CCFL led/UV lamp ervaringen??

• Petra's Nails

Het nieuwste is geloof ik nu een CCFL lamp, dat is dus een lamp UV gecombineerd met Led. Daar zou je dus echt alle gels en gellakken mee kunnen uitharden en met een kortere droogtijd.

Dit lijkt me wel wat, iemand ervaringen??

• rikasnagelstudio

als je het goed doet, is dit niet nodig.

Ik werk nog steeds met mijn uv lamp, en een set gel is gezet in een klein uurtje.

Dan heb je deze nagels:

Je zegt gels en gellakken.

Wat is jou werkwijze dan?

• Petra's Nails

De ene klant wil gewoon gel de ander gellak, ik heb van de week eens opgelet maar met gel zetten levert het niet echt veel tijdwinst op maar met zetten van gellak ben ik toch met een minuut wel klaar met lakken en dan moet ik (en de klant) toch wachten tot de lamp de twee minuten heeft volgemaakt.

Ik werk alleen met gel en heel veel klanten willen over de gel ook nog een gellak kleur, hetzij zoals jij doet met een gekleurd of wit randje, hetzij helemaal een kleur erover en het geeft toch een hoop tijdwinst.

De gewone gel zetten gebruik ik de Florence fibergel en die is vrij snel aan te brengen dus ook dat levert in mijn opzicht dan toch tijdwinst op.

Gel zou in een minuut drogen en de gellak in 30 sec.

Dus als dat echt zo is, dan zou het mij toch tijdwinst opleveren, maar werkt zo'n lamp inderdaad zo goed en snel? Dat is eigenlijk mijn vraag.

Groet Petra

• rikasnagelstudio

ja dan moet je toch echt een ccfl lamp proberen,

• Petra's Nails

Dat was het plan maar omdat ze niet goedkoop zijn vroeg ik me dus af of er al stylistes ervaringen mee hebben, maar zo te zien niet echt :(

• Filesofeetje

Hi, ik heb er net 1 binnen, 36 watt via ebay. 24 w led, 12 watt uv. 65 euro, mocht het niet super werken dan zit hij vast aan de 12 watt van de led lamp die ik nu heb( 120 euro!)

Dit is m, binnen een week geleverd! http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=131132687709

Het kwam gisteren binnen dus ik natuurlijk gelijk testen!

Er ztten drie knoppen op. 10-20-30 seconden. Ik vind het een vrij kleine lamp, vergeleken met de led lamp van 12. Ik wist niet wat er van te denken. Heb de lamp aangezet en 30 sec laten opwarmen, voor de uv.

Heb 2 staaltjes van color polish getest, en met harde LED-gel een tip een nagel gebouwd met clear, en een tip met harde LED-gel cover/french.

Dìt had ik eerder moeten weten! 10 sec was de polish al hard, 20 seconden vertrouwde ik het meest maar 30 was echt niet nodig. De clear nagel had ook maar 20 sec nodig per laag, mijn magic wand deed prachtig *tik* toen ik er op tikte, gewoon al helemaal utigehard! De cover/french heb ik 30 sec uitgehard voor de dikke kleurlagen. Ik heb de nagels afgewerkt door de topcoat 30 sec uit te harden, glanzen beter dan met de vorige lamp.

Ik ben helemaal om! Ik twijfelde nog om er twee aan te schaffen, zodat klanten handen makkelijker kunnen wisselen, maar je kan nooit een nagel bouwen, of een hand lakken in die 20/30 seconden. Dat mijn hard gels zo snel uitharden is echt super, ik ben zowat helemaal overgestapt op soak off gel maar hierdoor kan je in extreem korte tijd een set zetten.

Hopelijk hebben jullie er wat aan:)

• Petra's Nails

Hoi Filesofeetje,

Bedankt voor je uitgebreide ervaring!!

Ik heb inmiddels een CCFL lamp besteld, kreeg ik de verkeerde, kreeg een 12 watt led. Bedrijf wou natuurlijk meteen omruilen maar ze waren er een weekje niet ivm carnaval. Toen even voorzichtig proef nagels met allerlei gels erin gedaan en wat bleek, de fibergel van Florence is binnen 20 sec droog, de gel die ik in Oostenrijk koop is binnen 20 sec droog en ook wat andere gels die ik gebruik en natuurlijk al mijn 52 kleuren gellak. Ik ben dus ook helemaal blij. Omdat de lamp zo klein is staat hij op mijn gewone UV lamp. Kan ik deze voor nood ook gebruiken maar ik ben ook helemaal om net als jij!!

Van de week een klant die 1 nagel gebroken had, moest met sjabloon verlengen en weer kleur erop. Normaal zit je dan steeds voor elke laag 2 minuten te wachten, nu binnen paar minuten gewoon helemaal klaar. Ook de klanten met alleen gellak, dat gaat als een trein. De gewone transparante laag aanbrengen lukt me wel binnen 30 sec, dus weg wachttijden!! Ben ook helemaal blij. Ook nog leuk presentje van het bedrijf gehad omdat ze nu alle kosten niet hadden voor het omruilen. Ik ben nu ook helemaal van de led!!

Groetjes Petra

• Bizzy

Maar kijken jullie wel naar de instructies van de verschillende gel (lak) soorten qua uithardingstijd?

Dat kan per merk verschillen.

En ‘ droog op het oog ’ wil niet altijd zeggen dat er een goede uitharding heeft plaatsgevonden.

• Filesofeetje

Hoi Bizzy,

Ik kijk of er kleur achterblijft op mijn celstofdepper na swipen, of de build laag *tik* zegt en niet te buigen is en of de topcoat glanst. Mijn nagels zijn rock hard. Ik zal laten weten of ze er op blijven zitten maar het weekend is al overleefd;)

• Filesofeetje

Petra, hoeveel heb jij dan betaald en hoeveel had de lamp moeten zijn? In mijn 12 watt led lamp kon ik mijn hard led gels nl niet in 30 sec drogen, moest echt 90 seconden voor buildlagen,