klanten werven/modellen vinden

• yolandaatje

Hoii :)

Ik ben net begonnen met de opleiding nagelstyliste.

One step gellak heb ik al gehad en volgende les begin ik met acryl nagels zetten.

Nou ben ik op zoek naar modellen..

Ik lees hier dat jullie dan vaak vrienden, familie of collega's meenemen.

Voor mij is dat erg moeilijk omdat ik net ben verhuist en mijn familie en vrienden allemaal te ver weg wonen.

Nu heb ik op MP en mijn facebook al berichtjes gezet..maar niemand reageerd.

Is het handig om al vast een facebook pagina aan te maken en dan gwoon random een aantal mensen uit Lelystad en Almere toe te voegen in de hoop dat ze mijn pagina willen liken en delen?

Hebben jullie nog andere tips?

• Marga1984

Ik zou het persoonlijk niet waarderen dat iemand mij zomaar toevoegt als ik daar niet om gevraagd heb, enkel om ‘reclame’ te maken. Je zou op verschillende forums een oproepje kunnen plaatsen. Kun je de link naar je mp-advertentie plaatsen? Ik kan er namelijk maar 1 op marktplaats vinden, maar volgens mij ben jij dat niet?

• Nails&wimpers

Wat dacht je van een nail trainer. ? Is wel handig ook na je opleiding .

• Hanneke

ik zou gerust vast een fb pagina maken, wellicht je buurvrouw oid vragen of ze m wil liken? en anders n keer bij n kapper vragen of zij iemand weten die model wil zitten, er zijn genoeg kapsters die dat zelf graag willen.

• Jolanda

Briefjes ophangen in de supermarkt.

Anders in de buurt waar je woont briefjes langs brengen.

Een facebookpagina is altijd goed om alvast te maken. Kun je ook op je briefje zetten welke je langs brengt.

Succes.

• Sunny72

Je werkt niet ?? ik had hetzelfde, ook net verhuisd, en collega's wilde heeeeel graag mee.

Maar ook ik ben begonnen op een nailtrainer… erg fijn, ook ivm huiswerk.

Anders moeten ze wel heel vaak voor je klaar staan… en zo leer vijlen, zonder bloedende nagelriemen ;)

Succes !!

• yolandaatje

Haha ja ik werk wel..maar ik ben stewardess dus al mijn collega's wonen ver weg ;)

Briefjes rondbrengen, supermarkt, kappers langs gaan.. goeie ideeen allemaal..was ik nog niet op gekomen.

Thnx allemaal en laat de tips maar komen…kan er nooit genoeg hebben :P

• Sunny72

Ja…. dan wordt het wat moeilijker, hahaha

Maar met de andere tips moet het ook lukken…!!

Ennnn…bij je opleiding aangeven ( ook bij de ‘lerares’) dat je om modellen verlegen zit, sommige hebben wel meerdere kanidaten die mee willen.

Zo heb ik ook ooit een model ‘geleend’ via een mede cursist.

Succes !!