Gellak op tips

  • Danielle

    Hoi

    Ik werk al een tijdje met gellak. (cnd shellac)

    Nu wilde er iemand ook een verlenging.

    Ik heb op de tips een laagje base gel gedaan en daarna basis coat, 2 x kleur en dan de top coat.

    Nu zijn er na een paar dagen al 5 nagels af.

    Wat doe ik fout.

    Ik heb zelf het idee dat ik een buildergel moet gebruiken.

    Weet iemand of dit zo is. En hoe ga ik dan te werk.

    Moet ik onder de buildergel een basisgel doen voor de hechting en moet ik een plaklaag verwijderen van de buildergel of kan daar

    meteen de gellak overheen.

    Ik hoor het graag.

    Gr Danielle

  • Linda

    Het antwoord dat je zoekt is volgens mij een hele gel cursus :)

    Helaas is het antwoord niet zo snel te geven. Gellak is niet geschikt voor verlengingen. Maar als je de nagels niet goed voorbereid en de tips niet juist plakt kan het daar natuurlijk ook aan liggen. Dit is niet zo even uit te leggen.

  • Bizzy

    Ik sluit me daar helemaal bij aan.

  • Sunny72

    Helaas Danielle… verlengingen en gellak is echt geen optie!!

    Dan komt er idd een builder gel aan te pas, en idd nee dat is niet uit te leggen daar is een cursus voor nodig !!

    Misschien dat je denkt o dat zal wel meevallen. dat kan ik wel…. nou nee die cursussen zijn er echt niet voor niks ..

  • Marga1984

    Je zou ook aan de klant kunnen vertellen dat het juist beter is geen verlenging te gebruiken. Door de gel polish kan juist haar eigen nagel mooi lang groeien zonder gebruik te maken van een kunstnagelsysteem. Het duurt wel even voor je eigen nagels een mooie lengte hebben, maar dan heb je ook wat!

  • Nails&wimpers

    Idd wat me de collega's ook zeggen.

    Cursus gelnagels zal wel helpen.

    Tip plakken en een laag gel werkt echt niet.

  • Danielle

    Bedankt voor jullie reacties.

    Er was me verteld dat ik een laagje buildergel moest gebruiken. Het leek me inderdaad te doen.

    Maar dan zie ik er toch maar vanaf. Ik ga de klant haar geld terug geven.

    Geen verlengingen meer voor mij.

    Ik heb een cursus gellak gedaan en daar hebben we ook tips leren zetten met gellak eroverheen.

    Raar….

    Ik heb trouwens de gellak van de cursus weg gedaan. Viel er snel vanaf.

    Gebruik nu cnd Shellac. En dat gaat super.

    Kwaliteit blijkt toch weer belangrijk.

    Gr Danielle

  • Nails&wimpers

    Nooit van gehoord nagels verlengen met tips en gellac. Strijkgels kan wel die je in meerdere lagen zet om de nagel op te bouwen.

    Jij hoef geen geld terug te geven maar een nieuwe set shellac op haar eigen nagels kan toch ook?

  • Miranda

    Hoi Danielle,

    Wat ik wel eens doe als ik een set gellak ga zetten en de klant heeft bijv. 1 nagel afgebroken,

    dan zet ik er een tip op maar wel zo kort mogelijk natuurlijk.

    Dan 1 of 2 laagjes gel erover en dan de gellak,gaat altijd goed!

    Maar je kan echt niet een hele set gaan opzetten met tips en gellak! En voor een set gelnagels

    te kunnen zetten moet je zeker een cursus hebben gevolgd.

    Hoop dat je hier wat aan hebt!

    Groetjes Miranda

    MiraNails

  • Danielle

    Ze wilde geen shellac op haar eigen nagels, alleen met tips.

    Dus vandaar dat ik het geld terug gegeven heb.

    Gr Danielle