base gel

• Eljee nails

Gisteren heb ik mijn nagels gedaan (ben niet tevreden…dus vandaag oppenieuw :-))) en omdat ik een nagel afgebeten had (nagelbijtertje :-))) moest ik dus een nagel zetten.

Ik werk met Young Nails en de potjes zijn allemaal gelijk….dus zet ze meestal op volgorde en werk zo verder.

Per abuis had ik dus de Build voor de Base gezet…dus de Build gebruikt als Base en de nagel opgebouwd met Base.

Ik vond hem al wel dus, maar omdat ik niet meer zoveel nagel en eigenlijk alleen nog maar gelpolish leg, doe ik nu dus lang met mijn potjes.

Dus ik dacht dat de gel niet goed meer was….bleek naderhand dus dat ik ze had omgewisseld, hahaha…maar goed…de nagel zit er nog steeds netjes op.

Dus mijn vraag is….zit er eigenlijk wel verschil in (behalve de dikte)…

Ik zie soms ook wel eens dat men geen base gebruikt en dus direct met de Build begint of de Build gebruikt als Base….(weet alleen even niet meer welk merk dat was)

Ik vraag me dus eigenlijk of de aanschaf van de Basegel niet overbodig is?

Groet,

Liliane

• Filesofeetje

Hi Liliane,

Die vraag heb ik me ook vaak gesteld. De meeste base gels zijn dun en makkelijk verwerkbaar, dat maakt het makkelijk een dun laagje aan te brengen die je goed “in kan poetsen” Sommige base gels hebben ook een primer in de gel verwerkt, dan moet je dus uitkijken zelf niet ook primer te gebruiken. Uitkijken, nou ja, het is dan niet nodig. Ik denk persoonlijk dat het verder niet veel uitmaakt, ik gebruik soms ook 1 fase gel maar ik vind het fijner om de tweede laag echt te bouwen met de string methode,(zie beneden) dan hoef je niet te vijlen na het uitharden, super handig! En wil je bouwen dan moet de gel niet te veel lopen, anders krijg je lifting en dat willen we natuurlijk niet. Werk je liever per laag probeer dan eens een 1 fase gel, dun laagje basis, twee laagjes build en 1 laag seal. Voila!

Ik zou zeggen, kijk dus per merk of er primer in zit en anders gewoon de viscositeit gebruiken die jij makkelijk kan verwerken!

String technique:

http://www.youtube.com/watch?v=voALt8LizL8

• Eljee nails

Ja, ik heb in het begin altijd met 1-fase gel gewerkt, ging prima….met primer los.

Maar ik was niet zo weg van de primer, ben overgestapt naar YN, maar vind die weer te duur……ik nagel niet zo veel meer.

Die string methode ken ik niet…..

Ik denk ook dat de basisgel dezelfde is als de build, alleen wat dunner…nagel zit er nog steeds uitstekend op. :))

Nog een vraagje…..

Kun je primer altijd vervangen voor Bond?

• Miranda

Eljee,ik ben weer begonnen met gelnagels bij mezelf met 1 fase gel,ik gebruik de gelpolish bond

van Magnetic,echt super spul,niet duur,deze zet ik onder nagellak/gelpolish/gelnagels!!

De string methode heb ik ook geleerd tijdens mijn opleiding alleen in de andere weg haha.

Doe ik nu ook wel eens met de 1 fase gel.

• Eljee nails

Oh dat ios goed nieuws….ik heb namelijk ook van Magnetic de gelpolish en dus ook de bond!

Die vind ik zelfs beter als de Proteinbond van YN ( waar iedereen zo hilarisch over is)

Thanx voor de reactie.

• Sunny72

Hey Eljee… om nog even terug te komen op je vraag: Het verschilt per merk of je wel of niet een base moet gebruiken…

Want bij bv Magnetic gebruik je geen base… die hebben dat dus ‘verwerkt’ in hun product.

En of er verschil zit tussen base en build… ( ik ook gebruik YN) ik denk zelf van wel.. maar zeker weten ? Nee.

Ja wat jezelf al zegt, het is dunner, dus je kan niet echt bouwen en dus een bolling creeën…

En een base is om in te poetsen zodat de build beter hecht… dus daarom denk ik dat er verschil inzit..

Groetjes Sunny

• Elske

Magnetic heeft een Standaard gel die je als inpoets-laag (=hechtings-laag) zet.