Dubbele nagels

• Nails&wimpers

dubbele nagels ik denk dat bedoeld wordt met gespleten vrije top nagelplaat . Oorzaken divers maar voornamelijk komt door uitdroging , veel met de nagels in bepaalde creme of producten (kappers en poetsvrouwen hebben hier last van) ……etc

zoals andere ook zeggen : veel nagelriem olie ook onder de nagel aanbrengen. Voordat je base aanbrengt nagel polijsten met zachte buffer en de gespleten brokkelige nagels zachtjes afvijlen . protein bond of ander bond voornamelijk op de vrije top dun aanbrengen en dan pas de base.

Mensen die hier last van hebben raad ik het aan om iedere 3 weken (liefst binnen 3 weken) te komen. Gellac mag ook niet langer dan 3 weken dragen. Handschoenen dragen ook. grtjs

• DreamNails

Deze dubbele nagels komen niet door het product van de bluesky gel polish of welke je ook gebruikt.

Het komt inderdaad doordat de eigen natuurlijke nagel uitdroogt zoals al er al door meerdere hier door gegeven wordt.

Zelf heb ik dit ook soms ook met twee nagels en ik draag zelf ge van Young Nails, je kan inderdaad de klant de nagels goed en regelmatig laten olie.

En dan zeker aan de onder kant van de vrije top ook laten doen, omdat de natuurlijke nagel iets meer nagelriemen olie op kan nemen en minder droog hier door zal worden waardoor minder snel zullen slijten.

• pika-nails

Splijtende nagels heeft 1 oorzaak: Droogte. Oplossing = voeden met een goede nagelriemolie. Ik zie dat je over wil gaan naar CND. Laat de klant minimaal 2x per dag de nagels volledig insmeren met CND SolarOil. Je zal zien dat het afbladderen gaat verdwijnen.

Er is ook een filmpje in omloop over hoe je afgebladderde nagels weer kan herstellen met CND Brisa Lite onder Shellac. Ik zal hem even voor je opzoeken… To be continued :)

• pika-nails

http://youtu.be/KFXjwjJ7QmM

Dit is het filmpje. Veel succes!

• irene01

Wendy, hartelijk dank. Ik heb het filmpje meteen bekeken.

Ik heb je een pb gestuurd.

Groet Irene

• Sunny72

Ikke ook… super tip !! Dank u ..

• Linda

Bij mijzelf komt dit juist door het dragen van ‘'nep’' nagels. Nooit eerder last van gehad, maar sinds ik gel nagels draag heb ik dit ook.

Op de een of andere manier wordt de natuurlijke nagel niet meer goed gevoed en droogt hij dus toch uit.

Ik laat het zitten en poets de base coat er goed in. Heel soms breekt er nog wel een stukje af maar meestal blijft het prima zitten.

• pika-nails

@ irene01 en Sunny72 ;)