Baaaaaal als een stekker....

• Sunny72

Ja baal echt als een stekker :S , maar ondanks alles had ze al het vertrouwen in me.

Een klantje waar echt op geen enkele manier gelpolish blijft zitten…

Heb alles geprobeerd, extra alert met prep, met of zonder versteviging gel, met en zonder base, allebei de merken geprobeerd waar mee ik werk, gevijld en geweekt, colorgel en gelpolish… maar helaas mocht het niet baten.

Ze baalt er erg van… ze was er altijd zo blij mee, als we klaar waren. en ik baal net zo hard !

Enigste waar het misschien aan kan liggen is dat ze net in de overgang aan het raken is…. ?

Verder konden we samen niks bedenken… is wel die klant met die enorme ribbels op haar nagels ?!

Ook zien haar nagels er nu echt niet goed uit… schrok ervan. Die van mij ziet er na 6jr gel vele malen beter uit…

Maar heb ze goed behandeld en verwend…

Moest het ff kwijt ;-( … Sunny

• rikasnagelstudio

Dit is erg jammer.

Voor jou en voor je klant.

Het kan inderdaad aan de overgang liggen.

Ik heb dit geval dus ook.

Lees het eerst helemaal voor je vragen hebt.

Eerst een basecoat in 2 lagen aan te brengen maar na de 1ste laag verwijder je de plak als gevolgd met een spons vijl lichtjes opruwen, schoonmaken en dan alsnog weer basecoat

kleur in 2 lagen en weertussen de 1e en 2e x kleur opruwen.

topcoat in 2 lagen en ook weer zelfde verhalen.

Elke keer als je veranderd. van base naar kleur en van kleur naar top dan niet afnemen maar door gaan.

Snap je een beetje wat ik nu bedoel?

• Sunny72

Ik snap helemaal wat je bedoeld… heel erg bedankt dat je dit deelt met me.

Helaas krijg ik er even de kans niet voor om het te proberen, sowieso moeten haar nagels rust hebben en zijn we gestopt.

Waar ik al het begrip voor heb….

Ze zei dat ze voor haar vakantie waarschijnlijk weer wil proberen.

Dus ga het zeker vertellen ( is collega) en mocht ze tegen die tijd weer komen, ga ik het zeker zo doen…

Bedankt !!

Meer tips zijn zeker welkom…. !! kan ik altijd weer van leren.

Sunny

• Nails&wimpers

Vraagje: welke merk gelpolish. ? Welke merk gel versteviging. ? Gebruik jij. ?

ik heb ook een klant die bij haar geen gelnagels . Cnd shellac of soak of bleef zitten. Ook heb ik klanten waar na lang diverse geprobeerd te hebben uiteindelijk de oplossing heb gevonden.

Een klant heb ik bijvoorbeeld dat na een week al lucht onder nagels had. Bij twee weken moest weer terug komen. Nu heb ik iets op gevonden waardoor drie weken goed blijft en geen lucht meer.. drie weken omdat haar nagels ontzettend snel groeien.

• Sunny72

Ik gebruik gelpolish van Florence en Bluesky, en ManiQ verstevigingsgel van Young Nails, of de strijkgel van Magnetic.

En van Florence heb ik ook nog alles, ivm daar opleiding gevolgd, ook een keer alles van dat merk gedaan maar mocht helaas ook niet baten…

Ben benieuwd wat dan je oplossing was Nails&Wimpers…?!!?

Ik weet nog wel dat, toen ze voor de 1e keer kwam, dat haar nagels dus erg veel ‘ribbels’ had maar ook net voordat de vrij rand begon haar nagel daar iets lager lag dan de rest van haar nagelbed… dus dunner zeg maar, snappen jullie me ?

En mijn gevoel zegt dat het daar ook mee te maken heeft…

Lijkt mij wel een zwakke plek …

Bedankt voor het meedenken …!! Sunny

• Nails&wimpers

Tx

ik weet niet of jij het volgende ook geprobeerd hebt.

probeer evt op twee nagels een ding en op andere twee ook en ga zo door ….m. zie welke van alles beter blijft.

bij vette nagels doe ik de nagel extra droog maken met alcohol.

1. Prep of pb een laag en dan nog een laag en 15 sec.in lamp …… maniq clear een laag wel bij aanbrengen maak kleine beweging van links naar rechts (niet strijken) en uitharden. Hierop doe je de kleur 2x en topcoat.

2. Basecoat van de gelpolish (geen prep of bond) hierop de build gel en uitharden. … buff een keer en dan gelijk de kleur en dan topcoat.

3. Prep of bond , base gel en builder gel dan de kleur en topcoat.

4. Geribbelde nagels zacht buffen . Prep of bond …. hierop stukje glasvezel voorkant waar zwaak is en dan base+build … kleur en top.

5. Prep of bond .glasvezel .maniq 2x dan kleur en topcoat.

bij kleine nagel verlenging met sjabloon kan je ook de glasvezel gebruiken.

bij mij werkt goed. Ik heb namelijk ook maniq maar ik heb ledgel voor nagel verlenging en ledgelpolish. Moet eigenlijk niet veel uitmaken.

Als nog iets binnen schiet laat ik je weten.

• Sunny72

Bedankt voor de uitleg…

Maar de klant wil gelpolish… geen gelnagels, dus die met builder valt af. Of is het een optie/ vervanging voor de ManiQ clear ??

Dat ‘inpoetsen’ met de ManiQ heb ik gedaan… ipv strijken.

En het niet prep of bond gebruiken ?? is dat niet de garantie voor chippen en liften ?? of kan het echt ook averechts werken ??

en met prep bedoel jij bv een nailclean ? ik eigenlijk de gehele voorbereiding, buffen, stofvrij, alcohol, nailclean, primer/ bond …

• Nails&wimpers

Voor zover ik weet bij shellac. Gellac of mani q color hoef je geen bond op primer of protein bobd etc te gebruiken.

Oke klant wil geen gelnagel dan gebruik de optie glasvezel en 2x maniq clear en dan niet plaklaag afhalen maar met een droog penseel zigzag eenmaal over dan de kleur en dan topcoat.

Heb jij hier wat aan?

glasvezel geeft net iets meer versterking bij flexibel gel.

laat aub ook weten of je een van deze opties geprobeerd hebt en/of geholpen heeft.

ik werk met andere merken maar toch handig om te weten of het uitmaakt en of goed werkt.

jij mag mij ook pb sturen evt.

gr

• Sunny72

Nails&Wimpers….je hebt een pbtje :)

• Nails&wimpers

Thx u2 ;)