Reklame/verkoop/producten aanbieden: mag wel of toch niet?

• Nails&wimpers

Ik zou graag willen weten hoe het zit met wel of niet ‘'reklame ’'maken

Ik zie in de regels dat eigenlijk niet mag 2de hands producten aanbieden maar ook niet over aktie , website en dergelijke ……

zoals de laatste tijd zie dat het wel gepost wordt hier

ik verkoop ook nagelproducten

mag ik nu wel of niet hier posten?

• Elske

Regels zijn er niet voor niets…

Grenzen zijn grenzen…

Voorheen werden “kleine dingen” nog wel eens door de vingers gezien, totdat het reclame maken steeds erger werd en de boel een keer flink escaleerde ; Gigantische trammelant hier. Het eindigde zelfs in het blokkeren van mensen die toch door gingen met reclame te maken en promoten van hun eigen bedrijf en producten.

Daarna werd het wat reclame maken weer redelijk rustig, maar het afgelopen jaar vind ik dat ook weer langzaam aan uit de hand lopen…

Als één iemand reclame gaat maken puur voor zichzelf/ eigen bedrijf/ eigen merk producten enz, dan volgen er steeds meer.

Immers “als hij/zij dat doet dan mag ik dat ook…”

De regels staan duidelijk vermeld in de sticky's.

Ook wat betreft wat men onderaan de reacties mag zetten (zng handtekening) aan evt links van zichzelf betreffende reclame, zijn regels voor opgesteld.

Als er gevraagd wordt naar bepaalde producten dan is het volgens mij niet verboden voor anderen om een reactie te plaatsen met daar en/of daar (link) kun je dat kopen.

Zoals bv vraag naar bepaalde nailart, verf, nagelwiel, of wie weet waar ik goedkoop dat en dat kan kopen enz.

Er komen dan vaak ook wel meerdere links als “aanbeveling”/ waar iemand dat koopt.

Ook als er bv gevraagd wordt “Wie werkt met welk merk en waarom”, dan mag je dat merk gewoon noemen.

Maar het is dan niet de bedoeling om daarin een heel promotie verhaal voor je eigen producten en webwinkel ed te gaan houden.

Je kunt die regels allemaal vinden in de Sticky's.

• Elske

Voor het aanbieden van 2de hands is een aparte site ; http://www.salonmarktplaats.nl/ (zie ook in 3de Sticky)

En een Beauty Marktplaats ; http://nagel.startpagina.nl/prikbord/15783335/tijdelijk-gratis-adverteren-op-beautymarktplaatsnl#msg-15783335

• Nails&wimpers

Tx els voor je uitleg.

Ja ik heb de regels gelezen.