Help!! Nagels bij nagelbijters breken tekens erg snel :(

• Ramona

Hey lieve meiden!

Ik zit al een tijdje met een rot gevoel..

Ik heb de laatste tijd best veel nagel bijters gehad , of meiden met erg kleine nagels.

Ik merk steeds meer dat hij deze meiden er heel snel nagels knappen.

Ik gebruik acryl met meestal sjablonen. Zou het daar aan kunnen liggen?

Helpppp???

Liefsss Ramona

• Peerke

Ik mag eigenlijk geen antwoord geven.Ben geen meid hahahaha

Je bedoeld dat de nagels los laten?

Ik gebruik helemaal geen sjablonen.

Ik vijl de kunstnagel wel helemaal bij zodat hij goed op de nagel past.Vaak haal ik de vorm eruit.

Het opzetrandje van de nagel vijl ik grotendeels weg zodat hij beter aansluit om de kleine nageltjes.

Ik vind het lastig uitleggen.

Anders nodig ik je eens uit bij mij thuis zodat ik het je kan laten zien hoe ik het doe.

Misschien heb je er iets aan. Niet geschoten is altijd mis.

• Ramona

Hoi,

Ja dat heb ik ook wel eens gedaan maar vind dat zo lastig telkens. Misschien maat eens proberen en dat eens kijken hoe dat gaat.. Thanks!! :)

Maar een tip zorgt toch alleen voor verlenging , niet voor extra stevigheid?

• Elske

Ben dan wel een Geller, maar zet alle verlengingen met sjabloon, ook nagelbijters.

Zet nagels bij bijters nooit langer dan tot aan/gelijk met de vingertop (of hooguit 1 á 2 mm over de vingertop).

Bijters zijn gewend om alles met hun vingertoppen te doen, en als er dan ineens een nagel vóór de vingertop zit moeten ze daar heel erg aan wennen, wat met zich mee kan brengen dat -zeker als ze te lang zijn- dit breuk kan veroorzaken. Altijd advies meegeven dat ze er aan denken om te werken met de zijkant van de vingers, bv niet met de volle hand was uit de machine halen ed.

Zet je de nagels niet te dun/met te weinig bolling waardoor ze makkelijker afbreken op het stress-punt ?

Als je nagels zet bij bijters, zeker niet te lang, prep goed uitgevoerd, met de juiste bolling, én met duidelijk advies hoe ze er mee om moeten gaan, dan zou dat eigenlijk geen problemen hoeven opleveren.

• Ramona

Hoi,

Eigenlijk doe ik precies hetzelfde. En ik kijk altijd extra of de bolling er goed in zit enzo alle stappen doe ik echt zorgvuldig, daarom snap ik er ook niet veel van. Nu moet ik zeggen dat deze nagelbijter niet ‘extreem’ was dus heb ik misschien heel iets langer dan anders, zal ong 2 millimeter zijn… Wat voor primer gebruik jij??

• Elske

Heb net in een ander topic een stukje over Primer gezet :-)

Ik gebruik geen Primer, te agressief voor de nn (het maakt gaatjes in de nn voor betere hechting vh product) en overdadig Primer werkt juist averechts omdat

de nn steeds poreuzer wordt.

Ik gebruik onder Gel en Gelpolish de Gelpolish Bond van Magnetic. Super product, niet agressief, heel weinig van nodig. Ik zet het alleen langs de nagelriem/zijwal.

** En nee, ik heb (helaas) geen aandelen bij Magnetic…. :D

• Elske

Kan het niet zijn dat deze “meiden” niet zorgvuldig genoeg met hun nagels omgaan ?

Kunstnagels zijn nou eenmaal niet onverwoestbaar…

Wat voor werk/sport doen ze bv ?

Heb je ze garantie gegeven waardoor ze zouden kunnen denken “Ach, maakt t uit, het wordt toch weer gratis bijgewerkt…”

Dit klinkt een beetje mwah… maar ik heb de ervaring dat dit weldegelijk van invloed is op het gebruik en omgang met kunstnagels.

