gelpolish verwijderen

• Petra44

Hoi dames, ik heb van pronails begrepen dat gelpolish (of sopolish) op der markt is gekomen om de natuurlijke nagels niet te beschadigen en dat het dus met aceton eraf wordt GEWEEKT.

Nu is dat volgens mij een hels karwei en moet je echt lang met je handen in de aceton zitten, wil het loskomen. Ook die wraps vind ik niet echt handig.

Mijn eigen nagelstyliste zegt dat ze het gewoon eraf vijlt, omdat aceton ook heel slecht is. Maar als je toch vijlt, dan kun je toch net zo goed gewone colour gel erop zetten?

Ben benieuwd hoe jullie de gelpolish verwijderen bij jullie klanten en wat je hiervoor rekent..

• CN

Ik vind het heel belangrijk dat de nn niet beschadigd worden, niet slap worden, maar ook de huid verzorgd blijft. Anders kan je inderdaad colorgel gebruiken. Gelpolish vijlen valt dus af, want je vijlt al snel op de nn. Ik heb klanten die het nu een half jaar laten doen, en nergens last van hebben. Ik week wel af dmv folies. Zo komt de acetone zo goed als alleen op de nagel. Daarnaast raad ik aan de eerste 2 dagen even goed in te smeren met nagelriemolie en handcrème, maar of ze dat doen….? Verwijderen indien nieuwe set kost bij mij (omg Rotterdam) €5.

• Ramona

Hoi hoi,

Ik vijl het er altijd wel zachtjes af, je brengt ook een base laag aan en als je voorzichtig vijlt kan dat geen kwaad. Ik heb meestal, als ik het eraf haal dat ze ook weer een nieuwe kleur uitkiezen.. :)

Groetjes Ramona

• Miranda

Ik doe de gelpolish afweken,heb een paar klantjes daar doe ik het al meer dan 7 maanden bij.Nagels zijn super sterk!

Niks mis mee,met aceton.

Ik vraag €2,50 voor het afweken,eigenlijk is het te weinig.Heb ook klantjes die doen het zelf.

• So-Nails

Pas nog een interessant artikel van doyg schoon gelezen over aceton. Die schadelijkheid valt reuze mee. Inpakken, 10/15 minuten laten zitten, en eraf halen. Bij zowel mezelf als klanten geen problemen of klachten…

• Nails&wimpers

Ik heb ook geen klachten met aceton afweken.

Die 8 tot 10 minuten is zo voorbij en vijl nix .

• Hanneke

ik zet altijd een dubbele laag base, en vijl het er wel af als ze nieuw willen (en dan laat ik een dun laagje zitten)

maar als ze t er helemaal af willen als ze stoppen, dan week ik het er af.

• Sunny72

Hey hey…

Ik deed eigenlijk altijd vijlen… maar toch ‘speciale’ soak-off verwijderraar ( of dat nou echt wat uitmaakt ipv aceton ????) gekocht en geprobeerd bij vaste klantjes…

En ik moet zeggen ik ben om… scheelt een hoop vijlwerk. Ik kan dus nog niks zeggen over hoe de nagels zijn na langdurig gebruik van de verwijderraar.

Heb ook die een verstevigingslaagje gel eronder hebben, die vijl ik nog, maar de volgende keer doe ik daar een soak-off gel onder als versteviging…

• Bizzy

Ik gebruik het Shellac systeem, dus ook de nourishing remover. Gaat perfect. Goed de nagelriemen beschermen vantevoren en nadien lekker met olie insmeren. Helemaal niets aan de hand. Klanten moeten van mij wel dagelijks de onderkant en nagelriem met olie insmeren :P

• Jolanda

Ik week het er ook af en geen problemen mee. Ik smeer de huid rondom de nagelriemen even dun in met nagelriemolie om de huid te beschermen, denk erom dat de olie niet op de nagels komt, voordat je gaat weken. Soms vijl ik de toplaag even open, dan gaat het weken sneller.

@Bizzy, Ik gebruik ook Shellac. Hoe bevalt de Nourishing Remover? Gaat dat echt sneller.