Studionaam

• Salon Fantastique

Ik wil graag de naam van de studio veranderen.. toen ik de studio begon was ik verliefd op Salon Fantastique, maar nu…..

Iedere keer als ik iets moet doorgeven dan is het 100x spellen tot het goed staat, en dat begint echt te ergeren..

Iemand een leuk ideetje ?

Groetjes,

Femke

• Jolanda

Iets met je eigen naam of waar je woont.

Femke's Nagelsalon

Femke's Nagelstudio

Nails by Femke

Is altijd lastig. Ga ook ff brainstormen met je vriendinnen!

• Marga1984

Ik moet eerlijk zeggen dat jouw salonnaam al vanaf het begin bij me bleef hangen. Dus dat is wel een goed teken!

• Filesofeetje

Ik vind de naam ook erg mooi en opvallend, helemaal eens met Marga! En juist omdat je 10 keer moet spellen blijft het hangen bij mensen, dus ik zou er ook zeker niet zomaar vanaf stappen. Het bekt nl wel heel lekker:)

• Nails&wimpers

Femke bestaat al.

ik vind de naam ook mooi . Niet veranderen :)

• Salon Fantastique

Het heeft voor mij nog meer reden om een nieuwe naam te nemen, buiten het vervelende spellen om.

Het was ooit mijn droom om een gigantische beauty salon op te zetten met een kapper, visagist, nagelstudio, zonnestudio ed.

Daar kwam mijn naam dan ook vandaan, afgeleid van fantaseren.. hopen op de toekomst en daar keihard voor vechten.

Tot ik een half jaar geleden een medische diagnose kreeg die die droom vermorzelde.

Ik zet de opleiding die ik nu volg ( voor kapper en visagist ) wel gewoon door, want ik ben daar bijna klaar mee.. maar een toekomst in dat vak zit er voor mij helaas niet in.

Daarom wil ik graag een nieuwe droom, een nieuw begin.. een nieuwe naam..

Gewoon een frisse start zeg maar.

Ik zit nu wel ergens mee te spelen.. maar ik kom er niet echt uit nog!

Dus ik hoop nog steeds op jullie tips :)

• Nagelgroothandel Noord-Holland

Hi Femke,

Als je een salon wilt die makkelijk te vinden is (telefoonboek bijv.) dan zou ik kiezen voor een letter die vrij snel in het alfabet voorkomt.

Maar, mensen vinden ook een catchy naam (die makkelijk te onthouden is) erg handig……. Want als je een hele moeilijke naam gaat kiezen vergeten mensen dit al snel.

Waar zoeken mensen op? Op een nagelstudio/ nagelsalon/ nagels in een bepaalde woonplaats….

Mijn nagelstudio naam is altijd “NagelstuDionne” geweest, een combinatie van nagelstudio en mijn voornaam. Dus, ik vond hem vrij catchy, maar mensen vonden me niet zo snel.

Ik heb er vervolgens de website : nagelstudiodenhelder.nl aan vast gelinkt…………. Dáár zoeken mensen namelijk op!

Ga bij jezelf na wat je wilt uitstralen: Wil je een leuke naam? Of wil je bijvoorbeeld een naam die potentiele klanten snel onthouden? (Als je bijvoorbeeld stickers op je auto gaat plakken/ of een flyer gaat ronddelen).