ik snap er niks meer van..

• noord22

Hi allemaal, daar ben ik weer..

Was helemaal weg van de mani q, nu heb ik de brown 102 en de blue 101 en volgens bt nails zijn dat hele lastige kleuren.

Dat blijkt ook wel want bij klanten wil het maar niet lukken. Lopen gigantisch uit, dekken voor geen meter (onregelmatige plekken). Ik werk zo dun mogelijk, ook kreeg ik het advies mee om de plaklaag te verwijderen van de basecoat/ mani q clear gel. Maar hecht het dan wel net zo goed? En moet ik deze laag net zo verwijderen als dat je normaal zou doen?

De rest van de kleuren heb ik namelijk nergens geen last van, zojuist op tips verwerkt en dan lukt het weer wel.

Snap er helemaal niks van..

Wil zoiezo denk ik deze week wat shellac kleuren bekijken, kan deze verwerkt worden met de mani q base en topcoat? Of moet je daar weer apart de base en topcoat van shellac gebruiken?

Bedankt alvast!!

• Nails&wimpers

Een kleur blijft niet zitten als je de base en top coat niet gebruikt. Persoonlijk vind ik maniq nix aan. Ze hebben altijd vd uitleg dat lastig kleur is blabla ….. moet niet veel uitmaken .

• Sunny72

Maar als je de plaklaag verwijderd vd basecoat of maniQ Gel, met een gelcleanser bv, dan kan je zeker de kleur daarna opbrengen… blijft ook prima zitten! Tenminste, dat is mijn ervaring…

Succes ! Sunny

• Hanneke

heb ik gehad met redwood, teruggestuurd en moht gewoon een andere kleur uitzoeken.

Nu ben ik met dat soort dingen ook niet perse de liefste.

Ik baal er enorm van als ik dan voor mn gevoel voor l.l sta bij n klant….

Succes!

• Jolanda

Met de plaklaag verwijderen heb ik geleerd dat je met een gelpenseel over de plaklaag gaat en deze afstrijkt en je penseel schoonmaken en dan de volgende nagel.

Sommige kleurtjes zijn moeilijk. Ik vind de Romantique van Shellac een lastige kleur. Maar verder weinig problemen met de kleuren van Shellac.

Ik ben persoonlijk ook geen fan van Mani Q. Ik had de black en moest wel 4 laagjes dun doen om hem een beetje dekkend te krijgen.

• Hanneke

oh over de black ben ik juist heel tevreden! 2 laagjes is meer dan genoeg. vreemd, zal dan toch ook per flesje verschillen denk ik.

• Nails&wimpers

Ik had met black ook. Erg dun en na twee weken was al af

• Sunny72

Kijk.. zo zie je maar weer : wat een verschillen ! Ik gebruik de zwart van Bluesky,toch een goedkoopmerk vergeleken met…

Maar dekt al in 2 lagen… top!

Heb van mijn mannetje geleerd , die heeeel veel weet van kleuren, dat het o.a ligt aan de basiskleuren en waarmee het vermengd is.

Bij zwart moet je bv zien dat het gemaakt is met bruintinten…

Dacht met openen van flesje ook eerst: oke lijkt wel heeeel donkerbruin… maar toch mooi zwart!