gellac/ shellac/ soak of ... op acryl

• Nails&wimpers

Als je kleur wilt dan is net zo handig de base te gebruiken

• Mereilla

Bedankt voor je reactie

Als ik op de natuurlijke nagels van de klanten een gellak basecoat gebruik en daarna de kleur, heb ik altijd het idee dat de nagels veel eerder loslaten, dan wanneer ik daaronder acryl of gel zet.

Ik heb alleen een vaste klant die iedere 3 weken dus gel wil met daaroverheen gellak. Ik bouw als het ware telkens eerst de gel, daarna vijl ik het mooi in vorm en vervolgens breng ik de basecoat en daarna de kleur en daarna de topcoat van de gellak aan. Dan heb ik geen problemen.

Ik hoopte eigenlijk dat als ik de (normale of soak off) gel alleen als dun laagje aanbreng ik deze niet meer in vorm hoef te vijlen (dit bespaard behoorlijk tijd), en dan direct de gellak kan aanbrengen, maar ik durf dit niet zo goed bij een klant uit te proberen. Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hier ervaring mee heeft.

• Nails&wimpers

Dat kan wel. De gels waar ik mee werk doe ik het volgende

gel+kleur+topcoat dus geen base meer op de laag gel en ook niet de plaklaag afhalen.

Met french of kleur rand hetzelfde.

Op acryl heb ik nog niet geprobeerd.

• Sunny72

Als je alleen een gel gebruikt om te verstevigen, dan hoef je die idd niet meer in model te vijlen… scheelt erg veel tijd !!

Heb hier zelf meerdere klanten voor… daar zijn zgn ‘strijkgels’ of ‘1 fasegel’ voor, werk zelf met de ManiQ van Young Nails..

Ik breng wel altijd 2 laagjes gel aan… als je een goede gel hebt, zou je het daar ook mee kunnen proberen.

Maar idd geen base nodig dan… plaklaag laten zitten, dus prep / gel/gel/ kleur/kleur/ topcoat.

Succes Sunny

• simone

Ik zet ook soak off gel over gelnagels of acrylnagels. Ik gebruik dan wel een base gel van de soak off, anders komt het los, ongeacht welk merk ik gebruik. Ik buff de nagel nl altijd een beetje na het vijlen voordat ik een topgel of een kleur zet vandaar de base gel. zonder te buffen vind ik het gewoonweg niet fijn lakken.

• Mereilla

Ontzettend bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee!

Groetjes Mereilla

• Hairlady001

Ik heb cnd chellac op me acrylnagels en blijft super zitten. Zit er nu bijna 2 weken op en ziet er nog goed uit alleen wat uitgroei