@ Sunny
Primer maakt ahw kleine gaatjes in de nagel waardoor het product beter hecht.
Als je primer gebruikt, breng dan 1 druppeltje aan bij de nagelriem en je ziet dat het zichzelf verdeeld over de nagel, dit is meer dan genoeg.
Als een klant binnen 1 of 2 weken terugkomt en je moet bv een nieuw nagel zetten, gebruik dan ook niet opnieuw weer primer maar voer je prep heel goed uit. Opnieuw primer zetten op zo'n korte tijd beschadigt de nn teveel waardoor hij te poreus en te dun dus te flexibel wordt, en er steeds makkelijker breuk kan ontstaan.
Gel/Acryl/Gelpolish buigt niet mee met de nn als ie eens teveel buigt en krijg je barstjes/breuk in het product waardoor dat ook weer makkelijker loslaat.
In principe hoef je geen primer/bond te gebruiken bij Magnetic producten, de hechting daarvan is super.
Als je toch eens klanten krijgt met hechtingsproblemen kun je er beter de Gelpolish Bond van bv Magnetic onder zetten, deze hoeft niet perse onder de lamp. Gewoon op 10 (of 5) nagels zetten en bij nagel 1 beginnen met Gel zetten.
Ik zet nu (en dat zit dan weer in mijn eigen hoofd..) onder alles - Gel & Gelpolish- eerst een laagje Gelpolish Bond en ben er super tevreden over. Ik zet het alleen langs de nagelriem/zijwal. Je hebt ook hier maar heel weinig van nodig, een superdun laagje is voldoende, doet tijden met een flesje, en het is véél vriendelijker voor de nn dan de vrij agressieve primer. De Bond kun je ook gewoon opnieuw gebruiken als een klant binnen korte tijd voor een reparatie komt.