vijlen/afweken

• Peerke

Ik neem het ook niet negatief op B) Ik gaf je zefls gelijk.

Ach gelukkig werken we allemaal anders.Anders had iedereen hetzelfde.

• noord22

Ik ben zelf ook van het frezen. Als je de motor op lage toeren zet en zelf ook de frees het werk laat doen, (geen druk zetten) dan beschadig je de nn ook niet.

het ‘restje’' gebruik ik de mandrel bitje met 240 grit. werkt heel fijn ;-)

bij mezelf merkte ik dat door de aceton bij mijn nagels en de huid rondom heel erg uitdroogde.

• Miranda

Ik doe ook afweken met aceton,maar bij mezelf blijft de gellak niet meer zitten,mijn nagels zijn

volgens mij helemaal uitgedroogd,dat idee heb ik,en dun en zeer flexibel.

Heb al geprobeerd met 2x base,blijft niet goed zitten en ManiQ eronder,geen resultaat.

Weet het niet meer,best balen! Kan het er zo vanaf trekken na een paar dagen,en steeds die aceton lijkt

me ook niet goed.Kan niet om de 5 dagen gaan afweken.

Iemand nog tips?

• noord22

Heb je van de Mani Q ook de clear? want ik moet zeggen bij de meest dunne nagels blijft hij wel erg goed zitten! 2 laagjes van de clear breng ik dan altijd op,

en de nn altjd iets opgeruwd met 240 grit

• Eljee nails

Afweken met nagellakremover??? Dat vind ik erg knap, als je dat lukt, Natasja.

Nee, vijl/frees het eraf. In het begin deed ik wel weken, maar ten eerste vind ik dat een heel gedoe, heb geen geduld, gaf veel rotzooi en vond het niet goed voor de huid. Ik denk dat je alleen maar eerder een allergie gaat opbouwen en dat is nu juist iets wat ik wil voorkomen. Dus dat is meteen ook de reden dat ik frees.

Ik gebruik de safetybit van Young Nails. Die gaat als een speer en is heel zacht voor de nagel!

Plus ik gebruik een dubbele basecoat zodat je eigenlijk niet eens de NN vijlt.

Groetjes Liliane

• Miranda

@noord22,yep ik heb de clear,is er ook alleen maar in clear die ManiQ gel.Doe ze meestal met de buffer en dan 2 laagjes

ManiQ,weet het ook niet.

@eljee nails,heb pas mijn frees verkocht,best wel spijt van,ik krijg zo'n pijn in mijn armen van

het gewone vijlen,daarom week ik altijd maar af.

Ik krijg mijn nagels ook niet op een mooie lengte,zou ze graag willen verlengen maar ben bang

dat dit ook niet zal houden,heb nog een 1 fase gel in huis,maar heb het geleerd met builder gel.

• Linda

Ik zou eens kijken wat eer in de ingrediënten van de nagellakremover staat…. Dit is gewoon aceton vaak met lanoline.

Overigens week ik het er altijd af van de natuurlijke nagel. Met een goede gellak is het er in 10 minuutjes echt af. Geen droge huid.

(Gewone gel werk ik even niet mee, maar daar vijl ik het af. Je moet toch vijlen…)

Info@momentibeauty.nl Schreef:

——————————————————-

> Ik sluit me daarbij aan! Gelpolish eraf vijlen is

> zonde omdat het juist als een soort van ‘nagellak’

> moet werken. Je kunt dit dan ook gewoon afweken

> met nagellakremover. Hardnekkige plekjes verwijder

> ik wel eens met aceton, maar over het algemeen

> gaat het prima met nagellakremover.

• Nails&wimpers

Info@momentibeauty.nl Schreef:

——————————————————-

Je kunt dit dan ook gewoon afweken

> met nagellakremover. Hardnekkige plekjes verwijder

> ik wel eens met aceton, maar over het algemeen

> gaat het prima met nagellakremover.

Ha dat had ik nog niet geprobeerd. Ik heb gel versterking op mijn natuurlijke nagels en ledgelpolish op. Ik hen net geprobeerd op mijn pink met de goedkoopste nagellak remover Elina. Na 10 minuten ging eraf met cuticle pusher. Nou weet ik niet of gel polish van natuurlijke nagel makkelijk afgaat met nagellak remover.

• DreamNails

Miranda, misschien is dit een oplossing voor jou nagels.

Sinds kort heeft Bluesky een nieuwe builder gel lijn, deze werkt het zelfde als de normale gel,

alleen kan je deze iets dunner zetten als je hem onder de gel polish zou willen plaatsen, plus ook deze gel is afweekbaar als je wilt weken.

Wil je niet weken, dan kan je de gel polish weg vijlen tot op de gel opbouw, daarna dus laagje builder gel vanaf de uitgroei strijkend naar de vrije top op zetten op de nagel uitharden, daarna even bufferen, stofvrij maken en een nieuwe kleur gel polish kan weer geplaatst worden.