French manicure Pronails

• Petra44

Hallo dames,

Vraagje over french manicure. Ik werk sinds kort met de gels van Pronails. Maar bij het navijlen van de bouwgel beschadig ik telkens de witte french rand.

Hebben jullie dat ook. Ligt het aan de gel? Of moet ik de bouwgel er dikker overeen liggen. Of alleen de bolling navijlen en niet de witte rand? Kunnen jullie mij helpen.

Heb in het verleden met acryl gewerkt en daar had ik helemaal geen last van dit probleem. Bedankt voor jullie reacties!

• Sunny72

Hey Petra, nee dat ligt niet aan je gel… maar aan de manier van je stappenplan.

Mij is het ook op die manier geleerd en vond het van het begin af aan al niks.. idd ik liep daar dus ook tegenaan.

Maarrrr er zijn verschillende manieren van opbouwen ve French manicure… jij doet nu bijna als laatste de white aanbrengen, dan navijlen en dan topcoat. Het scheelt ietwat als je 2 a 3 maal dun de white aanbrengt.

Je kan vóór de builder clear je French aanbrengen… dan blijft ie gegarandeerd zitten, en het wordt echt niet minder wit daardoor.

Werk je met de rose, dan eerst een dun opbouw van de rose, dan je French en dan nog builder clear.

Het kan zelfs ook met gelpolish, de wit en rose…

Je leest wel diverse mogelijkheden van het opbouwen…

Misschien krijg je nog meerdere tips, oefen en kies dan de manier die jou het lekkerst ligt.

Nog vragen ? dan verneem ik het wel…

Succes ! Sunny

• Petra44

Bedankt voor je reactie! Ik breng ook de french aan voor de builder clear. Of bedoel je dat ik eerst de french moet doen, DAN PAS de basegel en hierna de buildergel. Vervolgens vijlen en dan de top coat…

• Sunny72

Hey Petra, als jij je French al aanbrengt vóór de builder…dan moet je denk ik toch echt je gel ( builder) dikker aanbrengen.

Want dat betekent dus dat je je builder er weer afvijlt, anders kom je niet bij je French…