Wat je in je opleiding doet is natuurlijk juist praktijk, geen theorie ( tenminste ik neem aan dat je gewoon nagels zet op je nailtrainer of op modellen).
Dat is dus ook hoe het echt gaat. Wat je zou kunnen doen is naast de modellen die je mee neemt naar je lessen ook oefenklantjes zoeken voor thuis, bijvoorbeeld via facebook. Je zou dan een vergoeding voor de producten kunnen vragen of zo de kosten wat te drukken of een vrijwillige bijdrage wat de mensen willen geven. Dit is mij aangeraden vanuit de opleiding. Wel de mensen natuurlijk duidelijk maken dat je echt nog in opleiding bent, dat het nog niet 100%perfect is misschien en dat het wat langer duurt dan bij iemand die al jaren geoefend is. Maar daarom kost het zo ook bijna niks.
Zo leer je een heleboel. ( zelf doe ik nu nog thuis alleen op mijn nailtrainer en in de opleiding wel op modellen maar ik ben nog niet zeker genoeg voor klanten thuis, over een maand heb ik een nieuw huis met salon en dan wil ik oefenklanten gaan nemen)
Wat jij graag wil is dus eigenlijk een dagje meelopen in een salon. Tenminste als ik je goed begrijp. Ik denk alleen niet dat je daarvan sneller leert, van koffie zetten ga jij natuurlijk niet beter nagels zetten.
Ik zou dan gewoon eens naar een salon in de buurt gaan en daar uitleggen dat je eens een dagje mee wil kijken hoe het er aan toe gaat in de salon en uitleggen dat je in opleiding bent en nieuwsgierig bent naar hoe alles gaat. En dan idd in ruil voor wat koffie zetten of opruimen.