Zeer gespannen handen

• Sunny72

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij nog tips en trics geven met dit ‘probleem’ ….

Ik heb nml een klantje die zit met zo verschrikkelijke gespannen handen bij mij… heb er veel last van.

Krijg zelf kramp in de vingers en ben, en dat lieg ik niet, zo een half uur langer bezig met haar. ppfff

Ten eerste kijkt ze steeds mee, van de opleiding geleerd dat al een ‘ding’ kan zijn dat daar aan meehelpt.

Elke beweging die ik maak doet ze na met haar vinger… heb het er goed overgehad met haar en ze weet het ook, ze doet haar best, maar vervalt na 1 minuut alweer terug…

In principe doe ik vijlen, maar sowieso voorgenomen om te gaan afweken met haar, dat is het meest intensieve natuurlijk.

Maar hebben jullie nog hulpmiddeltjes …??? zou er erg meegeholpen zijn

Bedankt alvast voor het antwoorden…. Sunny

• Jolanda

Ohw lastig inderdaad.

Ik heb dat met sommige klanten ook. Houden de vingers helemaal stijf, ik schud dan altijd even aan de vinger en vraag of ze zich wil ontspannen.

Het meekijken is inderdaad ook een reden voor gespannen vingers, want ze trekt de hand omhoog om te kijken.

Zit ze goed, laat haar hoger zitten dan jezelf. Zo hangt haar hand al wat meer naar beneden over het kussen. Ga zelf niet anders zitten, want anders krijg je last van rug of pols, arm. Corrigeer haar elke keer als ze haar vinger trekt en houdt haar op de goede manier vast.. Probeer haar af te leiden van wat je doet, gesprek, tijdschrift. Ik heb een digitaal fotolijstje staan met een diavoorstelling. Willen klanten ook af en toe wel even naar kijken.

Niet leuk, maar als het jouw steeds extra tijd kost, kan je ook eens aankaarten om extra kosten te berekenen, maar dan moet je wel zeker weten, dat je dan veel eerder klaar bent.

Succes

• Marga1984

Ik hou dan vaak de vinger zo vast met mijn hand, dat ze niet mee kunnen kijken. Dus gaan ze uiteindelijk toch maar ergens anders naar kijken. Ook praat ik veel met klanten en dat leidt hun vaak af. Alleen met personen die ook ‘praten’ met hun handen is dat vervelend.

• CN

Heb je een televisie? Dit werkt ook afleidend en zorgt voor ontspanning.

Ik heb veel klanten die hun vingers stijf houden, mee bewegen, mee kijken en zelfs een klant met reuma waarbij ze helemaal niet te bewegen zijn en krom staan. Het vergt wat meer van je rug, dus zorg voor een goede stoel (ponyzit) en goed recht zitten! Klanten die ze stijf houden of mee draaien denken vaak dat ze je erbij helpen, dus even duidelijk maken dat het juist averechts werkt. Ik zeg heel vaak tijdens het nagelen en praten ‘ontspan’, dan weten zij wat ik ermee bedoel. Het is een beetje samenwerken natuurlijk. ;)

• Sunny72

Oo wat fijn dat jullie zo meedenken… en tips geven.

Ik ga er zeker een aantal invoeren, ga haar iig proberen hoger te laten zitten, zorgen dat ze niet meer (goed) kan meekijken, en voor wat andere afleiding zorgen..

En er zeker beter op letten dat ik zelf goed BLIJF zitten, want idd, ongemerkt ging ik zelf anders zitten..

Het praten is het probleem niet… dat gaat aan 1 stuk door, en zeg ook de hele tijd: “ontspan” …maar ja daar wordt jezelf ook moe van omdat elke minuut te zeggen, haha

Deed ook al stoppen, en dan zei ze zelf al: O ja Ontspannen… en dat kost natuurlijk ook tijd.

Super bedankt !! Sunny

• Nails&wimpers

Glaasje wijn :)

In iedere geval even masseren en praten. Iets anders weet ik niet. Ik heb evt een moppen mapje :)

Tja moet ook het type voor zijn. Heb het mapje nog niet gebruikt maar wie weet :)

• Miranda

Hey Sunny,een portje vooraf ofzo whaaaaaa :)-D:)-D

(:D(:D(:D

Nee maar zou zeker eens gaan afweken bij haar,of misschien ff haar handen/vingers

vooraf wat masseren??

Heb dit ook wel eens met een klantje.Suc6!!

• Sunny72

Hahaha… ja een aperitiefje…. Dé oplossing !! :)o

Maar vooraf haar handen masseren is ook een hele goeie… die neem ik ook zekers mee !!

Thanx … !! Sunny