vijlen/afweken

• irene01

Volgens mij is deze vraag wel eens eerder geweest, maar ik kan het niet zo snel vinden.

Weken jullie de gelpolish af of vijlen jullie deze eraf? En waarom werken jullie zo?

Zit nog steeds te puzzelen voor de allerbeste werkwijze.

• Marga1984

Op de natuurlijke nagel week ik het eraf. Daar is het toch eigenlijk ook voor bedoeld? Dan beschadig je ook niet te natuurlijke nagel. Alleen restjes die er niet af zijn gegaan bij het afweken vijl ik eraf. Op de kunstnagel vijl ik het er wel vanaf, want vijlen moet ik toch. Succes!

• Info@momentibeauty.nl

Ik sluit me daarbij aan! Gelpolish eraf vijlen is zonde omdat het juist als een soort van ‘nagellak’ moet werken. Je kunt dit dan ook gewoon afweken met nagellakremover. Hardnekkige plekjes verwijder ik wel eens met aceton, maar over het algemeen gaat het prima met nagellakremover.

• Nails&wimpers

ik doe afweken en ben in 10 minutjes klaar met verwijderen zonder beschadiging aan de nagel

• Peerke

Ik kijk altijd welke persoon ik voor me heb omdat ze niet allemaal tegen de aceton en dergelijke kunnen.

Kunnen ze niet tegen de vloeistoffen , gebruik daarvoor me freesmachine.Heb een erg fijn bitje om nagellak te verwijderen.Te grof is niet fijn omdat je dan snel de nagel beschadigd.

Ook vind ik de frees wat fijner werken , maar dat is ook persoonlijk.

• ThePerfectGloss

Ik werk in derdaad het zelfde als marga aangeeft!

• Sunny72

Ik overleg met de klant, meeste willen niet eens afweken ivm de aceton, is naar de mening ook niet goed voor nagel en huid.

Nu hebben de meeste klantjes een laagje verstevigingsgel onder de gelpolish zitten, dus dan beschadig je de nn zo goed als niet.

Weten tot hoever je kan vijlen….

Maar dit heb ik nog niet gehoord hoor momentibeauty….????? gelpolish eraf weken met nagellak remover zonder aceton ??

Maar misschien mis ik iets….??

Sunny

• Elske

Ook ik vijl Gelpolish eraf, met een vrij zachte vijl is dat zo gepiept, sneller dan afweken en geen “gedoe” met wraps/pads/soakbakje/aceton/ander afweek-middel.

Als je normaal en netjes te werk gaat kom je echt niet aan de nn, je hebt er 1 (of 2) laagjes clear/base onder liggen.

Met een frees waag ik mij niet aan Gelpolish verwijderen, in tegenstelling tot Gel, maar dat is ieder z'n ding. Met een zachte vijl is het een fluitje van een cent.

Ik benoem wel dat afweken mogelijk is, leg uit hoe het in z'n werk gaat, maar promoot het niet echt. Klanten mogen zelf kiezen en gaan eigenlijk altijd voor af vijlen.

• Peerke

Heb je zeker gelijk in Els dat je snel een verkeerde beweging maakt en de nagel beschadigd , maar ik heb echt gezocht naar een hele fijne fress en heb nu een soort slijpsteentje erop zitten.

Is een rose steen en die werkt perfect.Ben ik opgekomen via de Youtube filpmjes van Youngnailsvideo's.

Met me titaniumfreesje hoef ik het niet te proberen.Dan ben ik zo door de nagel heen.

Daar frees ik alleen oude acryl enzo mee weg.

• Elske

Is ook niet om iemand af te vallen hoor, is gewoon mijn “ding”, ben een miep (en erg voorzichtig) met de frees :-)

Gelnagels frees ik het meeste wel weg maar toch het “laatste stukje” altijd even met de hand.