persoonlijke vijlen box

• nallajja

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met de opleiding. Net twee weken geleden begonnen en nu het onderdeel manicure afgesloten. Nu ga ik beginnen met acryl en daarna gel.

Super leuk.

Ik ben nu een beetje aan het rond kijken voor dingen die ik nodig heb.

Voor hygiëne wil ik dus vijlen boxen aan gaan schaffen.

Ik vroeg mij af welke spullen jullie hier voor iedere klant in doen. Een 100 en een 180 vijl? Of een 100/180? Ook een 150? En een shiner en buffer? En voor iedereen een aparte manicure borstel?

Ik heb echt dus nog geen idee en was benieuwd wat jullie doen. Maken jullie meteen een box aan of pas na een paar afspraken? En doe je dan alle vijlen meteen in de die box of pas als je m ook echt gebruikt hebt? Dus niet een hele set erin maar de buffer pas erin als je hem ook nodig hebt gehad bij deze klant.

En welke vijlen gebruiken jullie graag? Zijn die merk gebonden of maakt dit niks uit?

En een domme vraag misschien: wat is het verschil tussen een boomerang vijl en een rechte vijl van dezelfde gritt? Alleen de vorm? Boomerang lijkt mij namelijk fijner, ik heb nu vanuit de opleiding allemaal rechte vijlen.

• rikasnagelstudio

ik gebruik 1 soort vijl das de 100/180.

-meteen de vraag op verschil)-ik gebruik een half moon vijlen. handig voor de gehele behandeling. (echter grebruik ik veel de electrische vijl)

Het verschil zit hem in het maken van de vorm maar ook de handigheid in jezelf. als je een recht bij de zijwallen langs haalt heb je hem recht en niet beetje rond.

Na veel getest te hebben is dit wel mijn uitkomst want als je foto`s naast elkaar legt zie je wel verschil.

Helemaal recht zou ik niet doen, een rond glijd mooier bij de nagelriemen langs.

Ook de kleine borsteltjes heb ik hierin zitten.

In het begin deed ik ze in sealbags, die waren het goedkoopst en kon je mooi afsluiten.

Envelop werk niet want hij kan niet gesloten worden.

Ik ben wel merkgebonden maar dat komt omdat ik leverancier ben van mijn eigen opgezette merk.

Het is maar net wat jij fijn werken vind.