french gel loopt uit in lamp

• Laura

Hallo,

Ik wil even weten of jullie ditzelfde probleem al eens hebben gehad.

Wanneer ik gelnagels met french manicure zet gebruik ik gewoon de french gel van de groothandel waarvan ik al mijn producten heb.

Ik maak een mooi strakke smile line, perfect. Dan gaat hij in de lamp.. en wanneer hij eruit komt is die toch een stuk minder strak! Alsof die een beetje uitloopt,.

Hebben jullie dit ook wel eens gehad? En ligt dit dan aan het merk gel?

• rikasnagelstudio

dan is het te dik, de lampen aan eind, of je werkt niet snel genoeg.

In principe kan zoiets niet aan een merk liggen.

• Filesofeetje

Niet eens met Rika, ik heb wel eens een witte french gel gebruikt van goedkoopstenagelproducten en die liep uit, hoe dun ik ook zette. Net of de smile line bobbelde, heel gek. Met andere merken heb ik dat niet gehad.

Maar ja, misschien was dat mijn werkwijze in combinatie met het merk?

Gebruik je cleanser om de smile te trekken? zo ja anders een “droog” penseel gebruiken.

• gerron@ziggo.nl

Hoi Laura,

Start je met een inpoets gellaagje? Ik heb ooit geleerd om de inpoetslaag even weer af te nemen met een droge nailwipe of gelsponsje (dus geen product gebruiken dat de plaklaag verwijderd), voordat je de witte Frenchgel opzet. Het heeft te maken met de hoeveelheid pigment die in de witte gel zit. Door de wat gladde ondergrond van de inpoetslaag houdt de French gel minder goed.

Ik gebruik deze methode ook regelmatig bij gelpolish in een hele felle kleur. Die heeft soms ook de neiging om te gaan waaieren/zwalken als je de inpoets- of basislaag niet eerst afneemt. De tip komt van topnailstylist Tom Bachik, die ook de nagels van JLo doet. Hij was een paar jaar geleden op de Beautybeurs in Utrecht. Bij mij werkt het! Succes ermee.

• nina kerremans

Heb gemerkt dat dit per merk wel heel erg verschillend is. De ene gel is nou eenmaal vloeibaarder als de andere.

Groetjes Nina