Als nagelstyliste een plekje in een kapsalon??

• Miranda

Hallo dames,

Is er misschien iemand van jullie die als nagelstyliste werkt in een kapsalon?

Ik kan misschien een plekje krijgen in een kapsalon,maar ik weet niet hoe en wat.

Heb vanmiddag een gesprek dus ben benieuwd.

Het is een salon die gerund wordt door 1 persoon.

Iemand tips,dan hoor ik het graag.

Groetjes Miranda

MiraNails

• Heleen

Oh, spannend!! Ben benieuwd hoe je gesprek is gegaan (tu)

Groetjes Heleen

• rikasnagelstudio

Ook ik ben benieuwd.

Je vroeg om tips:

Zorg dat je zelf baas blijft over jou hoekje en openingstijden en spreek een bedrag inclusief alles af.

• Miranda

Ik ben op gesprek geweest,en tja heb mijn bedenkingen.Hij verplicht mij eigenlijk al om dezelfde boekhouder

te nemen als hij heeft,wij hebben een boekhouder (mijn man is zzp-er).En dan ook die kosten delen!!

Hij betaalt €125 per maand!

Oh ja,ff dit,het is een gay haha,maar dat maakt niet uit!!

Ik kan wel een sleutel krijgen van de zaak en kan dinsdag t/m zaterdag gebruik maken van de zaak.

Hij had het erover om gezamenlijk de telefoon te gebruiken van zijn zaak,tja wil liever gewoon mijn eigen nummer,

of zie ik dat verkeerd?

Ik vond het eigenlijk best wel wat klein in de zaak,zat al te zoeken waar ik mijn hoekje zou kunnen maken.

Het is wel een hele knusse en gezellige zaak!

Hij begint zelf pas om 10.30,ik mag dit zelf bepalen,kan al vanaf 8.00 uur.

En hier komt ie dan:moet dan de helft van de huur betalen,incl.alles dan.€300.

Tja,vind het wel veel geld om te beginnen,ik vind dat hij me dan eerst eens de tijd moet geven om wat klantjes te krijgen.,

dit zal niet moeilijk zijn,vele klantjes van hem hebben al vaker gevraagd voor een nagelstyliste.

En ik denk ook niet dat ik daar 5 dagen zal zijn.

Pppfff weet het niet,mijn man zegt dat ik het niet moet doen.Dat ik dan beter weer op het kamertje bij ons boven kan gaan nagelen,

kost niks zegt hij.Maar dan heb ik die klantjes weer allemaal door mijn woonkamer haha,weet het niet!

Mijn mening is:kan hij mij niet een kans geven voor bijv.2 maanden,en dat ik kan kijken hoeveel klanten ik dan heb,

en dan bijv. €100 per maand om te beginnen?Kan ik dit zo voorstellen aan hem?

We hadden niet zoveel tijd om het goed te bespreken.

Wat vinden jullie hiervan?Alvast bedankt.

• esther

Ik vind niet dat je met hem alles moet delen! Alleen huur en eneco, maar dan moet je wel de helft aan ruimte krijgen. Ook zou ik je eigen boekhouder en telefoon houden. Waar zit deze kapsalon dan precies?

• Nails&wimpers

Het hangt er vanaf of hij veel bezoekers heeft. Of een goede locatie is .zelfde boekhouding zal ik niet doen. Jij moet wel de kans krijgen om klanten op te bouwen. Geen vast contract van jaar of langer. Zelfde telefoon mag maar ik zou ook eigen mobiel nummer gebruiken. Ik zou een voorstel doen van de helft vd prijshuur voor de eerste drie maanden voornamelijk nu in de winter. Jij kunt wel proberen maar als je thuis kunt doen is ook goed. Sommige hebben een plekje in de garage of in het tuinhuisje. . Werk je met gel kan je net zo goed in de keuken nagels doen :)

• Nails&wimpers

Ja ben ook benieuwd of in het centrum is en welke plaats.

