Soak off bouwgel brisa CND

• Filesofeetje

Hallo dames! Een vraag. Ik bouw nu al een tijd ook nagels met soakoff, ik gebruik hiervoor de soak off van nded. Andere merken geprobeerd maar deze vind ik het prettigst werken en hecht het beste in mijn ervaring. Nu kwam ik brisa sculpting soak off gel tegen en ik overweeg om daar misschien op over te stappen. Nu bouw ik verlengingen met een clear soak of builder maar als ik gelijk met wit kan bouwen scheelt dat natuurlijk tijd!

Iemand ervaring?

• CN

Ik ben zelf niet zo te spreken over de Brisa Lite. Het belangrijkste van een soak-off gel vind ik dat deze ook echt geheel afgeweekt moet kunnen worden en dit gemakkelijk gaat. De witte gel van Brisa Lite gaat niet gemakkelijk, duurt lang en moest er vaak nog restjes af vijlen. Echter hoor ik ook veel goede ervaringen. Ik gebruik nu de soak-off van Bluesky. Of je deze witte gel kan gebruiken om direct te verlengen weet ik alleen niet.

• Filesofeetje

Soak jij sowieso altijd af? Ik geef eerder nabehandelingen in soak off wat veel fijner draagt dan harde nagels. Alleen als de klant helemaal van de nagels af wil soak ik. Dankjewel voor de reactie, daarin werkt cnd dus al niet wat ze wel beloven. Gebruikte jij wel de officiele soakproducten? Wil je nog laten weten of je met wit kan bouwen? ( vragen vragen vragen;))

• Ginet

Ik ben juist wel erg te spreken over de cnd brisa light gel.

Met de white kan je gelijk de fm maken, zelf loop ik met de white nog wel te klieren om hem gelijk mooi glad te zetten.

Bij mij is er bijna geen vraag naar een witte fm, hier kiezen de klanten voor kleur of naturel.

De brisa light sculpting behandel ik na en als het verwijderd moet worden frees ik een groot deel weg en het laatste laagje soak ik.

De gel gaat bij opzetten mooi op de plaats liggen en vind hem prettig vijlen.

Ik werk (nog) met meerdere soak-off bouwgels en het is bekend dat een soak bouwgel moeilijker af te weken is dan een shellac, gellak, gelpolish e.d.

Als mijn voorraad van de andere merken op is dan blijf ik enkel de CND gebruiken.

Misschien kan/mag je bij een collega (of groothandel) in de buurt eens kijken hoe de CND gels werken.

• Filesofeetje

Bedankt voor de reactie Ginet! gebruik je dan cool blue om glad te bouwen met de white? Dat zag ik in de filmpjes. Ik heb altijd acryl gebruikt van cnd, perfecte hechting maar ik vond andere merken makkelijker zetten zonder belletjes.

Ik ga misschien eens bij een groothandel checken, goede tip!

• CN

De soak-off gels soak ik (bijna) altijd af inderdaad. Opvullen gebeurd alleen als ze hun nagels vrij lang hebben verlengd, omdat de tips anders mee weekt. Zoals ik al zei hoor ik hele positieve ervaringen, echter niet van mij. Het afweken kan gewoon véél gemakkelijker. Heb het zowel met pure aceton als de nourishing remover geprobeerd, en zowel watjes in folie als de echte CND wraps. Met wit kan je volgens mij wel bouwen, maar zoals ik al eerder zei weekt wit nóg moeilijker af dan clear/blush. Mijn potjes BrisaLite verkoop ik trouwens binnenkort, maar ik moet alles nog uitzoeken. ;)

• Ginet

Hoi Filesofeetje,

Ik heb het daarmee geprobeerd maar het ging niet zoals ik wilde ;)

Volgende maand ga ik samen met een collega/vriendin trainen met de sculpting white.

Volgens mij is het een foefje die we onder de knie moeten krijgen………wordt vervolgd.