzichtig!

• noord22

Oh echt! Hba had ik hier op het forum wel wat van gehoord, maar wat het precies inhoudt?

Ik zal er op letten, dank je wel! Op deze manier halen ze het bloed onder mijn nagels vandaan..

• Info@momentibeauty.nl

Misschien nog een laatste tip over dat HBA… Doe je alleen nagels of verkoop je ook producten? Als je bij de kamer van koophandel hebt aangegeven dat je ook producten verkoopt wordt je ook als ‘detailhandel’ gezien en dan moet je ongeveer hetzelfde bedrag ook aan de HBD betalen (Hoofd bedrijfschap detailhandel). Je krijgt wel korting als je beiden hebt geloof ik (ik moest in totaal 165,- per jaar betalen ongeveer)… Echt raar dat ze dit soort dingen niet melden bij het inschrijven bij de KVK..

succes met je salon! :)

• Hanneke

ik ben al zo ver dat ik vraag: kost het geld? ja? dan heb ik geen interesse. Fijne dag nog.

;)

• noord22

Dat vroeg ze inderdaad ook, dus ik had ook aangegeven dat ik wel graag wat wil verkopen maar dat het niet om hoge bedragen zou gaan en ook niet om veel voorraad want ik doe dit 2 dagen naast mijn vaste baan.

Toen vertelde ze dat ik het hierbij kon laten, want alleen als ik veel voorraad zou hebben en echt heel veel zou verkopen zoals een kledingzaak konden ze mij gaan zien als detailhandel.

Maar omdat ik dit parttime doe en een kleine voorraad zou hebben (paar cremes, nagelriemolies etc) dan was dat niet van toepassing..

• noord22

Haha ja inderdaad hanneke..

• info@sillydreams.nl

als je bij de KVK staat ingeschreven als alleen manicure dan betaal je de HBA heffing niet. Je mag wel een aantal dingetjes verkopen zoals nagelriemolie e.d. maar geen sieraden.

Degene die alleen nagels doen betalen dit dus geen HBA heffing.

Verder kun je bij de KVK aangeven dat ze je adres niet aan derden mogen doorgeven en dan heb je geen last van reclame. Ook mijn telefoonnummer heb ik geregistreerd bij bel me niet dus ik wordt bijna nooit lastig gevallen met zaken waar ik niet om gevraagd heb.

• Info@momentibeauty.nl

Is niet helemaal waar. Als je inderdaad ‘alleen manicure’ doet dan geldt het niet, maar wanneer je ook acrylnagels zet en ook gelnagels ziet wordt het wel degelijk gezien als ambacht en betaal je gewoon de heffing. Beste is denk ik om gewoon even te informeren bij KVK :-)

• info@sillydreams.nl

nee hoor, nagels zetten valt onder manicure en dus geen HBA heffing. Wel als je pedicure- of schoonheidsbehandelingen erbij doet.