Gelpolish rolt er zo vanaf

• Heleen

Hoi,

Ik heb bij 1 klantje het probleem dat de gelpolish er zo vanaf rolt, in het begin gebeurde dat ook

en toen hebben we er geen hechtingsprimer eronder gedaan en toen bleef het wel goed zitten.

Helaas rolt het er nu gewoon letterlijk vanaf.

De voorbehandeling doe ik gewoon net als bij iedereen, alleen bij haar dan de hechtingsbond niet.

Dit gebeurt bij haar ook maar bij een bepaalde kleur? (maar de kleur hecht niet aan de nagel, dus

geloof ook niet dat het echt aan de kleur kan liggen)

Waar zou het aan kunnen liggen? Hoe kan je weten wanneer je gelpolish niet meer goed is of dat eventueel

de lampen het niet meer optimaal doen (daar kan het zoiezo nu niet aan liggen, anders had ik hier wel meer

klachten over)

• Elske

Je lampen kun je testen door een tip te nemen, de helft zetten met bv white gel, 2 (of 2x2) min in de lamp, tip in het midden van de gezette gel doorknippen ; Is de gel van binnen zacht en van buiten hard (souffle) dan zijn de lampen aan vervanging toe…

Teveel primer gebruiken werkt averechts.

Je kunt evt ook een Bond gebruiken, dit is vriendelijker voor de nn.

Gebruikt ze medicatie, is ze zwanger, stress, veel in water, enz kunnen allemaal factoren zijn voor het niet hechten vd gel evenals een niet goed uitgevoerde prep.

Nagelriemen goed los/weg gedrukt ? Geen restanten -velletjes- meer op de nagel ?

Evt 2x een prep uitvoeren (1x Bond zetten) of per hand werken en direct na de prep van 1 hand gel zetten, daarna pas de andere hand.

• Sunny72

Hey Els… bedankt voor de tip… weet ik het ook meteen, wist ik ook niet precies hoe je dat kon testen.

Maar een vraagje: kan je uitleggen waarom teveel primer averechts werkt ?? dat zit bij mij zo fout in mijn hoofd, met meer dingen hoor ;)

Alvast bedankt !! Sunny

• Peerke

Is je Gelpolish heel olieachtig?

Als je op het steeltje kijkt van het kwastje , zie je dan doorzichtige olie of gewoon lakkleur?

Het kan zijn dat de olie zich niet mengt met de lak en daarom de lak niet goed blijft zitten.

Je kan het ook merken dat hij wat dunner is dan andere polishen.

Ik heb dat ook gehad met een aantal potjes.Ben ermee terug gegaan naar de leverancier en gewisseld met andere.

• Elske

@ Sunny

Primer maakt ahw kleine gaatjes in de nagel waardoor het product beter hecht.

Als je primer gebruikt, breng dan 1 druppeltje aan bij de nagelriem en je ziet dat het zichzelf verdeeld over de nagel, dit is meer dan genoeg.

Als een klant binnen 1 of 2 weken terugkomt en je moet bv een nieuw nagel zetten, gebruik dan ook niet opnieuw weer primer maar voer je prep heel goed uit. Opnieuw primer zetten op zo'n korte tijd beschadigt de nn teveel waardoor hij te poreus en te dun dus te flexibel wordt, en er steeds makkelijker breuk kan ontstaan.

Gel/Acryl/Gelpolish buigt niet mee met de nn als ie eens teveel buigt en krijg je barstjes/breuk in het product waardoor dat ook weer makkelijker loslaat.

In principe hoef je geen primer/bond te gebruiken bij Magnetic producten, de hechting daarvan is super.

Als je toch eens klanten krijgt met hechtingsproblemen kun je er beter de Gelpolish Bond van bv Magnetic onder zetten, deze hoeft niet perse onder de lamp. Gewoon op 10 (of 5) nagels zetten en bij nagel 1 beginnen met Gel zetten.

Ik zet nu (en dat zit dan weer in mijn eigen hoofd..) onder alles - Gel & Gelpolish- eerst een laagje Gelpolish Bond en ben er super tevreden over. Ik zet het alleen langs de nagelriem/zijwal. Je hebt ook hier maar heel weinig van nodig, een superdun laagje is voldoende, doet tijden met een flesje, en het is véél vriendelijker voor de nn dan de vrij agressieve primer. De Bond kun je ook gewoon opnieuw gebruiken als een klant binnen korte tijd voor een reparatie komt.

• Heleen

Dankjulliewel voor alle tips!

Ga het morgenavond opnieuw doen en neem al jullie tips mee :-)

Hopend op een goed resultaat (tu)

• Sunny72

Ten eerste : Sorry Heleen voor het ‘inbreken’ van je topic…

En Els enorm bedankt voor je antwoord… maar.. ja altijd weer een maar, haha

Ik heb geleerd dat die zuurvrije primers juist géén gaatjes maken in je nn…?

Ik heb veel van Magnetic, maar raar maar waar als ik ergens lucht van krijg is het dus daarvan…??!!

Ik gebruik dus nu Young Nails en dus ook de proteíne bond van hun.. las dat dat meer voor tegen lucht was ?, dus waarschijnlijk daarom geen last meer…???

Maar dat is dus wat je hier steeds weer leest: iedereen zijn eigen voorkeur en mening van merken…

Verder is Magnetic prima hoor… alleen bij mij zelf dus niet.

Groetjes Sunny

• Heleen

Geeft niet hoor Sunny :-)

• Elske

Oh excuses…. Ik heb of niet goed gelezen of het is langs mij heen gegaan ; Had niet in de gaten dat je het over zuur vrije Primer had…

Die is idd al vriendelijker voor de nn dan de “gewone” Primer.

• Sunny72

Nou… eerder excuses van mij dan… ik heb dat idd niet zo letterlijk beschreven nee… maar omdat ik dat op cursus geleerd heb en dus altijd daar mee werk, ging ik daar dus automatisch vanuit…

Ach ja, detail… heb toch weer een hoop tips van je mogen ontvangen ! bedankt … Suuny