Nagelfrees

• So-Nails

Ik zie door de bomen het bos niet meer… Ik zie frezen van 30 euro en van 300 euro…

Waar moet je op letten bij de aanschaf van een nagelfrees? Wat is een goede met de juiste prijs kwaliteit verhouding?

• CN

Ik vind persoonlijk de ligging in de hand belangrijk, gezien mijn kleine kleuterhandjes. Daarnaast mag het bitje niet “draaien”. De frees mag niet trillen maar moet stil in de hand liggen. Beetje duidelijk? :S Verder… tsja… Ik ben blij met de frees die ik nu heb maar zou het megod ook niet weten als ik een nieuwe zou moeten aanschaffen… haha!

• rikasnagelstudio

een frees moet naar eigen inzicht voldoen.

Wel moet je er rekening mee houden dat ie minimaal 30.000 toeren is en zoek 1 uit die overal te koop zijn, voor eventuele losse onderdelen mocht dat ooit gebeuren.

goedkope of dure, hij moet bevallen.

Ik heb liever een lichtere frees in de hand dan een zwaar rot ding waar niet mee te werken is

Zelf werk ik met een frees van 69,95.

Ik heb 2 verschillende gehad. 1 van 387,00 en 1 van 215 euro.

beide gingen redelijk snel kapot door al het stof terwijl ik ze maandelijks schoonmaak (uitblazen met compressor)

Op dat moment was mijn budget krap en kon ik geen dure meer kopen dus had ik besloten om een goedkopere te nemen.

Hij was toen van 89,95 naar 69,95 afgeprijst, dus dat was erg mooi mee genomen.

Nu 4 jaar verder heb ik hem nog steeds in gebruik.

Terwijl de duurste na 7 maanden al kapot ging en de garantie maar een kwart van het geld terug was en de 2e ging 2 jaar mee.

• Sunny72

Sorry So-Nails, dat ik hier ook even inbreek.. maar ik ben toch ook al een tijdje aan het neuzen, maar HOE weet je van een frees dat ie licht in je hand licht.. kunnen ze wel schrijven maar is dat ook zo ? staan er gewichten bij ( sowieso niet overal) ? en wat is het ideale gewicht dan ?

En het bitje mag niet draaien, maar hoe weet je dat ?? klinkt misschien raar deze vragen maar iedereen prijst zijn frees aan als de 1 van de beste natuurlijk… en passen alle merken bitjes enzo op elke frees ?

Nou jullie lezen wel, vragen genoeg voor mij… kunnen jullie mij, en ik denk ook So-Nails ;) , daarmee helpen ??

Thanx !

• rikasnagelstudio

in principe passen alle bitjes er op, wel zijn er namaak bitjes die je frees kapot kunnen maken.

Deze kun je niet van echte onderscheiden, hoe vaker je ze gebruikt hoe beter ze zijn.

Op de beurs in utrecht staat 1 iemand (duits bedrijf) die verkopen goede bitjes, de prijzen varieren van de 10-150 euro.

Zijn wel duurdere maar daar kijk ik nooit naar.

Zelf verkoop ik geen losse bitjes, alleen die bij de frees worden geleverd, ik haal ze daar op de beurs voor mezelf.

Het gewicht van het handstuk kun je zo bij elke verkooppunt opvragen.

Die ik verkoop en ook zelf heb zijn 225 gram.

Maar ook dat moet je zelf ervaren wat het ideale gewicht is

• So-Nails

Maar hoe ga je dat ervaren rika? Ik was niet van plan om steeds een andere machine aan te schaffen van “dit is m niet”

• rikasnagelstudio

ja dat is een goeie….

uhm ga je ook naar de beurs in utrecht in maart?

Als je tot die tijd kunt wachten raad ik je aan om daar handstukken vast te gaan pakken.

Kijk niet eerst naar de prijs maar eerst naar de frees.

ga je niet… is er een groothandel bij je in de buurt?

Of weeg iets af wat dezelfde hoeveelheid is, bijvoorbeel 2 of 4 zware messen en doe alsof je schrijft.

Weeg het dan wel af zoals de handstuk van de frees het gewicht is

Is dat een tip ?

• So-Nails

“Mijn” groothandel heeft maar 1 model…

Ga zondag wel naar gorinchem

• rikasnagelstudio

das het beste ;-)

Test van alles gewoon uit.

Kijk NIET naar de prijs.

Zo kom je erachter wat voor jou het beste is.