Op een eenmalige set bij bijters geef ik géén garantie, en leg de klant uit waarom niet.

Bij het nagelbijt arrangement zit automatisch geen garantie omdat ze 9 weken lang elke week terugkomen voor controle en bijwerken.

Sinds ik aangeef dat er 7 dagen garantie gegeven wordt op een set kunstnagels mits gebruik en advies wordt opgevolgd en er géén garantie gegeven wordt op breuk door eigen toedoen, blijft ineens alles zonder problemen normaal zitten tot nb, op hier en daar een klein ongelukje daargelaten…

• Jolanda

Nagelbijters zijn nu eenmaal lastig. Ik ondervind ook meer problemen met nagelbijters, daarom stuur ik altijd aan op een nagelbijtarrangement. Zodat ze geregeld terug komen enzo kun je het goed bij houden.

Als ze een keertje komen en pas over 3 weken willen nabehandelen dan duurt dat te lang, ook omdat de nagels van nagelbijters in het begin snel groeien, waardoor je stresspunt dus snel verschuift en de nagel minder stevig wordt.

Als dames geen nagelbijtarrangement willen, dan leg ik uit dat ze de eerste periode beter na 2 weken kunnen terug komen, hier heb ik mijn prijs ook op aangepast.

Maar je zegt meiden, hoe oud zijn die meiden, wat doen ze voor werk en sport inderdaad. Bellen ze direct als het is gebeurd of niet?

Welk acryl gebruik jezelf en heb je al een de ProBond gebruikt van YN? Deze helpt meer voor lucht, dus niet voor het breken. Heb je de verhouding van de acryl goed?

• Nails&wimpers

Ik heb veel nagelbijters.

De meeste dingen zijn al opgenoemd hier dus ga ik niet nog een keer opnoemen.

Uit mijn ervaring is mij opgevallen dat de meeste nagelbijters makkelijk de nagel los krijgen. De meeste blijven ook niet vanaf en zoeken net zo lang totdat ze eraf krijgen. Ook zoals gezegd is moeten ze leren om voorzichtig mee om te gaan. Extreme nagelbijter zie jij ook aan hoe de nagels en nagelriemen uitzien. Hebben ze piep kleine nagels waarvan de fingertop bol omhoog zit en afgebeten huid rondom dan heb je zeker te maken met extreem nagelbijters. Persoonlijk verleng ik de nagel met een tip en vijl ik de verlenging zo kort mogelijk. De verlenging moet net zo kort of zelfs korter zijn dan haar nagel. Bij verlenging met acryl doe ik zonder tip. Houd rekening mee dat als haar nagels extreem kort zijn beter een nagelbijters arrangement kan aanbieden. Ik geef aan nagelbijters geen garantie. Het is mij niet meer gebeurd dat de nagels eraf gaan. Rarara hoe kan dat. Als ze geen nagelbijt arrangement nemen dan is de eerste set duurder en na ander half week komen ze voor controle met minibijwerk. Daarna na twee weken weer totdat de natuurlijke nagels een stukje zijn gegroeid. Klinkt raar maar komt op hetzelfde neer als een arrangement. Soms zijn ze duurder uit maar dat wordt duidelijk vooraf uitgelegd hoe het zit, wat houdt een arrangement in ……etc.

Nagels die erg kort zijn zeg maar, bijna gebeten tot de lunula hebben ook weinig steun en valen ze snel af. Dus beetje bij beetje verlegen met een klein bolletje acryl.

Als jij alles goed gedaan hebt dan weet jij ook hoe het eruitziet als iemand opzettelijk heeft afgebeten of niet. Lifting is ook te zien in de meeste gevallen of het opzettelijk is of komt door iets anders. Etc etc etc

Sorry voor foutjes maar typen via foon scherm gaat beetje moeilijk .

• Nails&wimpers

Nog iets…

als je te maken hebt met nagels die gebeten zijn waardoor recht zijn dus geen bol in de nagel meer en wil jij een tip verlenging maken , plak de tip met een klein bolletje acryl.