• Miranda

Ik ben zelf van het Zuiden,zuid-limburg,Bunde!De kapsalon is in Maastricht,het is een prima locatie.(15min. rijden voor mij)

Er zijn een paar hoge flats naast elkaar,en dan onder een flat is de kapsalon,goede parkeergelegenheid,

en gratis parkeren,wat verderop is een winkelcentrum.

Voor mij geen acryl,wel gehad tijdens mijn opleiding,dus gel en gellak.

Ik wil absoluut geen 4-5 dagen nagelen,heb altijd in loondienst gewerkt,momenteel 0-uren contract in de thuiszorg.

Ben al 1 jaar aan het solliciteren,kom nergens ertussen,wil toch zeker minimaal 10 uurtjes in loondienst werken.

Om eerlijk te zijn is voor mij momenteel €300 heel veel geld,laatste 3 maanden 0 uren gewerkt in de thuiszorg,

en ik ben al een hele tijd bezig om meer nagelklantjes te krijgen.

Ik moet er nog goed over nadenken.Wel super dat jullie met me meedenken!!

• Jolanda

Hoi Miranda,

Leuk zo'n nieuwe kans, maar de prijs is veel te hoog. Reken maar eens uit hoeveel klanten je eerst moet doen om uit je kosten te raken, denk ook aan je producten.

Ik werk zelf ook bij een Beautysalon o.a. met kapsalon. Ik heb een mooi hoekje op een ruime overloop. Ik betaal € 5,- incl. per uur per klant. Heb ik geen klanten dan betaal ik ook niet. Ik probeer zoveel mogelijk klanten achter elkaar te plannen en ik werk alleen op afspraak in principe. Af en toe komt het wel eens voor dat er een klant is die het ziet en geholpen wil worden.

Bij die prijs zit alles in dus ook een kopje koffie of thee voor de klant, tevens mag ik gebruik maken van het online afsprakensysteem. Klanten kunnen zowel bij mij afspraken maken, maar ze kunnen ook de Beautiek bellen. Door deze prijs verdien ik altijd wat in plaats dat ik geld bij moet leggen.

Uiteraard help ik ook klanten die de beautiek binnen komen als ik tijd heb. Klanten die bijvoorbeeld iets willen kopen of een afspraak willen maken voor de kapsalon, massage, pedicure.

Ik zou eens kijken hoeveel dagen dat je daar wilt zijn. Als je bijvoorbeeld maar 3 dagen in de week daar wilt zijn is. Ik zou eens € 150,- voorstellen voor een half jaar, mocht het dan wel volgeboekt zijn, dan kun je altijd meer gaan betalen.

Ik zou in ieder geval je eigen boekhouder houden, waarom zou dat moeten. Ik snap niet waarom je € 150,- per maand betaald aan een boekhouder. Je kan toch zelf wel je dagelijkse administratie doen. Dan moet jij opdraaien voor zijn kosten.

Hoe gaat de betaling? Rekenen klanten bij jouw af, heb je je eigen kassa? Of wordt alles in zijn kassa afgerekend en stuur je eens per maand een rekening.

Denk er goed over na. Zet alles op papier en ga voor een tweede gesprek, vraag wat jou plekje wordt en of je het ook mag aankleden e.d.

Weeg daarna de voors en tegens tegen elkaar af.

Succes!

• Marga1984

Ik zou het niet doen! Waarom alle kosten met hem delen? Hij is de eigenaar van de zaak en huurder van het pand. Dus zolang jij geen 50/50 rechten en plichten krijgt hoef je daar ook zeker niet voor te betalen. Je krijgt idd ook maar een hoekje om te werken en waarom dan de helft van de huurprijs betalen? Het klinkt alsof hij een manier zoekt om zijn vaste lasten te delen omdat hij het zelf niet op kan brengen.

Veel succes met je keuze!!